کد خبر: 1234050
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مطلبی کوتاه، به جمله‌ای از یک کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داده که فضای غربگرایی حاکم بر اندیشه اصلاح‌طلبان را عیان می‌کند. 
یکی از کاندیدا‌ها گفته که «به جای آن دو، سه کشور می‌توان با ۲۰۰ کشور جهان تعامل گسترده داشت.»
و زیدآبادی در پاسخ، او را متهم به فراموشی کرده و نوشته: «ظاهراً از یاد برده یا این واقعیت را نادیده گرفته است که یکی از آن دو، سه کشور، شامل ۲۸ کشور در قالب یک اتحادیه است و آن دیگری هم بیش از صد متحد و شریک و دوست و همراه در سطح جهان دارد که بدون چراغ سبز آن، نمی‌توان با هیچ کدام از آن‌ها رابطه درست و درمانی برقرار کرد!»
آنچه زیدآبادی نوشته، بزرگی کذایی اروپا و امریکا در نگاه اصلاح‌طلبان را به خوبی نشان می‌دهد. در سه سال گذشته ایران توانست رابطه خود را با کشور‌هایی بهبود دهد که به زعم زیدآبادی بدون چراغ سبز امریکا نمی‌شد با آن‌ها رابطه برقرار کرد. یکی از آن‌ها عربستان بود که دولت شهید رئیسی و سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان آن را به جمع کشور‌هایی که با ایران رابطه دارند، اضافه کرد. در حالی که در دوران دولت روحانی روابط ایران و عربستان به دلایل متعدد قطع شد. 
درباره امارات هم همین اتفاق رخ داد و پس از وقفه طولانی هفت ساله، روابط در تابستان ۴۰۱ برقرار شد. مثال دیگر بحرین و مصر هستند که به رغم قطعی روابط، فرصت ادای احترام به پیکر‌های رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید را مغتنم شمردند و مقامات‌شان به ایران آمدند، در حالی که تصور می‌شود جز از مسیر امریکا نمی‌شود با این کشور‌ها رابطه داشت. جالب آنکه مقامات بحرینی در ماه گذشته حداقل دوبار مقامات چین و روسیه را برای برقراری رابطه با ایران واسطه کرده‌اند؛ لذا بدون اتحادیه اروپا و امریکا هم می‌توان مسیر تعامل با کشور‌های دیگر را گشود. از سویی بر فرض هم که نشود، در برابر پیمان‌شکنی متعدد اروپا و امریکا چه باید کرد؟ التماس کنیم که بیایید با ما باشید؟! مگر برجام امضا نشد؛ مگر توافق در دولت روحانی نبود؟ چه شد؟ به کجا رسید؟!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
0
1
هر کارشان کنی به دنبال کدخدا هستند حتی ......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار