کد خبر: 731487
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
ايران زمينه 29 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري معدني دارد كه علاقه شركت‌هاي جهان از اروپا تا آسيا را برانگيخته است و پس از برداشته شدن تحريم‌هاي بين‌المللي، صادرات فولاد را افزايش خواهد داد.
به گزارش ايسنا، مهدي كرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌اي با بلومبرگ در تهران گفت: ايران كه صاحب يكي از بزرگ‌ترين ذخاير گاز طبيعي جهان است، قصد دارد پروژه‌هاي مختلفي شامل توليد فولاد و آلومينيوم و معدنكاري طلا و مس را اجرا كند.
كرباسيان اظهار كرد: طي هفته‌هاي اخير هيئت‌هايي از آلمان، فرانسه و هلند به ايران آمده‌اند و يك سمينار دو روزه در زمينه فرصت‌هاي موجود در صنعت فولاد قرار است در سپتامبر (شهريور) در جزيره كيش برگزار شود. وي خاطرنشان كرد: شركت‌هايي كه به دنبال سرمايه گذاري در صنعت ايران هستند تا زماني كه تحريم‌ها برداشته نشوند، مايل نيستند شناخته شوند. بر پايه گزارش سال 2010 سازمان زمين‌شناسي امريكا، ايران بيش از 3 هزار معدن فعال دارد كه عمدتاً به صورت خصوصي اداره مي‌شوند و در 9 درصد از توليد سنگ گچ و 2 درصد از توليد موليبدن و نيتروژن جهان سهم دارند. توليدكنندگان نفت مانند شركت‌هاي بريتيش پتروليوم و رويال داچ شل براي بهره‌برداري از ذخاير نفت ايران كه چهارمين ذخاير بزرگ جهان است، ابراز علاقه كرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار