کد خبر: 709932
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
طي بيانيه‌اي و در صحن خانه ملت عنوان شد
نمايندگان ملت در جلسه علني ديروز خود بار ديگر طي بيانيه‌اي بر رفع تمام تحريم‌ها به عنوان حق اساسي ملت ايران در دور جديد مذاكرات ايران و 1+5 تأكيد كردند.
نمايندگان ملت در جلسه علني ديروز خود بار ديگر طي بيانيه‌اي بر رفع تمام تحريم‌ها به عنوان حق اساسي ملت ايران در دور جديد مذاكرات ايران و 1+5 تأكيد كردند.
در اين بيانيه 260 نماينده مجلس شوراي اسلامي تأكيد كردند در صورت نقض هر مورد از تعهدات از سوي طرف مقابل، توافقنامه ملغي و غني‌سازي در سطح مورد نياز كشور از سر گرفته مي‌شود.
به گزارش فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيانيه‌اي پيرامون مذاكرات هسته‌اي صادر كردند كه امضاهاي آن به 260 امضا افزايش يافته است.
در همين راستا ابراهيم كارخانه‌اي نماينده مردم همدان و رئيس كميته هسته‌اي مجلس با اعلام اين خبر اظهار داشت: در اين بيانيه، لغو تمام تحريم‌ها به صورت يكجا مطرح شده است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: لغو تمام تحريم‌ها به صورت يكجا و مختومه كردن پرونده جمهوري اسلامي در شوراي امنيت و بازگشت آن به حالت عادي شرط آغاز اجراي توافق جامع هسته‌اي است.
همچنين حفظ دستاوردها و استيفاي كامل حقوق هسته‌اي ملت ايران براساس ماده 4 معاهده NPT كه خواست يكپارچه ملت ايران است، بايد مورد توجه قرار بگيرد و در صورت نقض هر مورد از تعهدات از سوي طرف مقابل به عنوان ضمانت اجرايي توافقنامه كم‌لن‌يكن تلقي و غني‌سازي در هر سطح مورد نياز كشور از سر گرفته شود.  در پايان اين بيانيه آمده است، بدون شك مقابله با حيله‌هاي امريكا كه در اشكال مختلف برنامه‌ريزي و مديريت مي‌شود با توجه به نگراني‌ها و تأكيدات اخير مقام معظم رهبري هوشمندي هرچه بيشتر تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي را در پاسداري از حقوق ملت ايران مي‌طلبد.

  صدور حكم پرونده «م. ه» نشان داد قوه قضائيه هيچ تبعيضي براي كسي قائل نيست
همچنين در اين جلسه سيد سعيد زمانيان نماينده مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در صحن علني خطاب به رئيس‌جمهور اظهار داشت: سال‌هاي متمادي است كه درباره كارهاي غيرقانوني در حوزه آب اخطار داده‌ايم، اما به دليل سوء‌مديريت در وزارت نيرو و وجود افراد سودجو اين هشدارها به نتيجه نرسيده است. نماينده شهركرد مشكلات مختلف استان در حوزه‌هاي كشاورزي و توليدي را يادآور شد و خاطرنشان كرد: چرا از مردم ما نمي‌پرسيد كه آيا به شما نيز خسارت خشكسالي تعلق گرفته است يا اينكه در سال گذشته چه ميزان بارندگي داشتيد؟
اين نماينده مجلس با تأكيد بر اينكه ما به كار كارشناسي معتقد هستيم، تصريح كرد: اگر مسئولان به راحتي قانون را اجرا نكنند آيا مي‌توان مردم را كنترل كرد و از آنها خواست كه به قانون عمل نمايند؟ زمانيان بيكاري را يكي از مشكلات اساسي مردم استان خواند و افزود: نداشتن زيرساخت، بيكاري جوانان و عدم‌تقسيم عادلانه امكانات مسائل اصلي استان ماست و شهركرد كه داراي منابع غني است به دليل سوء‌مديريت از ديگر استان‌ها عقب مانده است. نماينده شهركرد در ادامه مشكلات فرهنگيان استان خود را يادآور شد و ادامه داد: معلمان استان ما تنها خواسته‌شان اجراي عدالت و رفع تبعيض‌هاست. وي همچنين بيان داشت: متأسفانه ما شاهد انتصاب افرادي در استان هستيم كه نه تنها اعتقاد به كار براي مردم ندارند بلكه تنها به فكر جيبشان هستند؛ آيا به كارگيري اين افراد به نفع نظام است؟
زمانيان اضافه كرد: امروز مردم از عدم پاسخگويي به مشكلات خود و عدم رسيدگي به آنها توسط برخي دستگاه‌ها ناراحتند.
اين نماينده مجلس در پايان نطق خود با تقدير از اقدام قوه‌قضائيه در صدور حكم پرونده آقازاده معروف يادآور شد: اقدام قوه‌قضائيه در صدور حكم «م. ه» ثابت كرد كه اين دستگاه در برخورد با متخلفان هيچ تبعيضي قائل نيست.
 
 دولت فتنه‌هاي كوچك را جمع كند
 همچنين مرتضي آقاتهراني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در صحن علني با اشاره به لزوم استفاده از فرصت‌ها براي خدمت به مردم گفت: دوستان امروز هزار و بيست و چهارمين روز از نمايندگي‌مان گذشت و تنها 439 روز ديگر كار داريم نبايد فرصت را از دست بدهيم بايد در آخر سال به محاسبه رفتار گذشته‌مان و سالي كه گذشت بپردازيم. وي با بيان اينكه انسان دو بُعد جسماني و روحاني دارد، گفت: بايد به اين موضوع بينديشيم كه مجلسي كه گذرانديم نسبت به اين دو بُعد چقدر كار كرد؟ چند درصد بحث‌هاي ما به امور مادي و چه مقدار از آن به امور معنوي اختصاص پيدا كرد؟
آقاتهراني ادامه داد: چقدر فريادهاي ما در مجلس براي امور معيشتي بود و چقدر درباره سازندگي؟ مقام معظم رهبري امسال را به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاري كرده بودند، امسال نيز گذشت و ما درباره اين دو موضوع چه كرديم؟ بودجه ما چگونه بسته شد و چقدر درباره اقتصاد مقاومتي فكر كرديم؟
اين نماينده مردم تهران افزود: در يك سالي كه گذشت اخلاق مجلس چگونه بود؟ آيا اخلاق نمايندگي را رعايت كرديم و قول‌هايي كه به مردم داديم را انجام داديم؟ نقاط ضعف و قوت ما كجاست؟ وي با بيان اينكه كشور ما با شيطان بزرگي درگير است گفت: بنده به دوستاني كه در مذاكرات هسته‌اي هستند مي‌گويم اينكه شياطين سخني مي‌گويند فريب آنها را نخوريد، اينكه رهبري حساسيت دارد و ما هم دلواپس هستيم ولي متهم مي‌شويم اشتباه است اين امتحان من و شما است.  آقاتهراني در ادامه گفت: اگر مي‌خواهيد بدانيد چه كساني تحت تأثير شياطين قرار مي‌گيرند آناني هستند كه به آخرت ايمان ندارند به همين خاطر نبايد به دنبال جلب رضايت ‌آنان باشيم، آنان شياطين هستند. ما بايد نظاممان را حفظ كنيم تا شياطين منكوب شوند. اين نماينده مجلس با بيان اينكه سال جديد با دهه فاطميه آغاز مي‌شود، گفت: امسال به نام حضرت زهرا‌(س) تمام و سال آينده نيز با نام ايشان شروع مي‌شود. خودمان و ملت‌مان كه نسبت به حضرت زهرا (س) ارادت داريم مواظب باشيم عيد را به گناه آلوده نكنيم.
وي با اشاره به نشست همگرايي اصولگرايان گفت: نشست اصولگرايان و همگرايي آنها را تبريك مي‌گويم و از اينكه به دنبال اين هستند كه وصلت درستي بينشان ايجاد شود، خوشحالم.
آقاتهراني با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان گفت: آنچه ما را به منزل مقصود مي‌رساند اسلام به معناي واقعي كلمه و نه اسلام التقاطي، انحرافي يا سكولار است.
اين نماينده مجلس در خصوص بازديد از مناطق عملياتي جنوب گفت: خوب است فرصتي براي رفتن به راهيان نور داشته باشيم و به فرزندانمان نشان دهيم كه پدران و برادران ما در گذشته چه فداكاري‌هايي كردند. وي در ادامه سخنان خود گفت: چرا هر زمان گفتمان انقلاب اسلامي جاني مي‌گيرد بعضي‌ها كافه را به هم مي‌زنند و ما هم اجازه مي‌دهيم. اين بداخلاقي‌ها براي چيست؟
آقاتهراني ضمن تشكر از قوه قضائيه در برخورد با مفاسد اقتصادي گفت: از قوه قضائيه به خاطر ورود قاطعي كه نسبت به كساني كه براي خودشان حق ويژه‌اي قائل هستند تشكر مي‌كنم همه نسبت به قانون يكسان هستند و بين هيچ كس فرقي وجود ندارد. نماينده مردم تهران در مجلس با هشدار نسبت به وقوع فتنه‌هاي كوچك گفت: دولت و مسئولان، فتنه‌هاي كوچك را جمع كنند تا اينگونه نشود كه چند نفري چيزي به راه بيندازند و بعد شما كميته به راه بيندازيد. مگر وزارت كشور و ديگر وزارتخانه‌ها دست شما نيست جلوي اين اقدامات را بگيريد.
وي تصريح كرد: غلط مي‌كند كسي به فرد ديگري سنگ بزند، مسئولان با اينها برخورد كنند، اين موضوعات كه نيازي به ورود مردم ندارد. دولتي‌ها مردانه عمل كنند. آقاتهراني در پايان پيرامون برخورد قاطع با غرب نيز گفت: مسئولان در خصوص مواجهه با غرب درست عمل كنند مي‌ترسند آنجا نيز شُل عمل كنيد شما بايد به وظيفه‌تان عمل كنيد گاهي احساس مي‌كنم اين شلوغ‌كاري‌ها اتفاقي نيست.

  نمايندگان كنگره امريكا جيره‌خوار تروريست‌ها و منافقان هستند
حسن كامران دستجردي نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز در نطق ميان دستور خود اظهار داشت:‌47 نماينده كنگره امريكا جيره‌خوار تروريست‌ها و منافقان هستند. وي افزود: اسامي 47 نماينده كنگره امريكا را كه از ضدانقلاب‌ها حق و حقوق مي‌گيرند، معرفي مي‌كنم. نماينده اصفهان خاطرنشان كرد: دشمنان در مذاكرات كم آوردند و روي آورده‌اند به مطرح كردن مباحث مذكور، البته در مذاكرات نبايد فكر كرد كه مذاكره به توليد كمك مي‌كند، مقام‌معظم رهبري فرمودند مذاكرات را به اينگونه مسائل گره نزنيد، بنابراين بايد روي پاي خود بايستيد. كامران تصريح كرد: كشور عربستان كه خادم ناميده مي‌شود بايد نام خود را عوض كند و پيشنهاد مي‌دهم جهان اسلام خود بر كعبه مديريت كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار