کد خبر: 1237393
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به رویکرد‌های تبلیغاتی در دور دوم انتخابات
همه برنده‌ایم؛ برنده یعنی همه کسانی که راه‌های مختلفی برای ‎مشارکت برگزیده‌اند. امروز، مهم‌ترین اتفاق، همان چیزی ا‌ست که همه درباره آن اتفاق نظر داریم: مشارکت حداکثری در انتخابات جمهوری اسلامی ایران. 

جوان آنلاین: کاربران شبکه‌های اجتماعی در روز‌های منتهی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دولت چهاردهم در توییت‌هایی به رویکرد‌های تبلیغاتی کمپین‌های انتخاباتی انتقاد کردند. کاربران از اینکه هر کدام از ستاد‌های انتخاباتی تلاش دارند با ترسناک نشان دادن رقیب، رأی مردم را به خود جلب کنند اعتراض داشتند و آن را موجب کاهش مشارکت و عدم اقبال مردم دانستند. کاربران پیشنهاد دادند کاندیدا‌ها همچنان بر نقد برنامه‌های رقیب و ارائه نظرات خود بپردازند. آن‌ها همچنین به فعالان رسانه‌ای نیز پیشنهاد دادند بر ۶۰ درصد عدم مشارکت تمرکز کنند تا آن‌ها نیز در تصمیم مهم روز جمعه سهیم شوند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 مصطفی پورمحمدی:
همه برنده‌ایم؛ برنده یعنی همه کسانی که راه‌های مختلفی برای ‎مشارکت برگزیده‌اند. امروز، مهم‌ترین اتفاق، همان چیزی ا‌ست که همه درباره آن اتفاق نظر داریم: مشارکت حداکثری در انتخابات جمهوری اسلامی ایران. 
 فاطمه رایگانی:
گویی در دور دوم انتخابات دو طرف به جز تخریب و ارعاب دیگر حرفی برای گفتن ندارند و در نهایت سرنوشت این انتخابات را قرار است میزان ترسناک‌بودن کاندیدا‌ها تعیین کند!
 فاطمه دلاوری:
طرفداران در حد هواداران تیم‌های محله ظاهر می‌شوند. مشخصاً شأن رئیس «جمهور» خیلی فراتر از این حرف‌هاست. یاد آقای رئیسی بخیر وارد این بازیا نشد. بهش گفتن شش کلاس سواد داری، گفت: اتقوالله، ارزش نداره آقا...
 حسام‌الدین براتی:‌ای کاش بساط اکانت‌های فیک جمع می‌شد. فحاش‌ها، پروژه بگیرها، بی‌تقوا‌های لجن پراکن عموماً کسانی هستند که با اسم و عکس مستعار فعالیت دارند. در همه طیف‌ها و جناح‌ها هم حضور دارن با شدت و ضعف. 
 مصطفی زالی:
بزرگنمایی ضعف‌های حریف و حملات کاریکاتوری در ایام انتخابات بدون نقد مستدل و سخن ایجابی از عوامل مؤثر بر شکل‌گیری نومیدی عمیق در میان مردم بوده است که در روز‌های جاری نیز به قوت ادامه دارد. رفتاری برآمده از یک منفعت‌طلبی کوتاه‌مدت که نتیجه بلندمدت آن کاهش مشارکت سیاسی است. 
 محمد کرمانی:
دولت سوم روحانی، طالبان، اسرائیلی و سنگ‌انداز دو روی یک سکه هستند برای کاهش مشارکت مردم و ریزش سرمایه‌های اجتماعی نظام. کاش مثل رهبر انقلاب یاد می‌گرفتیم که چتر انقلاب را بزرگ‌تر از دایره و جناح خودمان بدانیم. پزشکیان نماینده مجلس این کشور و جلیلی عضو شورای امنیت ملی است. هر دو سرمایه‌های نظام‌اند. 
 میثم مهدیار:
کمپین آقای پزشکیان باید متوجه باشند که بخش زیادی از رأی دهندگانش در دور اول از سبد رأی ۱۷میلیونی رئیسی در ۱۴۰۰ بوده که این دوره جذب تیپ و ادبیات مردمی و نهج البلاغه خوانی و تبعیت از رهبری و... او شده‌اند. این دغل دوستان ممکن است کار دستش دهند شبیه اتفاقی که برای لاریجانی افتاد. 
 علی مردی:
نه آقای پزشکیان ترسناک است و نه آقای جلیلی. هر دوی این‌ها مورد تأیید شورای نگهبان بوده‌اند. اگر انتقادی به برنامه‌هایشان داریم، بگوییم، اما اینکه کمپین پزشکیان بگوید جلیلی، طالبان و سنگ‌انداز است و کمپین جلیلی هم بگوید پزشکیان اسرائیلی و تداوم دولت فلان است، انتهایش جز بدبینی مردم به دو جریان چیست؟
 فاطمه محمدی:
در این چند روز هر چه در توان دارید بگذارید و هر کاری از دستتان برمی‌آید، برای آن ۶۰درصدی که پای صندوق‌های رأی نیامدن انجام دهید تا دلشان گرم و قلبشان پر از امید شود. ‎#انتخابات_ ریاست‌جمهوری
 امیرمحمد شیرازی:
در این چند روز مانده به انتخابات هیچ چیزی مهم‌تر از راضی کردن آن ۶۰ درصدی که حاضر به مشارکت نشدند، نیست. همه باید در انتخاب مهم روز جمعه سهیم شویم. آینده خودمان و فرزندانمان به اتفاق جمعه است. عدم مشارکت چه تأثیر و پیامی دارد؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار