کد خبر: 1234536
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
خطری که از بیخ گوش استقلال و پرسپولیس گذشت
فرایند صدور مجوز به این صورت است که ابتدا هیئت‌های تصمیم‌گیر مجوز باشگاهی هر کشوری به بررسی مدارک و مستندات هر باشگاه می‌پردازند و تصمیم نهایی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کنند.
شمیم رضوان

جوان آنلاین: تأییدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا خیال هواداران پرسپولیس و استقلال را راحت کرد. باتوجه به تجربه تلخ گذشته، و البته شرایط نه چندان مساعد سرخابی‌های پایتخت، تصور می‌شد این فصل هم اخذ مجوز حرفه‌ای برای این دو باشگاه دردسرساز شود. باوجود این، براساس گفته‌های زارعی، مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال هفت باشگاه فوتبال ایران از جمله سرخابی‌های پایتخت موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند. 
خطر از بیخ گوش سرخابی‌های پایتخت گذشت. اما از بین تمام تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فقط هفت تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، آلومینیوم، فولاد و گل‌گهر موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند و شرایط سایرین مشروط است. مسئله‌ای که زارعی نیز آن را تأیید می‌کند: «فرایند صدور مجوز به این صورت است که ابتدا هیئت‌های تصمیم‌گیر مجوز باشگاهی هر کشوری به بررسی مدارک و مستندات هر باشگاه می‌پردازند و تصمیم نهایی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کنند. در مرحله بعد مدیریت مجوز AFC به بررسی صحت تصمیمات اعلام شده از سوی هر کشور می‌پردازد و در نهایت باشگاه‌هایی که توانستند بر اساس استاندارد‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز دریافت کنند اعلام می‌شود. برهمین اساس، امسال برای دومین سال متوالی تمام تصمیمات دپارتمان مجوز باشگاهی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تأیید شد و در نهایت هفت باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، آلومینیوم، فولاد و گل‌گهر را که تأیید کرده‌ایم در فهرست منتشره از سوی این مرجع وجود دارد. این در حالی است که متأسفانه پیش از این به دلیل عدم اتخاذ تصمیمات صحیح در حیطه مجوز، فدراسیون فوتبال جرایم سنگینی پرداخت کرده بود.».
اما به نظر می‌رسد تجربیات تلخ گذشته برای آقایان درس عبرت شد تا این بار به جای ماله کشیدن روی ایرادات و اشکالات، اقدام به حل و فصل آن کنند تا سرانجام بعد از هفته‌ها گمانه‌زنی- که با حرف و حدیث‌ها و شایعات متعدد به همراه بود- کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اسامی باشگاه‌هایی را که موفق شده‌اند مجوز حرفه‌ای حضور در مسابقات قاره‌ای را دریافت کنند اعلام کرد. فهرستی که نام هفت باشگاه استقلال، پرسپولیس، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان، سپاهان، گل گهر و تراکتور نیز در بین آن دیده می‌شد. برهمین اساس پرسپولیس به عنوان قهرمان آخرین دوره لیگ برتر به همراه استقلال که عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد، به صورت مستقیم جواز حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان را کسب کردند و نماینده سوم نیز پس از قهرمان جام حذفی مشخص می‌شود که این تیم باید در دیدار پلی آف، به مصاف شباب الاهلی برود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار