کد خبر: 1237527
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
یک رسانه عبری زبان فاش کرد از زمان آغاز جنگ تا به امروز یک پنجم دانشجویان و کادر علمی دانشگاه‌های اسرائیل مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

جوان آنلاین: روزنامه عبری زبان گلوبس در گزارشی که عصر امروز (دوشنبه) در وبگاه آن منتشر شد خبر داد، با پایش صورت گرفته در ۲۰ موسسه آموزش عالی در اسرائیل، مشخص شد، دست کم یک پنجم از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بعد از عملیات ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) دچار مشکلات روحی و روانی شده و به روانپزشک احتیاج پیدا کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: از زمان عملیات حماس در ۷ اکتبر شاهد افزایش ۱۲۰ درصدی درخواست دانشجویان و اعضای هیئت عملی در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) برای استفاده از حمایت‌های روانی هستیم و این درصد در موسسات دانشگاهی منطقه جنوب حدود ۶۰۰ درصد گزارش شده است.

بسیاری از دانشجویان اسرائیلی که مجبور شدند به دوره احتیاط بروند، با مشکلات عدیده‌ای برای بازگشت به کلاس‌های درس و از سرگیری روتین روزمره خود مواجه شده‌اند که این مسئله برای نظامیان زن احتیاط بسیار مشهود تر است، در حالی که اعضای هیئت علمی نیز در حلقه دوم یا سوم مجروحی و کشته شدگان و حتی اسرای این جنگ به شمار می‌روند.

پایش انجام گرفته نشان می‌دهد حدود یک پنجم تمامی دانشجویان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌های اسرائیلی به شکل در معرض آسیب‌ها و شوک‌های جنگ قرار گرفته و خواستار استفاده از حمایت‌های روانپزشکی شده‌اند.

آمار مذکور از طریق بررسی و پایش ۲۲ موسسه آموزش عالی اسرائیلی از دانشگاه ساپیر در جنوب (فلسطین اشغالی) تا دانشگاه تل‌حای در شمال به دست آمده است.

گزارش این پایش نیز در نشست برنامه "تاب آوری مراکز دانشگاهی" که توسط ائتلاف اسرائیلی شوک برپا شده بود، ارائه گردید و حامی مالی آن هم موسسه (صهیونیستی) روچیلد است و اتحادیه دانشجویان به همراه چند موسسه و نهاد دیگر نیز با آن همکاری کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار