کد خبر: 1237362
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به مهم‌ترین دیدارهای انتخاب جام جهانی در قاره آسیا پرداخته است.

جوان آنلاین: مراسم قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، هفته گذشته در محل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و تیم‌های حاضر رقبایشان را شناختند. بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده تیم‌های حاضر در سه گروه به شرح زیر به رقابت خواهند پرداخت:

گروه A:

ایران، قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان، کره‌ شمالی

گروه B:
کره‌ جنوبی، عراق، اردن، عمان، فلسطین، کویت

گروه C:
ژاپن، استرالیا، عربستان، بحرین، چین، اندونزی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به شش دیدار مهم در این دور پرداخته است که اهمیت زیادی دارند.

ایران - قطر

دیدار ایران و قطر در این گروه تکرار بازی نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خواهد بود. ایران در بازی رفت در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران میزبان قطر است. قطر که با شکست سه بر یک اردن با موفقیت از قهرمانی‌اش در قاره دفاع کرد، اکنون با چالش صعود به اولین جام جهانی از طریق مقدماتی و نه به عنوان میزبان مواجه است. شاگردان مارکس لوپس در دور دوم پنج برد و یک تساوی بدون گل مقابل افغانستان به دست آوردند و بار دیگر به المعز علی و اکرم عفیف تکیه خواهد کرد تا در دور سوم نتایج مطلوبی کسب کند.

این در شرایطی است که تیم ملی ایران در دور دوم چهار برد و دو تساوی کسب کرد تا به عنوان تیم اول گروهش صعود کند و امیدوار است که نتایج خوبش را در دور سوم تکرار کند. شکی نیست که هواداران ایران در دیدار با قطر کاملاً پشت تیم خواهند بود.

ازبکستان - ایران

ازبکستان پیش از این بارها به صعود به جام جهانی نزدیک شده و این بار ازبک‌ها مصمم به جبرانند. امیدواری آنها بی‌دلیل نیست چون این تیم در دور دوم نمایش خوبی داشت و در چهار مسابقه پیروز شد و تنها دو بار مقابل ایران به تساوی رسید.

ایران و ازبکستان حالا دو حریف آشنا برای هم هستند و باید در دور سوم نیز دوباره به مصاف هم بروند. سرکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی ازبکستان، معتقد است که می‌تواند این بار با حمایت مردم ازبکستان به رویایش برای صعود به جام جهانی دست پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار