کد خبر: 1236325
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: در شرایطی که نتیجه یک نظرسنجی از ناامیدی بخش قابل‌توجهی از فرانسوی‌ها از آینده وطن‌شان حکایت دارد، رئیس‌جمهور فرانسه درباره قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی و به دنبال آن وقوع جنگ داخلی در کشورش هشدار داد. 
بر اساس نظرسنجی مؤسسه بازاریابی یوگاو که پیش از برگزاری انتخابات کلیدی در دو کشور انگلیس و فرانسه انجام گرفته، فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند که وضعیت کشورشان در ۱۲ ماه آینده بدتر می‌شود. در این نظرسنجی که در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن (خرداد) انجام گرفته، به جز دانمارک، هیچ یک از کشور‌های اروپایی خود را از روند پیش رو مستثنی ندانسته و درباره آینده کشورشان خوش‌بین نبودند. به نوشته گاردین، در فرانسه قرار است انتخابات در دو نوبت ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه (۱۰ و ۱۷ تیر) برگزار شود، پیش‌بینی شده است که راست افراطی به پیروزی‌های بسیاری دست پیدا خواهد کرد. با این حال، هنگامی که از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که آیا انتظار دارند اوضاع در سال آینده بهتر شود یا خیر، فرانسوی‌ها بدبین‌ترین افراد بودند، به طوری که ۵۰ درصد انتظار وخیم‌تر شدن اوضاع را داشتند. 
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از کسب پیروزی‌های چشمگیر راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا، پارلمان ملی فرانسه را منحل کرد. او در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور درباره پیروزی راست و چپ افراطی و نیز وقوع جنگ داخلی هشدار داد و تشریح کرد: «من فکر می‌کنم راه‌حل‌هایی که جناح راست افراطی ارائه می‌کند، قابل بحث نیست زیرا این راه‌حل‌ها مردم را بر اساس مذهب یا تبارشان طبقه‌بندی می‌کند و همین منجر به تفرقه و جنگ داخلی می‌شود.» اظهارات ماکرون ساعاتی پس از انتشار بیانیه انتخاباتی حزب «اجتماع ملی» از سوی جردن باردلا، رهبر این حزب، پخش شد که وعده محدودیت مهاجرت را داد و تأکید کرد که حقوق ملیت را برای کودکان متولد و بزرگ شده در فرانسه از والدین خارجی لغو می‌کند. باردلا در این مراسم در پاریس گفت که اولویت بلندمدت حزب وی این است که فرانسه را دوباره روی پای خود بازگرداند و بر ضرورت قانون علیه ایدئولوژی‌های اسلام‌گرا تأکید کرد. ماکرون در این مورد، انتقاداتی را به چپ افراطی داشت و تصریح کرد: «آن یکی نیز مردم را بر اساس دیدگاه مذهبی یا جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، دسته‌بندی می‌کند و در این صورت، شما با کسانی که ارزش‌های مشابهی ندارند، جنگ داخلی خواهید داشت.» رئیس حزب راست افراطی اجتماع ملی که در صورت کسب بیشترین آرا در انتخابات به عنوان نخست‌وزیر احتمالی انتخاب می‌شود، در واکنش به اظهارات ماکرون گفت: «یک رئیس‌جمهور نباید این را بگوید.» ژان لوک ملانشون، رهبر چپ افراطی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» نیز در مصاحبه با تلویزیون «فرانس ۲» ضمن محکومیت اظهارات رئیس‌جمهور کشورش، گفت: «این سیاست‌های خود ماکرون بود که باعث ناآرامی‌های مدنی شد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار