کد خبر: 706606
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
عضو هيئت مديره انجمن مغز و اعصاب ايران، نسبت به ادعاي درمان بيماري‌هاي مغز و اعصاب با استفاده از سلول‌هاي بنيادي هشدار داد و از خانواده‌ها خواست كه فريب اين قبيل ادعاها را نخورند.
عضو هيئت مديره انجمن مغز و اعصاب ايران، نسبت به ادعاي درمان بيماري‌هاي مغز و اعصاب با استفاده از سلول‌هاي بنيادي هشدار داد و از خانواده‌ها خواست كه فريب اين قبيل ادعاها را نخورند.

 مسعود نبوي با بيان اينكه امور تحقيقاتي متمركز و دقيقي را پيرامون سلول‌هاي بنيادي از سال 89 سامان داديم، اظهار كرد: همان سال كميته مشتركي با مؤسسه رويان تشكيل شد و كار روي چندين پروژه از جمله بيماري ام اس و بيماري اي. ال. اس كليد خورد.  وي افزود: اكنون علاوه بر طرح‌هاي ياد شده، طرح بين‌المللي درباره بيماري ام اس و همچنين اي. ال اس با همكاري چند كشور اروپايي و كانادا، طرح سكته مغزي و بيماري‌هاي عصبي عضلاني نيز در دست انجام است كه نتايج آن در محافل علمي اعلام خواهد شد. 

عضو هيئت مديره انجمن مغز و اعصاب ايران ضمن هشدار اكيد به خانواده‌ها مبني بر اينكه هيچ‌گونه ادعاي درمان بيماري‌هاي مغز و اعصاب به كمك سلول‌هاي بنيادي پذيرفته نيست و هنوز در مرحله تحقيقات قرار داريم، گفت: درمان با سلول‌هاي بنيادي، درمان مجوزدار نيست كه پزشكي بخواهد با اخذ وجه از بيمار، او را طرح درمان به اين روش قرار دهد.  نبوي افزود: عمده تحقيقات سلول‌هاي بنيادي در مرحله كارآزمايي باليني قرار دارد اما بايد گفت سلول‌هاي بنيادي همواره اميدبخش بوده‌اند و بايد روي آنها بيشتر كار كنيم. 

وي تصريح كرد: ايران از جمله كشورهاي پيشرو و پيشرفته در تحقيقات سلول‌هاي بنيادي است.  دبير بيست و دومين كنگره بيماري‌هاي مغزواعصاب ايران با بيان اينكه نتايج پروژه اي. ال. اس ظرف دوماه ديگر اعلام خواهد شد، گفت: ممكن است بخشي از نتايج پروژه‌هاي تحقيقاتي سلول‌هاي بنييادي را در بيست و دومين كنگره بيماري‌هاي مغز و اعصاب ايران ارائه كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار