کد خبر: 1237474
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 جلیلی دیروز در تهران در میان اجتماع حامیان سلامت حاضر شد و سخنرانی کرد. نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت قبل (روحانی) جان حیات اقتصاد معیشت آینده و پیشرفت کشور را به اف‌ای‌تی‌اف و برجام گره زدند و این چنین کشور را مدیریت کردند.
جعفر برزگر

جوان آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوم، متفاوت از دوره اول است. در این دوره سعید جلیلی فعال‌تر از مسعود پزشکیان ظاهر شده است. کنش ستادی پزشکیان طی دو روز گذشته بیشتر معطوف به فضای مجازی بوده است که برخی آن را ناشی از کسالت ایشان ارزیابی می‌کنند، اما جلیلی در دو روز شروع تبلیغات دور دوم حضور میدانی بیشتری داشته است. جلیلی طی دو روز گذشته به یزد و گرگان رفت و چند جلسه در تهران برگزار کرد. اما فعلاً پزشکیان کنش میدانی نداشته است. 

 جلیلی: دولت روحانی حیات مردم را  به برجام پیوند زد
 جلیلی دیروز در تهران در میان اجتماع حامیان سلامت حاضر شد و سخنرانی کرد. نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت قبل (روحانی) جان حیات اقتصاد معیشت آینده و پیشرفت کشور را به اف‌ای‌تی‌اف و برجام گره زدند و این چنین کشور را مدیریت کردند. اگر در برخی عرصه‌ها وارد نشویم نه چهار سال بلکه شاید ۴۰ سال عقب بیفتیم. امروز پس از هشت سال در حالی که دیدن آن نسخه جواب نمی‌دهد، دوباره همان گروه وارد عرصه شدند. وی با بیان اینکه امروز تعارف نداریم و در معرض یک انتخاب هستیم، گفت: چهار سال آینده کشور، سرنوشت و منابع کشور و هزینه‌های کشور بر این اساس می‌خواهد تعریف شود و اینکه طی چهار سال آینده به کجا می‌خواهیم برویم. 
وی یادآور شد: سال ۹۲ گفتند کاری می‌کنیم هم سانتریفیوژ و هم اقتصاد بچرخد، مگر مسیر هموار نشد، امتیازاتی بیش از تصورات دادید، آژانس ۱۵ بار گفت ایران همه تعهدات را انجام داد، اما خروجی آن این شد که آژانس به طور کل از توافق خارج شد. در آن سال رشد اقتصادی کشور صفر و بلکه منفی شد، تحریم‌ها دو برابر شد، خودتان هم تحریم شدید روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و باید واکسن وارد می‌کردید، اما مسئولان وقت گفتند تا fatf و برجام انجام نشود نمی‌توان واکسن وارد کرد. بهمن ماه سال ۹۷ وزرای دولت وقت نامه زدند که اگر تا روز شنبه فلان موضوع یعنی همان fatf تأیید نشود قادر به پرداخت حقوق اسفند ماه نیستیم و چنین نگاهی در مدیریت کشور وجود داشت. یادآوری می‌کنم امروز تیرماه ۱۴۰۳ است و هنوز آن مسئله امضا نشده است. 
در این مراسم ناصر سیم‌فروش یکی از استادان پزشکی کشور سلامت را جزو اولویت‌های نخست کشور دانست و گفت: در ستاد شهید رئیسی هم‌قسم شدیم که به دستیاران، پرستاران و مناطق محروم کشور خدمت کنیم. بزرگ‌ترین مسئله سلامت کشور پیری جمعیت است که در دولت شهید رئیسی به آن توجه شد. در دولت سیزدهم به فرزندآوری توجه شد. امیدواریم در دوران دکتر جلیلی که شخصیتی آرام است، همواره پیشرفت کنیم. ما به گزینه اصلح که ادامه دهنده راه شهید رئیسی است، یعنی دکتر جلیلی رأی می‌دهیم». 


 جلیلی مدافع تعامل گسترده با جهان 
جلیلی در برنامه دیگر تبلیغات انتخاباتی خود به میان مردم گرگان رفت وگفت: «باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشت نه تعامل حداقلی و از سر ضعف. عوض اینکه از مردم عذرخواهی کنند دوباره همان نسخه غلط منسوخ را برای مردم می‌پیچیدند. ضعف را با ضعف نمی‌توان برطرف کرد. ملتی می‌تواند موفقیت‌های خود را ادامه دهد که تعامل گسترده و سازنده با جهان داشته باشد نه تعامل حداقلی و از موضع ضعف. امروز ملت می‌داند برای استفاده از یک جهان فرصت یک تعامل گسترده وجود داشته باشد. ملت ما انتخاب خواهد کرد تا جهش خود را شکل دهد. این فرصت‌های بزرگ یک طرف، فرصت بزرگ دیگر آن است که امروز همه مردم و جوانان عزیز دارای تحصیلات خوب هستند حق این مردم است که بتوانند نه تنها کار داشته باشند بلکه هر کدام از آنان بتوانند برای کشور افتخار آفرینی کنند و در عرصه‌های مختلف کشور ما را جهش دهند». 

 فعالیت توییتری پزشکیان
همان‌طور که نوشتیم پزشکیان دیروز هم برنامه حضوری نداشت. بلکه در شبکه‌های اجتماعی چند پیام منتشر کرد. او با انتشار متنی در حوزه سیاست خارجی نوشت: «نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم و جوانان ما حسرت زندگی جوانان کشور‌های دیگر را بخورند. نمی‌خواهم مردم مدام چشم‌شان به اخبار باشد تا ببینند بیش‌تر تحریم می‌شویم یا نمی‌شویم؛ جنگ می‌شود یا نمی‌شود؛ نمی‌خواهم «ایرانی بودن» برای مردم ما، از جمله ایرانیان خارج از کشور، «دردسر ساز» باشد. راهنمای سیاست خارجی من منافع مردم ایران خواهد بود». او همچنین نوشت که «پرسیدیم آلترناتیو برجام چیست؟ آقای جلیلی گفت نداریم! اسرائیل و ترامپ گفتند برجام را پاره می‌کنیم و در مجلس هم برجام را آتش زدند!»
روز جمعه مردم انتخاب می‌کنند که قرار است به کدام یک از این دو نامزد اعتماد کنند و او را راهی پاستور کنند. در سه روز باقی مانده رقابت‌های انتخاباتی هر دو نامزد همه برگ‌های خود را رو خواهند کرد چراکه با توجه به فاصله نزدیک آرای دو نامزد حتی یک رأی هم تعیین کننده است. همین نزدیکی آرا شدت رقابت را افزایش داده و حساسیت انتخابات را هم بالا برده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار