کد خبر: 1201670
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
مجموعه «کارستان بهارستان» که بزرگ‌ترین پردیس فرهنگ و هنر کشور به شمار می‌رود، با تمرکز بر میزبانی و ارائه خدمت به افراد و گروه‌های فعال در زیست‌بوم «کودک و نوجوان» درصدد تقویت جریان نوآوری فرهنگی کشور است.
امین سلیمانی‌فارسانی

جوان آنلاین: مجموعه فرهنگی- هنری «کارستان بهارستان» روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی طی مراسمی افتتاح شد.
مجموعه «کارستان بهارستان» که بزرگ‌ترین پردیس فرهنگ و هنر کشور به شمار می‌رود، با تمرکز بر میزبانی و ارائه خدمت به افراد و گروه‌های فعال در زیست‌بوم «کودک و نوجوان» درصدد تقویت جریان نوآوری فرهنگی کشور است.
«کارستان بهارستان» در محله بهارستان تهران قرار دارد، با حدود ۴ هزارو ۸۰۰ مترمربع فضای کار اشتراکی و اختصاصی و امکان میزبانی همزمان بیش از ۴۰۰نفر، مجهز به زیرساخت‌های عمومی و تخصصی مناسب برای تولید محصول یا ارائه خدمات نوآورانه به فعالان فرهنگ، هنر و رسانه. از امکانات و تجهیزات این مجموعه فرهنگی- هنری می‌توان به استودیوی بزرگ برنامه‌سازی و پخش زنده، پلاتو، بلک‌باکس و استودیوی کروماکی، استودیوی صوت، موسیقی و صداگذاری، کارگاه طراحی و ساخت، سینماتک و سالن پخش فیلم، میز و اتاق‌های کار، گالری و فضای نمایشگاهی و فضای برگزاری رویداد اشاره کرد.
آرمان این پروژه که یک فاز مطالعاتی و یک عقبه قدیمی‌تری هم داشته این است که هنرمند وقتی می‌خواهد محصولی تولید کند، دغدغه‌ای جز آن نداشته باشد. بر اساس گفته‌های سیدامیرحسین چاوشی، مدیرعامل مجموعه «کارستان بهارستان» این مجموعه کارخانه نوآوری، فضای کار اشتراکی، شتاب‌دهنده، آکادمی و آموزشگاه و صندوق سرمایه‌گذاری نیست، بلکه یکپارچه‌سازی و مهندسی جریان ورودی از وظایف این مجموعه است. به این ترتیب با امکانات و زیرساخت‌هایی از جمله استودیوی تصویربرداری و پخش زنده، بلک‌باکس و کروماکی که دارد به تولیدات
فرهنگی- هنری می‌پردازد و نخستین گام و اولویت خود را در این مسیر به کودک و نوجوان اختصاص داده است. به بیانی دیگر آرمان «کارستان بهارستان» ایجاد مسیری با ثبات، کامل و مجهز برای هنرمندان است تا آن‌ها به دور از دغدغه و حواشی به خلق آثار خود بپردازند. «کارستان بهارستان» یک پلتفرم هوشمند است که تیم‌های کوچک را پذیرش می‌کند و آن‌ها را در کنار بازیگران بزرگ فرهنگ و هنر قرار می‌دهد.
دهقان فیروزآبادی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز در مورد این مجموعه می‌گوید: «فرهنگ، اتمسفر و فضایی است که روح‌مان در آن تنفس می‌کند. هیچ چیزی بدون فرهنگ معنا ندارد. فرهنگ را از هیچ جا نمی‌توان حذف کرد و تمام چیز‌ها را با فرهنگ می‌توان معنا کرد. «کارستان بهارستان» جایی است که علم و هنر را در اتمسفر فرهنگ در هم ترکیب می‌کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار