کد خبر: 1235761
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
اجلاسیه کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با عنوان بزرگترین تجمع خانواده معظم شهدای جهان اسلام در حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام علی شیرازی دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت عصر شنبه - دوم تیر- در نشست خبری اظهار داشت: اجلاسیه کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با عنوان «بزرگترین تجمع خانواده معظم شهدای جهان اسلام» با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم و فاطمیون از ۷ کشور با بیش از پنج هزار مهمان که به صورت رسمی به این کنگره دعوت شده‌اند، روز شنبه -۹ تیر ۱۴۰۳- در مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه بنا شد در گام اول کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شود، افزود: از این ۱۶۵ عنوان ۵۷ عنوان تدوین شده و به چاپ رسید که در کنار این کنگره، دو نمایشگاه از مجموعه کتاب‌های چاپ شده نیز برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: از این مجموعه کتاب‌ها، هشت عنوان به سردار شهید قاسم سلیمانی اختصاص دارد. ۴ عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم و ۱۴ عنوان نیز، سرگذشت‌نامه رزمندگان و فرماندهان است.

شیرازی خاطرنشان کرد: چهار عنوان دیگر روایت رزمندگان محور مقاومت است و ۱۲ عنوان هم به خاطرات همسران شهید جبهه مقاومت اختصاص دارد. یک یادداشت، ۳ دفتر شعر و یک کتاب پژوهشی نیز تالیف شده است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با بیان این‌که پنج عنوان کتاب هم در حوزه کودک و نوجوان چاپ شده، اظهار داشت: از مجموع این تالیفات، ۲۷ عنوان به چند زبان زنده دنیا از جمله عربی، فرانسوی، روسی و ترکی استانبولی ترجمه شده و ۱۱عنوان دیگر در دست ترجمه است.

به گفته وی، از بین این عناوین، دو عنوان در جایزه جلال، ۶ عنوان در جشنواره پاسداران اهل قلم، ۱۲ عنوان در جایزه شهید حاج حسین همدانی و چهار عنوان در کتاب سال دفاع مقدس مقام‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند.

شیرازی با بیان این‌که کمیته هنری کنگره ۲۷ فیلم را تدوین کرده است، اظهار داشت: سریال مرز‌های عاشقی درباره شهدای مدافع حرم از شبکه‌های متعدد سینما پخش شده است. فیلم سینمایی شهید پورجعفری نیز در مراحل پایانی است که در کنگره رونمایی خواهد شد. همچنین ۱۵ قسمت فیلم درباره سردار سلیمانی ساخته شده و ۵ کتاب صوتی هم به تولید رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار