کد خبر: 1238687
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱

جوان آنلاین: محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کانال حزب غربگرای "اتحاد ملت"، دیروز در توجیه این که چرا آمریکا و دولت‌های اروپایی (انگلیس و فرانسه و آلمان)، پیروزی آقای پزشکیان در انتخابات ایران را تبریک نگفته اند، نوشت: چون، شنبه تعطیلی آنهاست (!).

اما دو نکته نقض در این باره وجود دارد. نخست این که همین کانال و امثال آن، در موضوعی تعطیلی پنج شنبه یا شنبه، بر روز شنبه تاکید کردند و خبر دادند که در تمام کشور‌های شرق و غرب، روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است و ما با آن‌ها هماهنگ نیستیم.

بسیار خب! چگونه کشور‌های بسیاری در منطقه و جهان با وجود تعطیلی شنبه، خود را مقید دانستند به این که همان دیروز به آقای پزشکیان تبریک بگویند و فقط این چهار کشور متفرعن غربی نتوانستند؟!

دوم؛ آمریکای تعطیل (با رئیس جمهور روان پریشش و در حالی که راب مالی نماینده ویژه در امور ایران، یک سال است برکنار شده) چرا همان دیروز توانست بلافاصله پس از اعلام نتیجه، سلامت و آزادی انتخابات ایران را زیر سوال ببرد، اما نتوانست طبق عرف دیپلماتیک، تبریک بگوید؟!

نه عزیزان! اگر خود را به خواب نزده اید، بیدار شوید و دنبال ماست مالی رفتار متکبرانه چهار دولت غربی نباشید. آن‌ها همان گونه که در برجام نشان دادند، کمترین احترامی برای ملت ایران و تعهدات خود قائل نیستند. رسانه‌های این چهار دولت در ایام انتخابات هم عمدتا دعوت به تحریم می‌کردند.

دولت آمریکا ادعا کرد که کنار رای ندادگان و گروهک‌های تحریمی ایستاده. کنار مزدوران خود آری، اما کنار ملت ایران، قطعا نه! که اگر صداقت داشتند و میان مردم ایران تفاوتی قائل بودند، به مدت ۱۵ سالُ همه ملت ایران را تحت فشار تحریم -حتی در حد غذا و دارو- قرار نمی‌دادند و از باب اثبات صداقت هم که شده، به تعهدات شان در برجام پایبند می‌ماندند.

نه، آمریکا و سه دولت اروپایی، بی چشم و رو‌تر و خبیث‌تر از این حرف‌ها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار