کد خبر: 1239158
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که دولت امریکا و رژیم صهیونیستی مسئول شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه هستند. 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»، جهاد طه روز سه‌شنبه درباره مذاکرات جاری غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران به منظور دستیابی به آتش‌بس و مبادله اسیران گفت که ما از تلاش برای میانجیگری استقبال می‌کنیم زیرا آن را خدمت به ملت می‌دانیم ولی تأکید کرد که جنبش حماس به شروطی که برای دستیابی به برقراری آتش‌بس اعلام کرده پایبند است و این اشغالگران هستند که همه تلاش‌ها را به شکست می‌کشانند. جنبش حماس روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که با وجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات کارشکنی می‌کند. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول کامل شکست مذاکرات در صورت ادامه جنایات علیه ملت فلسطین دانسته است؛ چیزی که مقام‌های رژیم صهیونیستی نیز آن را تأیید می‌کنند. «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست، در واکنش به مذاکرات اخیر با مقاومت فلسطین برای دستیابی به توافق جهت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران، با طعنه تلویحی به نتانیاهو گفت: ما نباید فرصت توافق را از دست بدهیم، اظهاراتی که حاکی از تشدید اختلافات بین او و بنیامین نتانیاهو است، به خصوص که نتانیاهو روز یک‌شنبه اعلام کرد که با آتش‌بس پایدار و توقف کامل جنگ موافقت نخواهد کرد. «یائیر لاپید» رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفته که اگر نتانیاهو برای کسب حمایت اکثریت از توافق تبادل اسرا با سختی و مشکل مواجه باشد، حاضر است یک شبکه امن را برای کابینه او ایجاد کند. روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از یائیر لاپید تأکید کرد که نتانیاهو کنترل جنگ، روابط خارجی و کابینه خود را از دست داده است. این در حالی است که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی معتقد است: «معامله تبادل اسرا به شکست و تحقیر دولت اسرائیل و پیروزی یحیی السنوار در آینده منجر خواهد شد.» وی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «آقای نخست وزیر این پیروزی مطلقی که شما وعده داده بودید، نیست بلکه شکست مطلق است. ما هرگز بخشی از معامله تسلیم شدن در برابر حماس نخواهیم شد.» تحت چنین شرایطی، منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اختلافات در داخل کابینه «بنیامین نتانیاهو» افزایش یافته و «ایتامار بن‌گویر» پاسخ تلفن‌های نتانیاهو را نمی‌دهد و رؤسای ائتلاف تشکیل‌دهنده کابینه نیز به خاطر اختلافات داخلی از مدتی پیش نشست برگزار نکرده‌اند. 


 تونل‌های حماس همچنان کارایی بالایی دارند
در حالی رهبران تندرو در تل‌آویو همچنان مقابل توافق تبادل اسرا مقاومت می‌کنند، ارتش رژیم صهیونیستی به‌تازگی یک ارزیابی در خصوص توانمندی‌های نظامی جنبش حماس بعد از ۹ ماه جنگ در غزه انجام داده که نتیجه می‌گیرد حماس همچنان قادر به انجام حملات مختلف در مناطق مرزی است و احتمالاً قدرت عبور از بخش‌های مرزی را نیز داراست. این ارزیابی می‌افزاید که تونل‌های موجود در اردوگاه‌های مرکز غزه به حماس این امکان را می‌دهد تا حملات خود را روی زمین و زیر آن دنبال کند. این شبکه صهیونیستی به نقل از ارتش رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد که حماس تعداد زیادی از تونل‌های شهر خان‌یونس را ترمیم کرده و کارخانه سیمانی در اختیار دارد که مواد لازم را برای حفر این تونل‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار