کد خبر: 719769
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
در نخستين كنگره جمعيت جانبازان انقلاب عنوان شد
اولين كنگره سراسري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي روز گذشته با حضور برخي از نمايندگان مجلس و شخصيت‌هاي سياسي برگزار شد.
اولين كنگره سراسري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي روز گذشته با حضور برخي از نمايندگان مجلس و شخصيت‌هاي سياسي برگزار شد.
به گزارش فارس، غلامعلي حداد عادل، رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در اين مراسم گفت: همواره بايد نگران كمرنگ شدن ارزش‌هاي دفاع مقدس در جامعه بود و براي رخ ندادن اين اتفاق بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده كرد. وي با اشاره به جايگاه و شأن جانبازان گفت: حضور اين جمع در اينجا شايد تذكري براي امثال من باشد كه بدانيم اگر امروز در مجلس وكيل مردم هستيم در نتيجه فداكاري‌ها و مجاهدت‌هاي جانبازان عزيز است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شكل‌گيري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي افزود: شما يك تشكل معنوي و الهي از كساني كه اخلاص را به اثبات رسانده‌اند ايجاد نموده‌ايد و مجلس شوراي اسلامي همواره به حضور جانبازان مفتخر بوده و آنها سندي براي حفاظت نمايندگان از انقلاب هستند. وي اضافه كرد: نبايد اجازه داد خاطره‌هاي دفاع مقدس از ذهن نسل آينده حذف شود و بايد هميشه نگران اين موضوع بود. حدادعادل تصريح كرد: به وجود آوردن تشكل‌هايي نظير جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي نشان‌دهنده توجه به همين واقعيت يعني جلوگيري از فراموشي دفاع مقدس و استفاده از ظرفيت‌هاست.
كوثري، عضو هيئت مؤسس جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي نيز با بيان اينكه در سال 92 ما تصميم گرفتيم به طور رسمي كار اين تشكل را آغاز كنيم به اوضاع امروز منطقه و جهان اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي نياز دارد كه در برابر زياده‌خواهي مستكبرين بايستد. وي با اشاره به دغدغه‌ها و دلايل تشكيل اين جمعيت گفت: پس از كش و قوس‌هاي پيش آمده در جامعه، عزيزان جانبازان به اين نتيجه رسيدند كه بايد در كنار يكديگر جمع شوند و در ابتدا جبهه‌اي را به صورت غيررسمي تشكيل دهند.
كوثري با بيان اينكه نام جمعيت براي يك كار فرهنگي، اجتماعي و سياسي است، اظهار داشت: اين تشكل مانند حزب‌هاي ديگر سياسي نيست، بلكه در جهت اهداف نظام جمهوري اسلامي و برخاسته از كلام امام و رهبري عمل مي‌كند. كوثري با اشاره به انگيزه‌هاي شكل‌گيري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي افزود: با توجه به ويژگي‌هايي نظير اخلاص، صداقت و ارتباط قلبي با امام اين عزيزان جانباز احساس مسئوليت كردند؛ صاحبان اصلي انقلاب اين عزيزان هستند كه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. وي اظهار داشت:‌در سال 92 ما تصميم گرفتيم به طور رسمي كار اين تشكل را آغاز كنيم و اين جمعيت با حضور اكثر جانبازان شكل گرفت و با مصوبه وزارت كشور اعلام موجوديت قطعي كرد.
عضو هيئت مؤسس جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي با اشاره به شرايط امروز منطقه و جهان تأكيد كرد: انقلاب اسلامي نياز دارد كه در برابر زياده خواهي مستكبرين بايستد.
كوثري در ادامه با اشاره به برخي از راهبردهاي جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي گفت: پيگيري آرمان‌هاي امام و رهبري و حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس در دنياي سياست از جمله اهداف اين جمعيت است.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابي‌فرد، عضو جامعه روحانيت مبارز نيز طي سخناني در نخستين كنگره سراسري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي با اشاره به حماسه‌آفريني‌هاي دوره دفاع مقدس تصريح كرد: اين پيروزي و اقتدار دستاورد ارتباط با خداي متعال و ثمره قرار گرفتن در حزبي بود كه به نام مقدس الله مزين است. ابوترابي‌فرد تأكيد كرد: شايسته است كه اين فرزندان مظلوم در زير چتر مقدس جمهوري اسلامي كه با واژه‌هاي عزت و وحدت در ولايت تعريف شده از آرمان‌ها و ارزش‌هايي كه براي آن جنگيده و به مقام جانبازي نائل شده‌اند، دفاع كنند. وي ابراز اميدواري كرد كه تمدن نوين اسلامي مبتني بر انديشه‌هاي بارور و ايثار و جانبازي جانبازان دفاع مقدس شكل بگيرد و گفت: ان‌شاءالله اين امر به شجره تنومندي تبديل شود كه جهان اسلام و مستضعفين عالم از ميوه‌هاي حيات‌بخش آن بهره بگيرند.
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه به عنوان ديگر سخنران اين كنگره گفت: ملت ما با مقاومت توانسته تا اينجا پيش برود و ملتي كه جانباز دارد زير بار زياده‌خواهي مستكبران نمي‌رود.
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي، با اشاره به ويژگي‌هاي جانبازان در عمل به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي گفت: گاهي ممكن است كسي خوب حرف بزند و اظهارات خوبي به زبان بياورد ولي وقتي پاي عمل پيش مي‌آيد دچار لكنت مي‌شود. وي ادامه داد: بايد همه ما فرهنگ جانبازي را به مقدار فهم خود براي جامعه تبيين كنيم. تقوي با بيان اينكه هر ملتي نياز به سندي دارد تا هويت خود را به وسيله آن معرفي كند، اظهار داشت: يكي از گوياترين اسناد جامعه ما جانبازان انقلاب اسلامي هستند؛ هر جانبازي كه در جامعه ما حركت مي‌كنديك مفهوم والاي ارزشي، اسلامي و قرآني را متبادر مي‌سازد كه آن واژه ارزشمند جهاد است. رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه مجاهدت جانبازان را نمود كاملي از جهاد خواند‌ و اظهار داشت: ارزش ديگر جانبازان ايثار آنهاست و جانبازان اوج ايثار را به نمايش گذاشتند. وي جانبازان را از شعائر انقلاب اسلامي خواند و افزود: اين بدان معناست كه هر عضو از دست رفته اين جانبازان يك پيام و محتوا را به جهانيان ابلاغ مي‌كند. وي افزود: جانبازان در جايگاه و مقام معلمي قرار دارند و در كلاس انقلاب و ايثار بايد از آنها درس حقيقي مجاهدت را آموخت.
تقوي جانبازان را داراي جايگاه تفسير حكمت انقلابي دانست و افزود: جانبازان نماد مقاومت هستند و همين مقاومت است كه امروز توانست ملت ما را به اينجا برساند. وي تأكيد كرد: ملتي كه جانباز دارد زير بار زياده‌خواهي مستكبران نخواهد رفت حتي اگر در اين راه شهيد و جانباز بدهد. رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه در پايان ضمن تقدير از دست‌اندركاران تشكيل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با طرح پيشنهادي مبني بر ايجاد تشكل جهاني جانبازان جهان اسلام خاطرنشان كرد: مي‌شود با جانبازان عراق، سوريه، يمن و ديگر كشورهاي اسلامي ارتباط برقرار كرد ويك تشكل جهاني با حضور جانبازان ايجاد كرد و از اين طريق جهان را با فرهنگ عاشورا آشنا كرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار