کد خبر: 1236745
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
اربعین شهدای خدمت در مصلای امام خمینی (ره)
مسئولیت اقامه عدل هم بر عهده شهروندان است و هم بر عهده مسئولان، فریبکاری هم از جانب مسئولان بد است و هم از جانب مردم، کسی که باید اقامه عدل بکند مسئولان هستند و آن‌ها باید اقامه عزل بکنند

جوان آنلاین: آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. 
به گزارش مهر، آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. حجت‌الاسلام «محمدمحمدی‌گلپایگانی» رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر ایزدی، احمد وحیدی وزیر کشور، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر آشتیانی وزیر دفاع و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی و کشور‌های مختلف، سفرای مقیم تهران و مردم قدرشناس ایران اسلامی در این مراسم حضور داشتند. شهروندان از گروه‌ها و اقشار مختلف، همراه با فرزندان‌شان در شبستان مصلای تهران و در آیین چهلمین روز شهادت شهدای خدمت حاضر شدند. حضور نوجوانان و جوانان در این آیین چشمگیر بود. شرکت‌کنندگان در اربعین شهادت رئیس‌جمهور، عکس‌نوشته‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید آیت‌الله رئیسی در دست داشتند که جملاتی از رهبر معظم انقلاب در توصیف آیت‌الله رئیسی روی آن نقش بسته بود. 


 صورت تازه از جمهوری اسلامی  در چله اشک ظهور کرد
جمیله علم‌الهدی همسر شهید رئیسی اولین سخنران این مراسم بود. وی با لحنی بغض‌آلود و البته قدرشناسانه، سوگواری مردم در شهادت آیت‌الله رئیسی را قدر نهاد. علم‌الهدی در این مراسم بیان کرد: مسئولیت اقامه عدل هم بر عهده شهروندان است و هم بر عهده مسئولان، فریبکاری هم از جانب مسئولان بد است و هم از جانب مردم، کسی که باید اقامه عدل بکند مسئولان هستند و آن‌ها باید اقامه عزل بکنند. 
وی افزود: هوای نفس اگر سبب تصمیم‌گیری مردم یا مسئولان شود این هر دو ظلم است. تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمی دنیای غرب‌زده در همین است. خدمت به مردم ولی به خاطر خدا، پیروی از رهبری ولی به خاطر خدا، اما اگر هوای نفس خود یا هوای نفس مردم را محور قرار دهیم یا فریبکاری کرده‌ایم یا سراغ ظلم و جور رفته‌ایم. علم‌الهدی ادامه داد: خواسته من از مادران زحمتکش مخلص و بانوان ایران‌زمین که هرگز زحمت آن‌ها دیده نمی‌شود و از پدران مسئولی که گرفتاری‌های روزمره مسئولیت پدری را از آن‌ها سلب نکرده، این است که نسل خودتان را چه برای شهروندی و چه برای کارگزاری مطابق تعالیم قرآن کریم تربیت و این الگوی جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهان عرضه کنید. عرایض من پایان یافت و جز دعای خیر کار دیگری بلد نیستم. 
وی گفت: دیگر تقاضا می‌کنم از خداوند کریم که پاداش این همه محبتی را که من لایقش نبودم و شما به ما ابراز کردید، خود خداوند و به دست ولی اعظم به شما اجر جمیل عطا کند و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته. 


 النخاله: ما در کنار شما راه این شهدا را ادامه خواهیم داد
«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: درود بر رسول خدا و اصحاب گرامی‌اش، سلام خدمت خانواده معظم شهید رئیسی، خانواده شهید امیر عبداللهیان و خانواده شهدا و همچنین رئیس‌جمهور موقت و همچنین مردم شریف ایران، آمده‌ایم به همراه هیئتی از رهبران مقاومت فلسطین تا در این روز غم‌انگیز در کنار شما باشیم و اعلام کنیم که ما در کنار شما هستیم و راه این شهدا را ادامه خواهیم داد. وی افزود: آمده‌ایم تا یاد رئیس‌جمهور عزیز را گرامی بداریم. شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان موفقیت‌های بزرگی را برای مقاومت مردم منطقه رقم زدند و مواضع را نسبت به فلسطین متحد کردند و این یک موفقیت برای ملت‌های منطقه و مردم فلسطین بود. 
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: شهید رئیسی به نام ملت ایران از فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی دفاع کرد و این سخنان هنوز به قدرت خود ادامه دارد. ما در طوفان‌الاقصی از حمایت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران همیشه یاد می‌کنیم و مواضع رئیس‌جمهور اسلامی ایران و وزیر خارجه شهید ایشان را در حمایت از فلسطین فراموش نمی‌کنیم. النخاله بیان کرد: به این مناسبت از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن‌ها از رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها تشکر می‌کنم. به امید خدا باهم به سمت فلسطین و قدس تا پیروزی این مسیر را ادامه می‌دهیم. 


 تمجید سیدحسن نصرالله از شهدای خدمت
‌حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی تصویری که در مراسم چهلم شهید رئیسی و همراهانش در مصلای تهران پخش شد، گفت: از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می‌کنم. ما همانطور که در ایام حادثه اشاره کردیم از همان لحظه اول در کنار شما بودیم و در غم شما شریک شدیم. از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت، همبستگی، همدردی و تسلیت خود را به محضر آقای‌مان رهبر معظم انقلاب دام‌ظله‌الشریف و حوزه‌های علمیه و مسئولان محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و خانواده‌های گرامی و شریف عرض می‌کنم. 
دبیرکل حزب‌الله گفت: ما بر اهمیت تبدیل تهدید به فرصت تأکید می‌کنیم. ما با رویداد بزرگی روبه‌رو شدیم و رهبرانی را از دست دادیم، اما تهدید‌ها به فرصت تبدیل شدند و این باعث نهضت و زندگی جدیدی شد. 
وی با اشاره به ترور دو فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و ابومهندس آن را خیزش و قیام و زندگی دوباره برای انقلاب اسلامی ایران و مقاومت و همه جنبش‌های منطقه دانست و آن‌ها را به برکت مدیریت حکیمانه رهبر ایران دانست. وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: الحمدلله ملت ایران با حضور مستقیم و نحوه برخورد با این حادثه و آرامش و ثبات در ایران به الگویی برای همه دنیا تبدیل شد. دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند، دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود، آرام، باثبات و متحد است. تشییع میلیونی برای شهیدان رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگر شهدا را جهان شاهد بود، این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود. در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها، نگرانی‌ها و پیامد‌های خطرناک در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، مالی و معنوی منجر شود، اما الحمدلله به برکت رهبری مسئولانه و ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران مجدداً از این حادثه سربلند بیرون آمد و الگویی پیشرفته از این نظام ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و اینکه چگونه بر سختی‌ها فائق می‌آید و پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد. طبیعتاً حالا همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور بزرگ آن‌ها در مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان است؛ حضوری که در انتخابات رئیس‌جمهوری نمود پیدا خواهد کرد. سیدحسن نصرالله گفت: ما از خداوند مسئلت داریم که ایران، ملت عزیز فداکار و کربلایی، مجاهد مبارز و دوستدار و پشتیبان همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق کند و رئیس‌جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امید‌ها را محقق کند. امروز جمهوری اسلامی فقط سرنوشت ملت ایران را تعیین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت و صراحت و شفافیت می‌گویم سرنوشت تمام ملت ها، حکومت‌ها و آینده منطقه به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است. وی افزود: تصور کنید اگر مثلاً مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مسئله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی‌رضوان‌الله‌علیه پیروز نمی‌شد، تصور کنید اسرائیل سال۱۹۸۲ به لبنان تجاوز می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر ایران دام‌ظله‌الشریف وجود نداشت، تمام رویداد‌هایی که در منطقه افتاد را تصور کنید، طوفان‌الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد، اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران نبود و ایران دیگری بود، نیاز به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان اکتفا می‌کنم. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش با ابراز همدردی و تسلیت دوباره در غم این شهدای بزرگ و گرامی به ملت ایران گفت: مسیر و حضور شما به کل منطقه و همه ملت‌های منطقه مربوط است، بنابراین جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان، غارتگران، استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم، ستم، فساد و تجاوز پر کرده است. ما بعد از خداوند متعال به این کشور اسلامی و رهبری و ملت و مسئولان و مراجع و حوزه‌های علمیه امیدواری بزرگی داریم و از خداوند متعال تمنا داریم که همه آن‌ها را حفظ کند. وی در پایان بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت گفت و با آن‌ها ابراز همدردی کرد و تأکید داشت: آن‌ها به خوبی می‌دانند که این شهدا برای ما برادر و دوست و نزدیک بودند و ما هم برای آن‌ها همان بودیم. از خداوند مسئلت داریم آن‌ها را با رسول خدا (ص) و اهل بیت مطهرشان محشور و درجات عالی در کنار پیامبران، اوصیا، شهدا و صدیقین نصیب‌شان کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار