کد خبر: 1239140
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
گزارش جوان از دیدار‌های رئیس‌جمهور منتخب 
پزشکیان به عنوان منتخب مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این روز‌ها میزبان مسئولان و مقامات کشورمان در بخش‌های مختلف و همچنین فعالان سیاسی جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و معتدل است. مقامات در این دیدار‌ها گزارش آخرین وضعیت حوزه کاری خود را ارائه می‌کنند و فعالان سیاسی هم به ارائه دیدگاه‌های خود به رئیس‌جمهور منتخب می‌پردازند. 
جعفر برزگر 

جوان آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری تمام شد و براساس رأی مردم رئیس‌جمهور منتخب هم مشخص شد. حالا که رقابت‌های انتخاباتی تمام شده انتظار این است که همه نهاد‌ها و قوای کشور به دولت چهاردهم کمک کنند تا در حد توان، مشکلات کشور را کاهش دهند. دیدار‌های مسعود پزشکیان با مقامات نهاد‌های مختلف و اعلام آمادگی این دستگاه‌ها برای کمک به دولت، نویددهنده شکل‌گرفتن همگرایی گسترده نهادی و همکاری برای حل مشکلات کشور است. 
پزشکیان به عنوان منتخب مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این روز‌ها میزبان مسئولان و مقامات کشورمان در بخش‌های مختلف و همچنین فعالان سیاسی جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و معتدل است. مقامات در این دیدار‌ها گزارش آخرین وضعیت حوزه کاری خود را ارائه می‌کنند و فعالان سیاسی هم به ارائه دیدگاه‌های خود به رئیس‌جمهور منتخب می‌پردازند. 
این دیدار‌ها علاوه براینکه باعث می‌شود رئیس‌جمهور منتخب در جریان آخرین وضعیت امور جاری کشور در بخش‌های مختلف قرار بگیرد، نویددهنده این پیام است که بستر کار برای دولت چهاردهم فراهم است و شاهد همگرایی همه قوا و دستگاه‌ها برای کمک به دولت چهاردهم هستیم تا به وعده‌هایی که به مردم داده، عمل کند. 
در همین روز‌های اخیر رئیس‌مجلس، رئیس‌قوه‌قضائیه، دبیرشورای عالی امنیت‌ملی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از مقاماتی بودند که به دیدار رئیس‌جمهور منتخب رفتند. سعید جلیلی به عنوان رقیب پزشکیان در انتخابات هم در روز‌های گذشته با او دیدار و برای کمک به دولت چهاردهم اعلام آمادگی کرد. 
رئیس‌جمهور منتخب هم در رقابت‌های انتخاباتی یکی از مشکلات کشور را ضعف انسجام داخلی دانسته و وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات تلاش خود را برای کاهش اختلافات و افزایش انسجام ملی در کشور انجام خواهد داد. یکی از مصادیق اصلی این انسجام، همگرایی و وحدت بین نهاد‌های مختلف کشور است. به عنوان مثال پزشکیان در آخرین مناظره دور اول رقابت‌های انتخاباتی در جمع‌بندی دیدگاه‌های خود بیان کرده بود: مردم شریف ایران اگر از من بپرسید مهم‌ترین کاری که رئیس‌جمهور باید انجام دهد چیست، می‌گویم مهم‌ترین کارش پاسخ به این سؤال است که «چرا این مسئله‌ها حل نمی‌شود؟» وجود مسئله در همه جوامع طبیعی است، اما آنچه طبیعی نیست حل نشدن مسئله‌ها و باقی ماندن آن‌ها برای مدت طولانی است. من به شما می‌گویم که چرا تاکنون این مسئله‌ها حل نشده است و با ادامه وضع موجود نیز حل نخواهد شد. شکاف‌های عمیق داخل ساختار سیاسی و شکاف‌های میان مردم و دولت مهم‌ترین موانع تصمیم‌گیری است». حالا بستر برای پر کردن این شکاف‌ها و وحدت حداکثری برای حل مشکلات کشور آماده است و همه نهاد‌ها هم در این زمینه به رئیس‌جمهور منتخب قول همکاری داده‌اند. اکنون که این همکاری و همگرایی در قالب دیدار‌ها و مشورت‌ها نمود پیدا کرده، باید امیدوار بود که مشکلات یکی پس از دیگری در تعامل و همکاری و همفکری همه ارکان حاکمیت حل شود. بدون تردید نقش دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور بسیار ویژه و تعیین کننده است. حال که همه قوا اعلام آمادگی و همکاری کرده‌اند، بنابراین ضمن تبریک این همگرایی باید به رئیس‌جمهور منتخب گفت: بسم الله. این گوی و این میدان. 

 همکاری برای تحقق عدالت
روز گذشته هم حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. اژه‌ای در این دیدار اعلام کرد که قوه قضائیه آماده همکاری با رئیس‌جمهور منتخب است. یکی از وعده‌های پزشکیان در حوزه حقوق فردی و اجتماعی مردم بود که برای تحقق کامل این وعده‌ها نیازمند همکاری قوه قضائیه است. همکاری دولت و قوه قضائیه بهترین عنصر در تضمین تحقق حقوق فردی و اجتماعی افراد در نظام اسلامی است. 
رئیس قوه قضائیه در دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب بر وحدت و همدلی تأکید کرده وگفته: «وظیفه همه ما کارگزاران نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، در راستای حل مسائل و تحقق انتظارات بحق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش کنیم. قوه قضائیه در چارچوب پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی و در راستای همگرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی آماده همکاری با دولت منتخب است». 
پزشکیان هم در این دیدار ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه بر عزم خود برای به کارگیری همه ظرفیت‌ها و همکاری با سایر دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و نیز مبارزه جدی با فساد تأکید کرد. 

 اعلام آمادگی رسانه ملی برای همکاری با دولت 
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما هم دیروز به دیدار پزشکیان رفت. در این دیدار رئیس‌جمهور منتخب از تلاش‌های صداوسیما در زمان انتخابات تشکر کرد. رسانه ملی یکی از نهاد‌های حاکمیتی است که رابطه آن با دولت‌های مختلف همواره دچار فراز و فرود‌های مختلفی بوده است. تنظیم رابطه شایسته بین این دو نهاد مؤثر در کشور یکی از راه‌های اصلی حل مشکلات کشور و ایجاد امید در جامعه است. در برخی مقاطع چالش بین این دو نهاد باعث دلسردی مردم شده است. 
پزشکیان در این دیدار «بر اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه این سازمان به جامعه و ایفای نقش در انتقال صحیح مطالبات، خواسته‌ها و انتقادات مردم به مسئولان و نیز انعکاس متقابل تلاش‌های دولتمردان» تأکید کرده است. جبلی رئیس سازمان صدا و سیما هم از آمادگی این سازمان برای کمک به دولت صحبت کرده است: «سازمان صدا و سیما در راستای وظیفه ذاتی، ملی و انقلابی، به عنوان رسانه ملی همه تلاش خود را برای رقابتی کردن فضای انتخابات و ایجاد شور و نشاط در جامعه به کار گرفت و پس از این نیز آماده همکاری با جنابعالی و دولت محترم‌تان در راستای خدمت به ملت ایران است». 

 شورای عالی امنیت ملی  بازوی تصمیم ساز نظام
دیدار سوم و مهم دیروز پزشکیان در حوزه امنیت ملی بود. دکتر علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز به دیدار رئیس‌جمهور منتخب رفت تا علاوه بر تبریک انتخاب پزشکیان آخرین وضعیت امنیتی کشور را با او در میان بگذارد. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی به رئیس‌جمهور متنخب گفته: انتخاب شما به عنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و هم‌رزم شهدای والامقام آن دوران، از سوی ملت مجاهد، پرافتخار و شهیدپرور ایران اسلامی سرمایه‌ای برای تحقق اهداف و منافع کشور و رفع مشکلات مردم است و دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تمامی ظرفیت‌های خود را برای مساعدت صادقانه در این مسیر به کار خواهد گرفت». پزشکیان نیز در این دیدار بر اهمیت ارائه مشاوره‌های کارشناسی و دقیق از سوی این دبیرخانه برای اتخاذ بهترین تصمیمات در سطوح عالی نظام تأکید کرد. 
در روز‌های آتی دیدار‌های رئیس‌جمهور منتخب هم ادامه خواهد داشت تا در بهترین شرایط کابینه دولت چهاردهم چیده شود. اهمیت چینش کابینه برای حل مشکلات کشور و افزایش وحدت و همگرایی بین نهاد‌های مختلف کشور از جمله قوای سه گانه ضروری و غیرقابل انکار است. مردم به واقع از دعوا‌ها و چالش‌های سیاسی و کاری بین نهاد‌ها خسته هستند و اگر این روند دوباره تشدید شود، قطعاً موجب دلسردی رأی دهندگان می‌شود. اما فعلاً آن چیزی که مشخص است شاهد وفاق و همدلی ملی هستیم و این یعنی باید منتظر کار و کار در کشور باشیم نه دعوا.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار