کد خبر: 1237630
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به برگزاری مناظرات دور دوم انتخابات
برنده مناظره صدا و سیما بود. یک قدم جلو آمد. توصیه به خسروی: هیچ التزامی نداری همه سؤال‌ها رو بپرسی، تو باید یک بحث خوب را اداره کنی، نقطه نزاع را پیدا کنی، اجازه بدی بحث آنجا شکل بگیره و ذیل نزاع سؤال‌ها و محور‌ها رو طرح کنی و با ترانزیشن‌های نرم بحث رو جلو ببری. 

جوان آنلاین: برگزاری مناظرات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دولت چهاردهم واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. کاربران شیوه برگزاری مناظره از سوی صداوسیما را شیوه‌ای دقیق برای برگزاری این جنس مناظرات دانستند و آن را موجب افزایش مشارکت و دقیق شدن بحث‌ها برای انتخاب اصلح دانستند. آن‌ها همچنین رعایت اخلاق از سوی دو کاندیدا را قابل ستایش بیان کردند. در ادامه واکنش‌های کاربران را درباره این مناظره مرور کرده‌ایم. 

 میلاد دخانچی:
برنده مناظره صدا و سیما بود. یک قدم جلو آمد. توصیه به خسروی: هیچ التزامی نداری همه سؤال‌ها رو بپرسی، تو باید یک بحث خوب را اداره کنی، نقطه نزاع را پیدا کنی، اجازه بدی بحث آنجا شکل بگیره و ذیل نزاع سؤال‌ها و محور‌ها رو طرح کنی و با ترانزیشن‌های نرم بحث رو جلو ببری. 
 امیررضا مافی:
با همه ضعف‌هایی که داریم و اختلافات عمیق دو طرف؛ وقتی مناظره ترامپ و بایدن را دیدیم و با مناظره پزشکیان و ‎جلیلی قیاس می‌کنیم، به اخلاق‌مداری ایرانی و مکتبی‌مان باید افتخار کنیم. 
 محمد رستم‌پور:
سؤالات چالشی، صریح و مبتکرانه مناظره رودرروی امشب و ورود مدبرانه مجری، همان چیزی است که از صداوسیمای تحول انتظار داریم. مرحبا به طراحان و آفرین به مجریان. ‎ #انتخابات_۱۴٠۳
 محمدجعفر محمدزاده:
‏به گمانم کسانی که منتظرند برپایه ‎مناظره رأی بدهند هنوز فرصت برای شنیدن و انتخاب کردن دارند. کلام خداوند است که حرف‌ها را بشنوید و بهترین را گزینش کنید: فبشر عباد‌الذین یستمعون‌القول فیتبعون احسنه. 
#انتخابات_ ریاست‌جمهوری
 عبدالله گنجی:
ادبیات دو کاندیدا محترمانه است. طرفداران خوبه یاد بگیرند، اما پزشکیان مطلقاً سلبی است، یعنی «چه باید نکنیم» (اون کار نباید بشود، اون کار غلط است). جلیلی عمدتاً ایجابی است، یعنی «چه باید بکنیم» هست. 
 علی رجبی:
مسعود پزشکیان، مشکلات را فهمیده و راهکارش ارجاع به کارشناسان است؛ جز در مسئله فیلترینگ که برای آن یک راهکار گفت. سعید جلیلی مشکلات را از نزدیک دیده، درباره آن‌ها جلسه گذاشته و به یک راهکار رسیده، اما توان انتقال این چرخه با زبان ساده، به مردم را ندارد. 
 میثم مهدیار:
هر دو سمت انتخابات برای ناترازی‌های انرژی فقط راهکار‌های قیمتی ارائه می‌دهند. آیا راه دیگری نیست؟!
 میکائیل دیانی:
من امشب جایی بودم و نتونستم مناظره را ببینم، اما مهم‌ترین چیزی که در همه صفحات مجازی دیدم این بود:
‎پزشکیان: همین امروز از انتخابات کنار می‌روم. اگر آقای ‎جلیلی نتوانست رشد ۸ درصد را اقدام کند ایشان را اعدام کنید. 
این یعنی متأسفانه نزاع این مدلی جواب میده و تولید رأی میکنه!
 مصطفی نجفی:
سعید جلیلی در مناظره امشب چهره‌ای نرم، آرام و انعطاف‌پذیر از خود به تصویر کشید؛ با این هدف که جلوی دو قطبی مورد نظر تیم تبلیغاتی دکتر پزشکیان را بگیرد. برای همین برخی اظهارات پزشکیان را تأیید و همزمان در عین حال او را نقد می‌کند. ‎جلیلی نسبت به قبل قابل فهم‌تر صحبت می‌کند!
 سیدعباس صالحی:
در ۱۵ تیرماه، اگر الف انتخاب شود طرفداران رقیب باور کرده‌اند که او مقدمه جنگ و طلیعه داعش و... است و اگر ب پیروز شود جمع مقابل، یقین کرده‌اند که او و اطرافیانش ضد انقلاب و عامل سیا و... است. در چنین فضای آشوبناک و نفرت و کینه، افقی برای توسعه هست؟! رقابت را با عداوت اشتباه نکنیم. 
 سیامک قاسمی:
توی مناظره دو تا کاندیدا ورد زبانشون اینه: «همونطور که آقای دکتر می‌فرمایند.» بابا کاش روی همو ببوسند و رئیس‌جمهوری را زوج و فرد کنند و تموم بشه بره.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار