کد خبر: 1237678
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: نهضت رفع تنش آبی در کشور ادامه دارد، در این باره تأمین آب آشامیدنی پایدار در همه شهر‌ها و روستا‌های ایران اسلامی در دستور کار جدی است.

جوان آنلاین: احمد وحیدی روز سه شنبه در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از پروژه تأمین آب استان از دریای عمان، با اشاره به اجرای پروژه‌های تأمین آب در سراسر کشور در دولت سیزدهم افزود: از احیای دریاچه ارومیه تا احیای تالاب‌های کشور در این دولت با جدیت دنبال شد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به نیاز آبی استان اصفهان، گفت: تأمین آب این استان از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم استان و براساس یک نیاز واقعی است.

وزیر کشور افزود: تلاش بسیار ارزشمندی در راستای تأمین آب اصفهان در دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی صورت گرفت که در نوع خود کم نظیر و بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد؛ در همه استان‌ها تلاش شد تا مسائل حوزه آب با نگاهی کارشناسی و جهادی رفع شود.

‎وحیدی یادآور شد: در اصفهان نیز با دستوران ویژه رئیس جمهور شهید، همت استاندار و همکاری وزارت نیرو شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

‎وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تأمین آب استان اصفهان، انتقال آب دریای عمان به این استان است، اگر چه در گذشته مطرح شده بود، اما به عنوان امری دست نیافتنی و غیرممکن به آن نگاه می‌شد که با تلاش خوبی که در ۲ سال اخیر صورت گرفت پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

‎وزیر کشور تصریح کرد: بخش عمده‌ای از لوله‌های مسیر تأمین و لوله‌گذاری مسیر، بصورت کارشناسی شده صورت گرفته و در ادامه نیز امید است سرعت اجرای پروژه حفظ شود.

‎وی ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز استان اصفهان از منابع درون استان از پروژه‌های دیگر مدیریت استان است تا بخشی از نیاز آب مردم عزیز ما در استان اصفهان تأمین شود.

‎وحیدی با تاکید بر تامین آب استان اصفهان از چند منبع، اطهار امیدواری کرد که نیاز آبی مردم اصفهان تامین شود.

‎وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی، گفت: تلاش همت مسوولان استان در به ثمر رساندن پروژه‌های دولت بسیار ارزشمند است.

عملیات اجرایی مرحله نخست پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در دولت سیزدهم در ۲۴ نقطه با حضور ۱۴ پیمانکار در حال تکمیل است.

عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، هفتم مهر سال ۱۴۰۲ با حضور شهید آیت الله رئیسی آغاز شد. ۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و در مرحله بعد ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق اجرای این پروژه به اصفهان انتقال داده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار