کد خبر: 1237445
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد‌
بیشتر مبتلایان به بیماری تب دانگ از کشور‌های امارات، عمان و پاکستان وارد ایران شده‌و البته تعدادی از این بیماران نیز ایرانیانی هستند که به کشور‌های همسایه سفر کرده و مبتلا شده‌اند

جوان آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش بیماری تب دانگ به دستگاه‌ها خبر داد. 
حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بیشتر مبتلایان به بیماری تب دانگ از کشور‌های امارات، عمان و پاکستان وارد ایران شده‌و البته تعدادی از این بیماران نیز ایرانیانی هستند که به کشور‌های همسایه سفر کرده و مبتلا شده‌اند. 
وی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵، برنامه مراقبت از پشه آئدس در کشور آغاز شد و از سال ۱۳۹۹ که مواردی از ابتلا به بیماری عفونی تب دانگ در کشور پاکستان گزارش شد و ما اقداماتی که در رابطه با شناسایی محل‌های زندگی پشه آئدس و سمپاشی این محل‌ها انجام می‌شد، بیماری‌یابی در مبادی ورودی کشور نیز به مراجع ذی‌ربط را ابلاغ کردیم. 
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: شیوع این بیماری در کشور‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری رو به‌گسترش است و نیمی از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، به طوری که سازمان جهانی بهداشت در خصوص مراسم اربعین و حضور زائران بیش از ۴۰ کشور در این مراسم، تقویت و به روز بودن نظام مراقبت از بیماری‌ها را به این کشور‌ها به منظور تشخیص زودهنگام و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اخطار داده‌است. 
به گفته فرشیدی، پشه آئدس، عامل ابتلا به بیماری تب دانگ است و شناسایی زودهنگام بیماران حائز اهمیت بوده و باید توجه داشته‌باشیم که کنترل این بیماری مانند مالاریا ساده نیست و نیازمند تلاش همه‌جانبه است.

برچسب ها: تب ، بیماری ، وزارت بهداشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار