کد خبر: 1239436
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس، رئیس‌جمهور منتخب طبق آیین‌نامه داخلی مجلس پس از مراسم تحلیف، ۲ هفته فرصت دارد تا وزرای کابینه را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

جوان آنلاین: مجتبی یوسفی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب گفت: برای برگزاری این مراسم مجلس آمادگی کامل دارد و در همین راستا ستادی با چند کارگروه به ریاست علیرضا شریفی؛ معاون اجرایی مجلس تشکیل شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به ریاست علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و با حضور مسئولانی از وزارت خارجه و نماینده‌ای از سوی رئیس‌جمهور منتخب برگزار شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این ستاد مسئولیت هماهنگی برای دعوت مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی را بر عهده دارد، ادامه داد: همچنین مسئولیت تمهید مقدمات و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع‌رسانی، امنیت و حراست و... مراسم تحلیف نیز بر عهده این ستاد است.

نماینده اهواز در مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دو هفته زمان دارد تا برنامه خود و همچنین وزرای کابینه را به مجلس معرفی کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به‌مدت یک هفته برنامه وزرا با حضور آن‌ها در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی خواهد شد و در نهایت جلسه رأی اعتماد به کابینه برگزار می‌شود.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری و با حضور رییس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار