کد خبر: 726785
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
هويت پيكر مطهر يك شهيد از عمليات خيبر و پيكر مطهر يكي از ۱۷۵ شهيد غواص و خط‌شكن كه در عمليات كربلاي۴ به شهادت رسيده‌اند، شناسايي شد.
به گزارش تسنيم، هويت پيكر مطهر يك شهيد از عمليات خيبر و پيكر مطهر يكي از 175 شهيد غواص و خط‌شكن كه در عمليات كربلاي 4 به شهادت رسيده‌اند و پيكر آنها با دستان بسته پس از گذشت 29 سال از شهادتشان در يك گور دسته‌جمعي در ابوفلوس تفحص شد، احراز شد.  شهيد سيد‌جليل ميري وركي فرزند سيد‌قاسم يكي از خط‌شكنان عمليات كربلاي 4 بود كه در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسيده است. او متولد ششم فروردين ماه سال 1338 از شهرستان تنكابن در استان مازندران است. او اعزامي لشكر 25 كربلا بود كه در جبهه به‌عنوان يك تك‌تيرانداز فعال بود و به‌عنوان خط‌شكن كربلاي 4 در اين عمليات به شهادت رسيد. حالا بعد از گذشت 29 سال از شهادتش هويت پيكر مطهر او شناسايي شده است.
همچنين پيكر مطهر «شهيد محمد علي‌بماني» يكي از 270 شهيد تازه تفحص   احراز هويت شده است. وي متولد قزوين بوده و از آنجا به جبهه اعزام شده است. شهيد محمد علي‌بماني، سوم شهريور 1329 در شهر قزوين به دنيا آمد و تا پايان دوره ابتدايي درس خواند، كارگر كارخانه بود، ازدواج كرد و صاحب دو دختر شد. اين شهيد بزرگوار از سوي بسيج در جبهه حضور يافت و هفتم اسفندماه 1362 در جزيره مجنون و در عمليات خيبر به شهادت رسيد. اما اثري از پيكرش به دست نيامد و از همان سال در شمار شهداي مفقود الجسد جاي گرفت. پيكر مطهر اين شهيد والامقام بعد از گذشت 32 سال توسط كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح كشف شد.  پيكر شهيد علي‌بماني امروزسه‌شنبه 16 تيرماه 94 ساعت 10 صبح وارد قزوين مي‌شود و در ميدان مينودر مورد استقبال خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران، مردم و مسئولان استاني قرار مي‌گيرد.  چندي پيش پيكر مطهر 270 شهيد دفاع مقدس، كه طي عمليات اخير تفحص كشف شده‌اند از طريق مرز شلمچه وارد كشور شد. اين شهدا با تلاش كميته جست‌وجوي مفقودين در عمليات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبيدات كشف شدند. 175 شهيد از اين 270 شهيد تازه تفحص شده، جمعي از غواصان عمليات كربلاي4 بودند كه با دستان بسته در يك گور دسته‌جمعي در منطقه ابوفلوس كشف شدند. پيكر مطهر اين شهدا در 26خرداد‌ماه با استقبال بي‌نظير مردم تشييع شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار