کد خبر: 1231606
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
کارشناس انرژی در گفتگو با «جوان» مطرح کرد
سرمایه‌گذاری از محل مالیات‌ها در زیرساخت‌ها یکی از ابزار‌های کلیدی برای توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است

یک کارشناس انرژی معتقد است: در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی، توسعه نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر برای تأمین پایدار انرژی و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی جدی گرفته شد. افزایش ۹‌هزارمگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی، کمک بزرگی به رفع نیاز فوری به برق و جلوگیری از خاموشی‌ها کرد، در حالی که برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به بهبود محیط زیست و ایجاد زیرساخت‌های پایدار انجامید. از سوی دیگر، تأمین مالی بخشی از این پروژه‌ها از طریق منابع مالیاتی، اهمیت مدیریت مالیاتی در توسعه زیرساخت‌های ملی و بهبود کیفیت خدمات عمومی را به وضوح نمایان می‌کند. 
امیرحسین اقبالی، کارشناس انرژی در زمینه کمک‌های مالیاتی در توسعه نیروگاهی کشور به «جوان» می‌گوید: سرمایه‌گذاری از محل مالیات‌ها در زیرساخت‌ها یکی از ابزار‌های کلیدی برای توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است. مالیات‌ها به دولت‌ها امکان می‌دهند منابع لازم را برای اجرای پروژه‌های بزرگ زیربنایی مانند ساخت و نگهداری نیروگاه‌های برق، شبکه‌های حمل‌ونقل، سیستم‌های آبرسانی و خدمات بهداشتی تأمین کنند. این نوع سرمایه‌گذاری‌ها، زیرساخت‌های کشور را بهبود بخشیده و زمینه‌ساز رشد اقتصادی و اجتماعی پایدار می‌شوند. 
وی ادامه می‌دهد: در دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی، شاهد افزایش ۹‌هزارمگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در کشور بودیم. این توسعه چشمگیر در زیرساخت‌های انرژی، به عنوان یکی از خدمات ماندگار دولت وی به شمار می‌رود. افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی نه تنها توانست از بروز خاموشی‌های گسترده جلوگیری کند، بلکه به بهبود کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای سطح بهره‌وری صنایع کشور کمک شایانی کرد. این اقدام نشان‌دهنده تعهد دولت به تأمین انرژی پایدار و جلوگیری از مشکلات ناشی از کمبود برق در فصل‌های پرمصرف است. 
این کارشناس انرژی با اشاره به چالش‌های زیاد در بخش نیروگاهی در زمان آغاز به کار دولت شهید رئیسی می‌گوید: در دولت پیشین، کشور با چالش‌های متعددی در زمینه تأمین برق مواجه بود که به خاموشی‌های مکرر و گسترده منجر شد. این خاموشی‌ها تأثیر منفی بر زندگی روزمره مردم و عملکرد صنایع گذاشت و باعث شد نیاز به توسعه سریع‌تر و کارآمدتر زیرساخت‌های انرژی بیش از پیش احساس شود. با آغاز به کار دولت رئیسی، اقدامات فوری برای توسعه نیروگاه‌ها و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق صورت گرفت که نتیجه آن عدم‌تجربه خاموشی‌های گسترده در دوره اخیر بود. 
وی در پایان تصریح می‌کند: در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی، توسعه نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر برای تأمین پایدار انرژی و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی جدی گرفته شد. افزایش ۹‌هزارمگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی، کمک بزرگی به رفع نیاز فوری به برق و جلوگیری از خاموشی‌ها کرد، در حالی که برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به بهبود محیط زیست و ایجاد زیرساخت‌های پایدار انجامید. از سوی دیگر، تأمین مالی بخشی از این پروژه‌ها از طریق منابع مالیاتی، اهمیت مدیریت مالیاتی در توسعه زیرساخت‌های ملی و بهبود کیفیت خدمات عمومی را به وضوح نمایان می‌کند.

برچسب ها: زیرساخت ها ، توسعه ، انرژی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار