کد خبر: 726362
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
نماينده FIVB: اميدوارم ايران به المپيك ريو راه يابد
برد لهستان برابر امريكا، اميد تيم ملي اليبال ايران را براي صعود به مرحله بعدي رقابت‌هاي ليگ جهاني ناكام گذاشت...
دنیا حیدری
برد لهستان برابر امريكا، اميد تيم ملي اليبال ايران را براي صعود به مرحله بعدي رقابت‌هاي ليگ جهاني ناكام گذاشت. تيم ملي امريكا كه پيشتر صعودش به مرحله بعد مشخص شده بود، با قبول شكست در هفته هشتم اين مسابقات باعث شد تا تيم ملي واليبال ايران به رغم پيروزي برابر روسيه، از صعود بازماند.
مصاف دو تيم ايران و روسيه در هفته هشتم رقابت‌هاي ليگ جهاني در سالن ۱۲ هزار نفري آزادي با برتري سه بر صفر شاگردان كواچ برابر قهرمان المپيك لندن و كسب ششمين پيروزي ايران در جدول گروه B به پايان رسيد. تيم ملي واليبال ايران ايران در اين ديدار به ترتيب با امتيازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ از سد رقيب خود گذشت و براي سومين مرتبه، روسيه را در اين رقابت‌ها مغلوب كرد. آن هم در حالي كه روس‌ها براي اعاده حيثيت آمده بودند نتوانستند در آزادي از عهده شاگردان كواچ برآيند و هر سه ست را واگذار كردند.

  اعتراف روس‌ها به قدرت ايران

 بعد از اين شكست، كريمكين، سرمربي موقت روسيه ايران را فوق العاده خواند: «‌از طرفي جو حاكم بر سالن فوق العاده و حمايت تماشاگران عجيب و غيرقابل باور بود و هنوز گوش‌هايم درد مي‌كند و از طرف ديگر ايران خوب نبود بلكه فوق‌العاده بود و همين مسئله باعث شكست روسيه شد.» آشچف، كاپيتان روسيه اما معتقد است اين تيم به اشتباه بازيكنانش باخت: «‌با وجود اينكه مي‌دانستيم برد مي‌خواهيم نتوانستيم آن گونه كه بايد بازي كنيم. اشتباه‌هاي زيادي داشتيم و در واقع بازي را به اشتباهات خودمان باختيم.» اسپيردونوف، بازيكن تيم ملي واليبال روسيه نتايج اين تيم در ليگ جهاني ۲۰۱۵ را در حد نام واليبال اين كشور ندانست: «‌تيم ما خيلي بد ظاهر شد و هيچ حرف ديگري باقي نمانده است. شرايط خوبي نداريم. ما در اين دوره از ليگ جهاني نتايج بدي گرفته‌ايم و عملكردمان هرگز در حد نام روسيه نبوده است.»

  كواچ: همه فكر مي‌كردند آخر شويم

كواچ، سرمربي تيم ملي واليبال ايران معتقد است كه اين برد سطح بالاي تيم را نشان مي‌دهد: «‌ما در گروه بسيار سختي قرار داشتيم اما حتي از پارسال هم بهتر كار كرديم. همين كه روسيه در اين گروه پايين‌تر از ما قرار گرفته نشان مي‌دهد كه ما چه عملكردي داشتيم. شايد فقط يك گام برابر لهستان خوب برنداشتيم. قبل از شروع بازي‌ها با ديدن تيم‌‌هايي به اسم امريكا، لهستان و روسيه در كنار ايران شما فكر مي‌كرديد چه كسي در گروه آخر شود؟ ما به همه نشان داديم كه در سطح بالايي هستيم.»
سعيد معروف، كاپيتان تيم ملي واليبال ايران پيروزي برابر روس‌ها را نتيجه عملكرد خوب تيم در زدن سرويس‌ها خواند: «‌يكي از روزهاي خوبمان را پشت سر گذاشتيم. از دريافت‌كننده‌هاي تيم‌مان تشكر مي‌كنم چون با دريافت‌هاي خوبشان به ما كمك كردند. روسيه خوب سرويس مي‌زند ولي ما آنقدر خوب كار كرديم كه آنها در اين امر دچار مشكل شدند و توانستيم برنده بازي شويم.» شهرام محمودي، امتياز آورترين بازيكن ديدار ايران و روسيه با ابراز خوشحالي از هت تريك برابر روس‌ها از مردم بابت حمايت هايشان همانند بازي‌هاي قبلي تشكر كرد: «خوشحالم مردم راضي راهي خانه‌هايشان شدند، موزريسكي بازيكن بزرگي بود اما او و روسيه را كاملاً آناليز كرده بوديم و به آنها اجازه كار را نداديم.»

  تمجيد نماينده FIVB  از ايران

نماينده فدراسيون جهاني واليبال از عملكرد تماشاگران كشورمان در ليگ جهاني ۲۰۱۵ تمجيد كرد و گفت: «‌ايران تيم خوبي در دنيا محسوب مي‌شود كه توانسته عملكرد خوبي داشته باشد. اميدوارم اين تيم در جام جهاني نتايج خوبي بگيرد و به المپيك 2016 ريو نيز راه يابد.»

  بردي كه مانع از صعود ايران شد

ديدار لهستان و امريكا براي شاگردان كواچ نقش تعيين كننده داشت. با توجه به برد ايران برابر روسيه، نتيجه بازي اين دو تيم مي‌توانست سرنوشت ايران براي صعود را رقم بزند. اما برد سه بر دو لهستان برابر امريكا و كسب دو امتياز روياي صعود تيم ملي ايران را برباد داد تا اين لهستان باشد كه امريكا را در مرحله نهايي همراهي مي‌كند.
ميكال كوبياك، كاپيتان تيم ملي واليبال لهستان كه يكي از تاثيرگذار‌ترين بازيكنان تيمش براي صعود بود در پي پيروزي برابر امريكا گفت: «‌ما به ريو مي‌رويم و اين هدف ما قبل از شروع مسابقات بود. ما از اينكه توانستيم از اين گروه سخت به مرحله نهايي صعود كنيم به خودمان افتخار مي‌كنيم. ما به جمع شش تيم نهايي رسيده‌ايم و از اين بابت بسيار خوشحالم. تيم ملي امريكا در شروع اين ديدار با بازي خوب خود ما را غافلگير كرد. آنها نشان دادند كه چه تيم خوبي هستند. با اين حال معتقدم هر دو تيم مي‌توانند بهتر بازي كنند.» لهستان در حالي موفق به كسب دو امتياز از اين ديدار خانگي شد كه بازگشت پرفروغ كورك به تركيب تيم ملي واليبال لهستان با كسب 21 امتياز، تاثير زيادي در برد و صعود اين تيم داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار