کد خبر: 720189
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
خبرهاي سخنگوي قوه‌قضائيه از متهم نفتي، فساد 6500 ميلياردي، جيسون و رحيمي
سخنگوي قوه قضائيه با تشريح آخرين وضعيت پرونده متهم نفتي بيان كرد كه كيفرخواست وي صادر شده و پرونده به دادگاه مي‌رود و ابراز اميدواري كرد كه دادگاه هم مطابق قانون و با سرعت به اين پرونده رسيدگي كند.

سخنگوي قوه قضائيه با تشريح آخرين وضعيت پرونده متهم نفتي بيان كرد كه كيفرخواست وي صادر شده و پرونده به دادگاه ميرود و ابراز اميدواري كرد كه دادگاه هم مطابق قانون و با سرعت به اين پرونده رسيدگي كند.

به گزارش «جوان»، حجتالاسلام غلامحسين محسني اژهاي روز گذشته در هفتاد ونهمين نشست خبري قوهقضائيه در خصوص برخورد قوه قضائيه با زمينخواري اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده 7 ميليون متر مربع از زمينهاي اطراف تهران كه به طور ناحق تصرف شده بود از متصرفان بازپسگرفته شد و سند اين املاك به نام دولت صادر شد.

حكم 10 متهم ديگر پرونده فساد 3 هزار ميلياردي قطعي شد

وي با اشاره به آخرين وضعيت پرونده متهم نفتي تأكيد كرد: كيفرخواست متهم نفتي صادر شده و پرونده به دادگاه ميرود و اميدواريم دادگاه نيز مطابق قانون و با سرعت به اين پرونده رسيدگي كند.

سخنگوي قوه قضائيه در ادامه با اعلام خبر قطعي شدن محكوميت 10 تن از متهمان پرونده فساد بزرگ 3 هزار ميلياردي بيان كرد: در اين پرونده احكام تعدادي از متهمان پس از حكم اوليه توسط ديوان عالي نقض شد و مجدداً احكام ديگري در شعبه ديگر صادر شد و پس از آن دادستان به اين احكام اعتراض كرد كه بر اساس اين اعتراض، پرونده به شعبه همعرض ديگري در تجديد نظر تهران رفت و تعدادي از اين افراد محكوم شدند.

محسنياژهاي ادامه داد: در محكوميتهاي صادر شده غلامحسين نوايي، نايب رئيس گروه توسعه فولاد ايران و عباسعلي احمدي هر يك به اتهام معاونت در جرم به دو سال حبس محكوم شدند. همچنين جعفر دارابي، مسئول واحد خريد اين شركت و يارمحمد محمدي، مدير عامل شركت اسپادانا نيز هر يك به دو سال حبس محكوم شدند.

وي افزود: علاوه بر اين افراد كاوه نژاددهقان، اميررضا طارمي، محمدحسين عقلي و شيدا مردعلي به ترتيب به سه سال، يك سال، دو سال و يك سال حبس محكوم شدند.

سخنگوي دستگاه قضايي همچنين گفت: در احكام صادره داريوش نيشانيبر، معاون شعبه بانك صادرات اهواز نيز به هفت سال زندان و 10 سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شد و بهنام بهزادي، مدير عامل شركت تجارتگستر نيز به سه سال حبس و دو سال محروميت از فعاليتهاي اجتماعي محكوم گرديد.

وكالت بدهكار بزرگ بانكي به بانك پارسيان

اژهاي همچنين درباره پرونده بدهكار بزرگ بانكي كه 6هزار و 500 ميليارد تومان معوقه داشت گفت: متهم اين پرونده در بازداشت است و اخيراً به بانك پارسيان كه عمده معوقاتش مربوط به اين بانك بود، يك وكالت داده تا بانك بتواند از اين طريق طلب خود را بردارد.

بازداشت شدن فرمانده سابق نيروي انتظامي كذب محض است

محسنياژهاي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا بازداشت شدن فرمانده سابق نيروي انتظامي و پسر شهردار تهران در همين ارتباط صحت دارد يا خير، گفت: اين مطالب كذب محض است. من نيز در برخي از سايتها كه عمدتاً سايتهاي ضدانقلاب بودند اين مطالب را ديدهام. در يكي از اين سايتها نوشته شده بود فرمانده سابق نيروي انتظامي دستگير شده كه كذب محض است. كساني كه اين نوع مطالب را منتشر ميكنند، به طور قطع از سوي دستگاه قضايي قابل تعقيب و كيفر هستند. اژهاي ادامه داد: همچنين يكي از سايتها نوشته بود فرزند شهردار تهران و همچنين فرزند فرمانده سابق نيروي انتظامي بازداشت شده كه اين مطلب كذب محض است و صحت ندارد و چنانچه شكايتي شود، قابلپيگيري است.

سناتورهاي امريكايي بيخود كردند درخواست ملاقات با جاسوسهايشان را دادهاند

اژهاي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص تلاش كشور امريكا براي ملاقات با سه زنداني امريكايي از طريق دفتر حافظ منافع اين كشور در ايران و اظهارنظر سناتورهاي امريكايي در اين خصوص گفت: سناتورهاي امريكايي اگر در اين باره حرفي زدهاند بيخود كردهاند. دو نفر از اتباع كشور امريكا به اتهام جاسوسي در ايران در محاكم قضايي محكوم شده و حكمشان قطعي شده است و هر دو در حال تحمل كيفر خود هستند و فرد ديگر نيز به اتهاماتش هنوز رسيدگي كاملي انجام نشده است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه چه اقداماتي از طريق كشور ايران براي آزادسازي 66 زنداني ايراني در كشور امريكا انجام شده است، نيز افزود: در مجموع وزارت امور خارجه براي آنكه اجازه ندهد حق و حقوقي از اتباع ايراني خارج از كشور تضييع شود، موضوعات مختلف و مرتبط با اين موارد را پيگيري ميكند و بخش امور بينالملل قوه قضائيه نيز اين موارد را تعقيب ميكند.

برگزاري دادگاه خبرنگار واشنگتن پست با حضور وكيل و مترجم

اژهاي در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري در ارتباط با رسيدگي به پرونده جيسون رضاييان، خبرنگار واشنگتنپست و اينكه آيا امكان بيان اتهامات اين فرد وجود دارد يا خير، گفت: با توجه به اينكه پرونده هنوز رسيدگي و رأي قطعي صادر نشده از بيان محتواي آن معذور هستم، اما از نظر شكلي دادگاه با حضور وكلا و مترجم برگزار ميشود و براساس قوانين و مقررات متهم، نماينده دادستان و وكلا در دادگاه حضور مييابند.

رحيمي در زندان است

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به اين سؤال كه آيا محمدرضا رحيمي، معاون اول دولت دهم در مرخصي به سر ميبرد يا خير، گفت: وي در حال حاضر در مرخصي نيست و در زندان است.

معاون اول قوه قضائيه در پاسخ به اين سؤال كه دستگاه قضايي به درخواست روزنامه واشنگتنپست مبني بر حضور يك دبير ارشد در دادگاه جيسون رضاييان چه پاسخي داده و اينكه آيا اين دادگاه به صورت علني برگزار ميشود يا غيرعلني، گفت: علني يا غيرعلني بودن دادگاه بستگي به قاضي رسيدگيكننده دارد.

اژهاي درباره درخواست روزنامه واشنگتنپست نيز گفت: اين روزنامه براي خودش درخواست كرده، چراكه دستگاه قضايي مستقل است و براساس قوانين و مقررات عمل ميكند.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنيم مبني بر اينكه اخيراً حسين طلا، نماينده مجلس شوراي اسلامي اعلام كرده طبق جلسهاي كه با رئيس كل دادگستري استان تهران داشته دولت امريكا در پروندههاي مختلف به پرداخت 32 ميليارد دلار به جمهوري اسلامي ايران محكوم شده است، گفت: از ميزان مبلغ خبر ندارم اما از چند سال پيش عليه برخي كشورها از جمله امريكا دعاوي وجود داشت كه به اين دعاوي در محاكم ذيصلاح رسيدگي و حكم صادر شد اما از ميزان مبلغ جريمههاي صادره اطلاع ندارم.

هيچ تحقيقي از فرمانده سابق نيروي انتظامي انجام نشده است

معاون اول قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا به طور كلي اتهامي متوجه فرمانده سابق نيروي انتظامي هست يا خير و آيا از وي تحقيق شده است يا خير، گفت: به هيچ وجه تحقيق نشده است و مطالبي كه در برخي سايتها آمده به شدت تكذيب ميشود، كاملاً پيگير اين موضوع هستيم و به شدت تكذيب شد. محسنياژهاي در خصوص زمان صدور رأي قطعي براي مرتضوي متهم كهريزك نيز گفت: اين پرونده دو بخش داشت كه يكي مربوط به زندان و نيروي انتظامي بود و همان موقع رسيدگي شد و حتي حكم قصاص نيز صادر شد كه شاكيان رضايت دادند ولي در مورد فرد موردسؤال يك بار قراري براي وي در دادسرا صادر شد و به دنبال اعتراض وي دادگاه قرار صادرشده را نقض كرد و اين بخش مجدداً مورد بررسي قرار گرفت و به دادگاه رفت كه در آن مورد نيز بخشي از حكم صادر شد و بخش ديگر نيز در حال حاضر در دادگاه است و مراحل پاياني صدور حكم خود را طي ميكند البته بايد توجه داشت كه در بررسي دادگاه، تنها اين مورد نبود و موارد ديگر نيز ضميمه پرونده شد.

3 مسئول دولت فعلي هنوز ليست اموال خود را تكميل نكردهاند

سخنگوي قوه قضائيه با اتمام بخش اول سؤالات خبرنگاران در خصوص ارائه ليست اموال مسئولان به قوه قضائيه گفت: پس از اعلام عدم ارائه ليست اموال سه تن از مسئولان دولتهاي نهم و دهم، آقاي عزيزي و ملكزاده ليست اموال خود را به قوه قضائيه ارائه دادند و تنها آقاي محمدزاده از دولتهاي نهم و دهم ليست اموال خود را ارائه نكردهاند. وي افزود: همچنين در ميان مسئولان دولت يازدهم نيز، تمام مسئولان به غير از چهار نفر كه ليست اموال خود را به صورت ناقص به قوه قضائيه ارائه داده بودند، يك نفر ليست اموال خود را كامل كرد و سه تن ديگر ليست اموال خود را هنوز تكميل نكردهاند.

9 بدهكار بزرگ بانكي همچنان در بازداشت هستند

معاون اول قوهقضائيه در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران در خصوص برخورد قوه قضائيه با متخلفان در موضوع معوقات بانكي گفت: در ماههاي اخير 10 نفر از بدهكاران بانكي بازداشت شدند و پرونده آنها در حال رسيدگي است كه يك تن از آنها متهم 6 هزار و 500 ميلياردي كه در حال حاضر در بازداشت به سر ميبرد و در حال واگذاري املاك و اموال خود به بانك پارسيان است و دو نفر ديگر نيز در اصفهان بازداشت شدهاند. سخنگوي قوه قضائيه با بيان اينكه اولويت اول قوه قضائيه وصول مطالبات بانكها از اين بدهكاران است، گفت: در حال حاضر يك نفر از اين بدهكاران بانكي با قرار وثيقه سنگين بيش از هزار ميليارد تومان آزاد شده و در حال حاضر 9 نفر در بازداشت به سر ميبرند.

دستور دادستان درباره ممنوعالتصويري رئيس دولت اصلاحات مطلق است

وي در پايان در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص نقض ممنوعالتصويري رئيس دولت اصلاحات توسط برخي رسانهها از جمله رسانه ملي گفت: دستور دادستان كشور در اين خصوص مطلق است و اگر هر رسانهاي خلاف دستور وي عمل كند با آن برخورد خواهد شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار