جوان آنلاین: برای فروش فیلم فقط باید به کمدی فکر کرد، اما اولین هدف من در ساخت فیلم، جذب مخاطب است. طبیعتاً در بحث اکران به دلیل ژانر سایکودرام فیلم با چالش مواجه خواهیم بود.
دیروز ۱۳ بهمنماه در دومین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست فیلم سینمایی «ترک عمیق» با حضور آرمان زرینکوب کارگردان، محسن چگینی تهیهکننده، بابک انصاری، رضا بابک بازیگران، مجید لیلاجی طراح صحنه و لباس و مهدی حسینیوند تدوینگر برگزار شد.
زرینکوب در ابتدای نشست عنوان کرد: طرح و فیلمنامه «ترک عمیق» حدود دو سال زمان برد تا تکمیل شود. این فیلم براساس ایدهای بود که به دغدغه درون خود من در سینمای اجتماعی و سایکودرام برمیگردد. تلاش کردم چیزهایی را که برایم مهم است با دقت پیش ببرم. وی در پاسخ به اینکه «ترک عمیق» چقدر میتواند در گیشه موفق باشد، گفت: برای فروش فیلم فقط باید به کمدی فکر کرد، اما اولین هدف من در ساخت فیلم، جذب مخاطب است. طبیعتاً در بحث اکران به دلیل ژانر سایکودرام فیلم با چالش مواجه خواهیم بود. زرینکوب درباره شباهت فیلمش به آثار هانکه توضیح داد: هانکه، فیلمساز بزرگ و برجستهای است و فیلمی که دیدید، ذهنیت خود من بود. بعد از نگارش فیلمنامه وقتی آن را به چند نفر از دوستانم دادم، به من گفتند که فیلم هانکه را ببین. در واقع من پس از نگارش فیلمنامه، فیلم این کارگردان را دیدم. رضا بابک تصریح کرد: آقای زرینکوب از بیرون مراقب ایفای نقش این شخصیت بودند. من هم به مراتب سعی کردم به شخصیت فیلم که خیلی دوست داشتنی نبود و گاهی دل آدم برایش میسوخت، نزدیک شوم. این شخصیت محبوب من نبود، اما هر بازیگری مخصوصاً من که دوست دارم در ژانرهای مختلف کار کنم، ایفای این نقش را دوست دارد.
این بازیگر درباره فیلم بعدیاش عنوان کرد: فعلاً فیلمنامه بسیار عجیبی خواندهام که چندبعدی است و من چند کاراکتر در آن فیلم دارم. دعا کنید شرایط برای ساخت این فیلم فراهم شود. من دوست دارم در ژانرهای مختلف کار کنم و فیلم طنز را هم دوست دارم. گاهی برخی فیلمهای کمدی از دست آدم در میرود و در فیلمی حضور پیدا میکند که باب میلش نیست.
بابک انصاری تصریح کرد: من بهطور کلی این جنس از روایتها را دوست دارم. متأسفانه امروزه ما سینمای تکبعدی داریم و به نوعی سینمای کمدی را به مخاطب تحمیل میکنیم، به همین دلیل در چنین شرایطی جنس این داستان خیلی در جذب من تأثیر داشت. لیلاجی درباره طراحی صحنه فیلم توضیح داد: براساس چیزی که در اتمسفر فیلم دیدم، دوست داشتم تماشاگر را اذیت کنم، به همین دلیل بسیار مینیمال و با جزئیات به طراحی صحنه فیلم پرداختم.