کد خبر: 829049
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
«باراك اوباما» رئيس‌جمهور امريكا، روز جمعه سه لايحه بودجه دفاعي سال 2017 اين كشور را به مبلغ 618 ميليارد و 700 ميليون دلار امضا و با ابراز نارضايتي از برخي ابعاد آن تأكيد كرد: اين بودجه انجام عملياتي را كه امريكا در سراسر جهان صورت مي‌دهد، تسهيل مي‌كند.

كاخ سفيد اعلام كرد كه رئيس‌جمهور روز جمعه لايحه بودجه دفاعي سال آتي را امضا كرد اما گفت كه از برخي ابعاد اين لايحه ناراضي است. به گزارش تارنماي «هيل»، اوباما در اين باره گفته است: «كنگره باز هم نتوانست اصلاحات لازم را براي حذف ساختارهاي غيرضروري به اجرا بگذارد، از هدر رفتن منابع جلوگيري كند و نظام سلامت در ارتش را مدرن كند. در عوض از اختصاص هزينه‌هايي حمايت مي‌كند كه سران ارتش ما در شرايط كنوني كه سربازان ما در خارج از مرزهاي ما با القاعده و داعش مي‌جنگند، خواستار آنها نيستند.» وي در عين حال خاطرنشان كرد كه اين لايحه را به دليل اينكه در سال مالي 2017 منابع را در درجه اول به وزارت دفاع، برنامه‌هاي امنيت ملي وزارت انرژي و رفاه پرسنل نظامي و خانواده‌هاي آنها اختصاص مي‌دهد، امضا كرده است.

اوباما همچنين يادآور شد كه اين لايحه انجام عمليات را كه امريكا در سراسر جهان صورت مي‌دهد، تسهيل مي‌كند. از مجموع اين بودجه، 59 ميليارد و 500 ميليون دلار به جنگ اختصاص دارد كه به بودجه «عمليات احتمالي خارج از كشور» (OCO) موسوم است. همچنين 8 ميليارد و 300 ميليون دلار از بودجه عمليات‌هاي احتمالي خارج از كشور به تامين نياز پايگاه‌هاي امريكا در خارج از كشور و براي افزايش تعداد سربازان و دستمزد آنها اختصاص دارد و اين ميزان 3 ميليارد و 200 ميليون دلار بيش از مقداري است كه اوباما در اين خصوص درخواست كرده بود. دستمزد سربازان 2/1 درصدافزايش خواهد داشت كه بيش از مقدار درخواستي اوباما است كه خواستار افزايش دستمزد سربازان به ميزان 1/6 درصد شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار