کد خبر: 1234007
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
وقتی کار و فعالیت فقط برای رضای خدا و پشتیبانی خالصانه از انقلاب، نظام و محرومان باشد، خداوند چنان سعادتی را برای شخص رقم میزند که در پندار و تصور کسی نمی‌گنجد.
مجید امینی

جوان آنلاین: روزی که به عنوان رئیس قوه قضائیه در وزارت کشور حضور پیدا کردند و ثبت نام اولیه برای نامزدی ریاست جمهوری را انجام دادند و حین مناظرات آنگونه به ظاهر دنیایی پیش چشمان میلیون‌ها بینندۀ تلویزیونی مورد توهین قرار گرفتند و کلامی بر خلاف شرع و عرف بر زبان نیاوردند، باید متوجه میشدیم که به قول سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی تا شهید نباشی شهید نمیشوی. برخی نامزد‌های انتخاباتی رقیب نه تنها توهین‌ها و حجمه‌های سیاسی خود را کم نکردند، بلکه با ایجاد کمیته‌های جنگ روانی و پویش‌های سیاسی قصد تخریب و ترور شخصیتی و حزبی ایشان را داشتند.
در نقطه مقابل آیت الله رئیسی در انتخابات سال ۱۳۹۶ که متصدی و تولیت آستان قدس رضوی بودند، با جدی‌تر شدن موضوع انتخابات رابطۀ انتخاباتی خود را با آستان قدس و همچنین روزنامه‌ی منتسب به آستان قطع کرد؛ و یا در انتخابات سال ۱۴۰۰ که ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتند با توجه به مسئولیتی که عهده دار بودند اشراف کامل بر اطلاعات شخصی افراد و دیگر رقبای خود داشتند به نحوی که مستند‌تر میتوانستند به رقبای انتخاباتی خود هجوم بیاورند، ولی تواضع، خضوع و خشوع ایشان به قدری بالا بود که به گفتۀ خودشان منافع کشور و نظام را در آن لحظه بر منافع شخصی خودش رجحان می‌داد که این خود نمونۀ بارزی از سعه صدر یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی می‌باشد. 
وقتی کار و فعالیت فقط برای رضای خدا و پشتیبانی خالصانه از انقلاب، نظام و محرومان باشد، خداوند چنان سعادتی را برای شخص رقم میزند که در پندار و تصور کسی نمی‌گنجد. چند درصد مردم فکرش را می‌کردند که روزی پیشوند شهید یا صفت شهید جمهور برای آیت الله رئیسی بکار برود؟ چه کسانی فکر میکردند رئیس جمهوری که ۶۱/۹۵ درصد کل آرا مأخوذه را به خود اختصاص داده بود اینگونه با شکوه و جلال تا منزل ابدی بدرقه بشود؟ در تصور که می‌گنجید اشخاصی که توی مناظرات و یا بیرون از دایرۀ منازعات انتخاباتی و جناحی به عملکرد صادقانه و بی ادعای ایشان توهین میکردند، بعد از شهادتشان به واقعیت اذعان کنند و بگویند که هیچ وقت از ایشان بی اخلاقی ندیدند؟ به قدری این اقرار و اعتراف‌ها دقیق، اما دریغ که بد موقع بود تا آنجا که حتی مقام معظم رهبری هم در سخنرانی خودشان که به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) داشتند اشاره کردند و فرمودند: «دلم برای رئیسی سوخت».
بی احترامی، گوشه و کنایه زدن و بدگویی‌ها نسبت به رئیس جمهور محبوب و منتخب، هر چه بود، گذشت. حال نامزد‌های انتخاباتی باید در این رقابت پیش رو همان طور که اشاره شد، از ویژگی‌هایی که شهید رئیسی را به این محبوبیت رساند استفاده کنند؛ به همان نحوی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اخلاق حاکم باشد. از بدگوی کردن، تهمت زدن و لنجن پراکنی کردن دوری کنند چراکه کمکی به پیشرفت کار‌ها نمیکند و همچنین به آبروی ملی هم لطمه میزند.»
حالا باید دید که این رقابت انتخاباتی دوباره صحنۀ نزاع و مجادلۀ شخصی و تسویه حساب‌های حزبی میشود و یا اینکه با پیروی از بیانات و رهنمود‌های رهبر انقلاب، و تاسی به مشی رئیس جمهور شهید، نامزد‌های انتخاباتی به تبیین برنامه‌ها و ایده‎های خودشان می‌پردازند تا جامعه بتواند در فضای آرام‌تر به شناخت کامل دست پیدا کند. انشاالله این رقابت انتخاباتی با مشارکت بالا رقم بخورد و نتیجه انتخابات به نفع جمهور مقتدر و قهرمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی شود و این در نهایت منجر به سرافرازی و سربلندی ایران عزیز در جامعۀ بین الملل گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار