کد خبر: 1235716
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
فرصتی برای ایجاد همبستگی و تجدیدمیثاق
 با نزدیک شدن به عید غدیر قرار است «میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» برگزار شود. جشنی با حضور همه اقشار جامعه که ورزشکاران هم مثل همیشه یک پای ثابت آن هستند.
شمیم رضوان

جوان آنلاین: غدیر می‌تواند بهترین بهانه باشد برای ایجاد همدلی و همبستگی. اتفاقی که همه جامعه را به‌هم گره می‌زند. تفاوتی هم ندارد از جنس ورزش باشید یا قشر هنرمند یا حتی رسانه. کافیست پای عشق علی به میان آید تا هر کسی به شکلی پا پیش بگذارد برای تجدیدمیثاق با مولای متقیان. 
 با نزدیک شدن به عید غدیر قرار است «میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» برگزار شود. جشنی با حضور همه اقشار جامعه که ورزشکاران هم مثل همیشه یک پای ثابت آن هستند. جشنی که به‌زعم سیامک رحیم‌پور، پیشکسوت فوتبال فرصتی طلایی است برای ایجاد همدلی و همراهی در جامعه و قرار گرفتن همه اقشار جامعه در کنار هم. محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون نیز ضمن اشاره به اهمیت مسئله امام‌شناسی و افزایش معرفت در جامعه و تبیین واقعه مهم غدیر، هدف اصلی برگزاری جشن عید غدیر خم را تبیین و اهمیت جایگاه ولایت و امامت می‌خواند: «شأن و اهمیت غدیر باید برای همه بیان شود. به همین دلیل هم هست که باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا این مراسم به‌خوبی و با حضور پرشور مردم برگزار شود، به‌خصوص جامعه ورزش که بدون شک مانند همیشه حضور پررنگی در این جشن خیابانی خواهند داشت.»
درست در روز‌هایی که همه جا صحبت از میهمانی غدیر است و حضور در این جشن ۱۰ کیلومتری مردمی را نشانه وحدت جامعه و ملت می‌خوانند، سازمان بسیج نیز بیکار ننشسته و با برگزاری مسابقه چهارجانبه جام غدیر دین خود را ادا کرده و ارادتش به مولای متقیان را به رخ کشیده است. مسابقاتی که طی دو روز (دوم و سوم تیرماه) با حضور چهار تیم سرخابی‌های پایتخت، هنرمندان، مداحان و رسانه در سالن چندمنظوره دانشگاه علامه برگزار شد. رقابتی که روز گذشته با برگزاری دو دیدار (سرخابی‌ها – مداحان و هنرمندان – رسانه) برگزار شد که میهمانان ویژه‌ای از جامعه فوتبال، هنرمندان و اهالی رسانه آن را به تماشا نشستند. جام قدیر که شنبه (دیروز) مرحله مقدماتی آن برگزار شده بود، امروز با برگزاری مسابقات نهایی و مشخص شدن تیم‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد، اما بی‌تردید آنچه در برگزاری این رویداد حائز اهمیت بود، نه ایستادن بر سکوی نخست و بالا بردن جام قهرمانی که ایجاد همبستگی و اتحاد هرچه بیشتر بین جامعه ورزش، هنرمندان، مداحان با اهالی رسانه بود و تجدیدمیثاق با صاحب غدیر. 
البته ماجرای میهمانی غدیر متفاوت از جام غدیر است، اما بدون تردید ماهیت برگزاری هر دو مراسم یکی است و آن چیزی نیست جز ایجاد همدلی و همبستگی در جامعه و تجدیدمیثاق با حضرت علی (ع)، امام اول شیعیان که می‌تواند همه اقشار جامعه را دور هم جمع کند، چه در جشن خیابانی میهمانی غدیر و چه در جام غدیر.

برچسب ها: غدیر خم ، مسابقات ، همدلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار