کد خبر: 724301
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
بسياري از شاكيان پرونده‌ها قرباني اعتماد بيجا به افراد ناشناس مي‌شوند
اعتماد بي‌جاي زن ميانسال به مرد ناشناس باعث توقيف خانه‌اش شد.
مردي كه متهم است با معرفي خودش به عنوان خير دست به كلاهبرداري زده، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده چهاردهم اسفندماه سال گذشته در دادسراي ناحيه 2 تهران تشكيل شد. شاكي كه زني ميانسال بود، گفت: مدتي قبل در خيابان سوار يك خودروي مسافربر شدم و درباره مشكلاتم با راننده حرف زدم. او خودش را حميدرضا. م معرفي كرد و گفت كه مرد خيري است و به افراد نيازمند كمك مي‌كند. حميدرضا چندبار به خانه‌ ما آمد و برايمان برنج، روغن و... آورد. يك روز پيشنهاد داد حاضر است براي پسرم وام 27 ميليون توماني با بهره خيلي پايين بگيرد تا با آن براي خودش مغازه‌اي اجاره كند و كاسب شود كه قبول كردم. براي گرفتن وام به شركتي در ميدان صادقيه رفتيم و اوراقي را كه جلوي من گذاشت امضا كردم. البته به خاطر اعتمادي كه به اين مرد داشتم اوراق را مطالعه نكردم. بعد هم راهي يك دفتر ثبت در همان نزديكي شديم و اوراقي را هم آنجا امضا كردم و قرار شد چند روز بعد براي دريافت وام به همان شركت بروم. شاكيه ادامه داد: روزي كه براي دريافت وام به شركت مراجعه كردم فهميدم كه حميد وام را گرفته است. وقتي با تلفن همراهش تماس گرفتم گوشي او خاموش بود. بعد از چند روز هم اخطاريه‌اي به در خانه‌مان آمد كه نشان مي‌داد خانه‌مان از طرف شركت توقيف شده است. وقتي ماجرا را دنبال كردم فهميدم سند خانه را به صورت بلاعزل به حميدرضا منتقل كرده‌ام و او به اين شيوه وام را دريافت كرده و گريخته است.
بعد از مطرح شدن شكايت، كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي كه مأمور رسيدگي به پرونده شده بودند با حضور در شركت متوجه شدند كه اين شركت به صورت غيرقانوني فعاليت مي‌كند و براي پرداخت وام در روزنامه‌ها آگهي مي‌دهد،‌ بنابراين از ادامه فعاليت شركت جلوگيري شد.
در شاخه ديگري از بررسي‌ها محل زندگي حميدرضا - 48 ساله در 20 متري افسريه شناسايي شد اما زماني كه مأموران راهي محل شدند فهميدند كه همسرش يك سال قبل به صورت غيابي متاركه كرده و كسي از مخفيگاهش خبر ندارد.
سرهنگ كارآگاه داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي قاضي صادر شده است بنابراين كساني كه موفق به شناسايي تصوير او شده‌اند اطلاعات خود را از طريق شماره تماس‌هاي 63957761 و 63957760 در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار