کد خبر: 1239256
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
رئیس ستاد مرکزی اربعین مطرح کرد:
رئیس ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: قیمت بلیط هواپیما را سازمان هواپیمایی باید اعلام کند و نباید تغییری در قیمت ایام اربعین ایجاد شود.

جوان آنلاین: سید مجید میراحمدی صبح امروز در نشست خبری پس از جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: دولت سیزدهم مصمم است که اربعین امسال، دستخوش تغییرات دولت نشود و زائران ما بتوانند مثل سال گذشته از شرایط خوبی برای این سفر نورانی بهره‌مند شوند؛ به همین دلیل تا آخرین لحظه مسائل اربعین را دنبال می‌کنیم تا این شرایط به نحو احسن فراهم شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: ثبت نام در سامانه سماح، یک هفته زودتر آغاز کردیم و زائران استقبال خوبی از خود نشان دادند. تأکید ما این است که ثبت نام را به تأخیر نیندازند. بنا به درخواست زائران ۳ نوع بیمه در ۳ سطح پیش بینی شده است که هرکس منطبق با خواست خود، نوع بیمه را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه برای عبور از مرز ۳ شرط داریم، افزود: اولین شرط، داشتن مدرک قانونی یعنی داشتن گذرنامه رسمی یا زیارتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، است. شرط دوم، ثبت نام در سامانه سماح و سوم، بیمه شدن است. هرکدام از این‌ها نباشد، زائر امکان خروج را نخواهد داشت.

شرایط سفر اتباع خارجی از داخل خاک ایران

میراحمدی ادامه داد: اتباع پاکستانی برابر اعلام دولت عراق، حداکثر ۵۰ هزار نفر از سنین ۵۰ سال به بالا است. شرطی که ما برابر نظر پاکستان اعلام کردیم هم، علاوه بر شرایطی که دولت عراق اعلام کرده این است که زائران پاکستانی باید با اتوبوس کشور خودش وارد ایران شده ‌و ازر مرزهای کشور ما وارد عراق شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به بیمه اتباع در ایام اربعین نیز اضافه کرد: اتباعی که در ایران زندگی می‌کنند باید مانند زائران ایرانی باید خودشان را بیمه کنند؛ اتباع غیرمقیم هم طبق ضوابط وزارت امور خارجه باید در کشور خودشان هم روادید را دریافت کنند و هم خودشان را بیمه کنند.

وی ادامه داد: تعهدات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این جلسه مرور شد. این تعهدات دو هفته قبل به وزرا ابلاغ شد. گزارشی که امروز دریافت شد، تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در مسیر اجرای کامل تعهدات خود هستند. جا دارد اینجام از همه وزرا، نهادها و دستگاه‌های قدردانی کنم چراکه به دلیل تغییر و تحولات دولت، متعهدانه‌تر برخورد کردند و گزارشی که امروز گرفتیم، بهتر از سال قبل اجرا می‌شود؛ این نشان‌دهنده آن چیزی است که مقام معظم رهبری از دولتمردان خواستند که تا لحظه آخر مثل روز اول به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

وزیر کشور به خوزستان، ایلام و کرمانشاه سفر می‌کند

معاون وزیر کشور گفت: هفته آینده یکبار دیگر جلسه ستاد مرکزی اربعین با ریاست آقای مخبر برگزار خواهد شد تا مطمئن شود مسائل مربوط به زائران امام حسین به نحو شایسته انجام می‌شود. فردا نیز وزیر کشور به همراه همتای عراقی سفر دو روزه‌ای را به استان خوزستان، اسلام و کرمانشاه خواهد داشت. آخرین وضعیت دو طرف بررسی و نواقص برطرف خواهد شد و هماهنگی‌ها صورت خواهد گرفت.

میراحمدی خاطرنشان کرد: دولت عراق هم در سال گذشته ‌هم در سال جاری همه همت خود را صرف کردند تا دو ملت و دولت بتوانند شرایط خوبی را برای این حماسه عظیم حسینی (ع) رقم بزنند. شرایط امروز منطقه نیازمند برگزاری چنین تجمعات و حماسه‌های عظیمی است که یکی از موارد دارای اهمیت، توجه دادن جهان اسلام به مسأله فلسطین است که در این راهپیمایی عظیم به نحو شایسته‌ای رقم خواهد خورد.

پیش‌بینی ۲۰۵ میلیون بطری آب و بیش از ۱ میلیون قالب یخ در طول مسیر پیاده‌روی اربعین

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه گرمای هوا با توجه به اینکه امسال پیش بینی میشود هوا از سال گذشته گرم‌تر باشد، تأکید کرد: مدیریت آن در دستور کار جدی قرار دارد. ساخت بیش از ۱۴۵ هزار مترمکعب سایه‌بان، مه پاش ها و شرایط نیازمندی‌هایی که تحمل گرما را تسهیل می‌کند پیش بینی شده است. بیش از ۲۰۵ میلیون بطری آب و بیش از ۱ میلیون قالب یخ و ده ها کارخانه تولید یخ نیز پیش بینی شده است.

وی با تأکید براینکه به دلیل مشکلات حمل و نقل عمومی که وجود دارد، زائران سفر خود را با وسایل شخصی خودشان انجام دهند، یادآور شد: هرگونه خدمات‌دهی به زائران مانند ارز زیارتی، خدمات بیمه، و تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و سایر خدمات، مشروط به انجام ثبت نام در سامانه سماح است.

هزینه اتوبوس تا ۲۵ صفر دو برابر است

میراحمدی در پاسخ به سوأل خبرنگار ایرنا درباره نرخ بلیط هواپیما و اتوبوی خاطرنشان کرد: قیمت بلیط هواپیما را سازمان هواپیمایی باید اعلام کند و نباید تغییری در قیمت ایام اربعین ایجاد شود. اما درمورد سفر با اتوبوس که یک سر حالی است، هزینه بلیط تا ۲۵ صفر، دو برابر دریافت می‌شود. هزینه بیمه نیز ۶۰ الی ۷۰ هزار تومانی است که قبلاً اعلام شده بود؛ البته خدمات ۷۵ درصد بیشتر است.

امکان انجام کاپوتاژ از داخل خاک ایران به عراق وجود ندارد

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره امکان کاپوتاژ گفت: امسال نیز همانند سال قبل، امکان کاپوتاژ نه به خودروی شخصی و نه با اتوبوس از خاک ایران به داخل عراق وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار