کد خبر: 1237225
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در هفت روز گذشته و با توجه به فضای انتخاباتی که در کشور جریان داشت، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۰ هزار و ۴۸۲ سانس را پیدا کرده و توسط ۷۰۵ هزار و ۷۳۱ نفر تماشا شده‌اند. 

جوان آنلاین: میزان فروش سینمای ایران در اولین هفته از تابستان، عددی معادل با ۴۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان را نشان می‌دهد که نسبت به آخرین هفته از فصل بهار، قدری روند کاهشی داشته است. 
در هفت روز گذشته و با توجه به فضای انتخاباتی که در کشور جریان داشت، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۰ هزار و ۴۸۲ سانس را پیدا کرده و توسط ۷۰۵ هزار و ۷۳۱ نفر تماشا شده‌اند. 
سینمای ایران در حالی هفته اول تابستان را پشت سر گذاشت که بیش از ۱۹ فیلم به پرده آمده‌اند و فروش سینما نسبت به بهار اندکی کاهش یافته است. 
بر مبنای آمار سمفا تا ساعت ۲۳:۵۵ شنبه ۹ تیرماه؛ ۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۷ نفر در ۲۴۶ هزار و ۴۸۸ سانسی که ۱۸ فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته‌اند به تماشای آثار سینمایی نشسته‌اند و فروشی نزدیک به ۵۷۹میلیارد و ۹۵ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران در هفته دوم تیر ۴۳ میلیارد بوده است. 
«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۴۶۱ سالن سینما، از سوی ۳۵۹ هزار نفر تماشا شده است و به فروشی بیشتر از ۲۲ میلیارد تومان رسیده و با فروشی معادل هفته قبل در صدر جدول هفتگی فروش قرار گرفته است. 
«خجالت نکش ۲» که یک کمدی است، تاکنون توسط بیش از ۱۸۹ هزار نفر تماشا شده است و در هفته گذشته به فروش ۱۱ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان دست یافته و با کاهش ۱ میلیاردی فروش در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است. این فیلم با در اختیار داشتن ۴۸۹ سالن سینما در سال جاری، توسط ۴۶۷ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۷میلیارد تومان رسیده است. 
«مست عشق» که از دو بازیگر شاخص و ستاره سینمای ایران، یعنی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی بهره می‌برد و از پنجم اردیبهشت‌ماه بر پرده سینما‌ها نقش بسته است، تاکنون توسط یک میلیون ۸۲۷ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۰۴ میلیارد تومان رسیده است. 
می‌توان گفت «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی به عنوان یک فیلم غیرکمدی روز‌های اوج خود را پشت سر گذاشته است. این فیلم در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۲۶۶ سالن سینما، توسط ۴۶ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۳ میلیارد تومان رسیده است و در جایگاه چهارم قرار گرفته که این رقم تقریباً معادل هفته گذشته این فیلم است. 
تمساح خونی جواد عزتی همچنان خوب می‌فروشد، هرچند شیب فروش آن تا حدودی نسبت به روز‌های اول اکران روند کاهشی را تجربه می‌کند. با این حال این فیلم مجدداً با افزایش فروش از «مست عشق» پیشی گرفته است. «تمساح خونی» در رده سوم جدول فروش هفتگی قرار دارد.
«سال گربه» دیگر کمدی این روز‌های سینما در رده پنجم آثار پرفروش سینمای ایران در هفت روز گذشته و بعد از «تمساح خونی» قرار دارد. 
«عطر آلود» با پشت سر گذاشتن کمدی نظیر «قلهک» و عبور از «بی‌بدن» در جایگاه ششم جدول فروش جای گرفته است. 
«بی‌بدن» که از ژانری پلیسی - جنایی برخوردار است در جایگاه هفتم جدول فروش هفته قرار دارد. 
«قلهک» به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته نیز در یک هفته گذشته توسط ۵ هزار و ۳۹۹ نفر تماشا شده و به فروش بیش از ۳۵۴ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده هشتم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این فیلم کمدی از رقابت با سایر کمدی‌های روی پرده بازمانده است. 
«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد‌ماه آغاز کرده با فروش ۲۰۰ میلیون تومانی در جایگاه نهم جدول فروش هفتگی قرار دارد. این اثر سومین هفته اکران خود بر پرده سینما‌ها را تجربه می‌کند. 
فیلم سینمایی «ایلیا؛ جست‌وجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد با فروش بیش از ۲هزار بلیت در جایگاه دهم گیشه فروش سینما‌ها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۶۳سالن سینما در هفت روز گذشته به فروشی معادل ۱۰۵ میلیون رسیده است. 
«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط ۱۳۹۲ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۵۷ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده یازدهم جدول فروش هفته‌ای که گذشت، قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار