کد خبر: 1233498
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
خواستید دعا کنید اولش «اللهم» بیاورید و تا «من خیری» با اصرار و تضرع بخوانید و بگریید. این یکی از قطعاتی باشد که همیشه بخوانید. در ادامه می‌فرماید: «.. اللَّهُمَّ تُبْ عَلَی حَتَّی لا أَعْصِیک...»

 جوان آنلاین: کانال «در حرم یار» در ایتا بخشی از بیانات مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی (ره) را به اشتراک گذاشت. این عالم اخلاق و عارف وارسته فرموده‌اند: لازم است که همیشه بعضی از قطعات را از دعا‌های مبسوط انتخاب کنید و همیشه با ادب در مواقعی که دعا می‌کنید (در قنوت) بخوانید. این یکی از کار‌های مؤمنین است. در دعای ابوحمزه قطعه‌ای هست که برای ما لازم‌تر است: «وَ انْقُلْنِی إِلَى دَرَجَةِ التَّوْبَةِ إِلَیْکَ، وَ أَعِنِّی بِالْبُکَاءِ عَلَى نَفْسِی، فَقَدْ أَفْنَیْتُ بِالتَّسْوِیفِ وَ الْآمَالِ عُمُرِی، وَ قَدْ نَزَلْتُ مَنْزِلَةَ الْآیِسِینَ مِنْ خَیْرِی» این را شب و روز باید خواند، بلکه خدا مستجاب کرد. از خدا با تضرع می‌خواهد خدایا! مرا به درجه توبه منتقل کن، یعنی عنایت کن آن درجه‌ای از توبه که به سوی تو می‌آیند و به هوی و هوس ادامه نمی‌دهند. این یک درجه و منزلت است در توبه و بازگشت به سوی خدا. کسی که به این درجه می‌رسد همیشه باید گریه کند و بگوید خدایا! به من کمک کن که برای خودم و گذشته‌ام گریه کنم. همه این‌ها به دست خداست. این جمله اخیر با وضعی که ما داریم منطبق است که همه می‌روند. ما در غفلتیم: «فَقَدْ أَفْنَیْتُ بِالتَّسْوِیفِ وَ الْآمَالِ عُمُرِی، وَ قَدْ نَزَلْتُ مَنْزِلَةَ الْآیِسِینَ مِنْ خَیْرِی» خدایا! من عمرم را با امروز و فردا کردن از میان بردم و ضایع کردم و به جایی رسیدم که خودم هم از خودم مأیوس شدم. عوضم کن. این دعا را بخوانید. 
خواستید دعا کنید اولش «اللهم» بیاورید و تا «من خیری» با اصرار و تضرع بخوانید و بگریید. این یکی از قطعاتی باشد که همیشه بخوانید. در ادامه می‌فرماید: «.. اللَّهُمَّ تُبْ عَلَی حَتَّی لا أَعْصِیک...»
ما می‌رویم به سوی چاه جهنم. همه آن‌هایی که به سوی جهنم می‌روند متوجه نمی‌شوند که به سوی جهنم می‌روند به سرعت هم می‌روند ولی نمی‌دانند به کجا می‌روند. آنچه من و شما احتیاج داریم این است که خدا به ما نظری کند و ما را صدا بزند و مسئله آ‌نچنان معلوم شود که هست و برای ما بزرگ شود که نتوانیم دیگر ادامه دهیم. خدایا! نظری از تو می‌خواهم «اللَّهُمَّ تُبْ عَلَی حَتَّی لا أَعْصِیک وَ أَلْهِمْنِی الْخَیرَ وَ الْعَمَلَ بِهِ»، خدایا به من اقبالی کن اقبالی که دیگر نگذارد من گناه کنم. در دعای ابوحمزه هست که آنچه نمی‌گذارد به توبه موفق شویم حب دنیاست: «سَیدِی أَخْرِجْ حُبَّ الدُّنْیا مِنْ قَلْبِی وَ اجْمَعْ بَینِی وَ بَینَ الْمُصْطَفَی وَ آلِهِ خِیرَتِک مِنْ خَلْقِک وَ خَاتَمِ النَّبِیینَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ.» حب دنیا را از قلب من بیرون کن. با گریه بخواهید/ خلاصه‌ای از دعا‌ها و جمله‌هایی را که لازم‌تر است بخوانید.

برچسب ها: اخلاق ، دعا ، عارف
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار