وی ادامه داد: از نطر عملیاتی این عملیات در نوع خود در مجموعه عملیات دریایی شرکت پایانهها اولین بود، با توجه به اینکه یدک کشهای شرکت برای انجام عملیات یدک کشی طراحی گردیدهاند و عملیات پایین آوردن و تعمیرات لنگر نیاز به شناور چندمنظوره و پشتیبان با کارایی مخصوص تعمیراتی دارد، نیاز به انجام محاسبات تعادل و مانور خاص به دلیل قرار گرفتن لنگر نفتکش در مکان خاص و نیاز به ثابت ماندن یدک کش در نقطه انحنای نفتکش بود، که این عملیات با استفاده از توانایی بالای عملیاتی فرمانده و کارکنان یدک کش شهید بابایی به فرماندهی ناخدا محمودنوری سلامتی انجام شد.
رییس پایانه نفتی خارگ ادامه داد: انجام مانور با لنگر ۲۰ تنی (وزن اضافه یدک کش) در موقعیت خاص آن بر روی عرشه یدک کش، حفظ تعادل شناور، ایستایی در موقعیت خاص زیر لنگر اصلی نفتکش و ثابت ماندن به مدت ۹ ساعت از چالشهای پیش رو بود.
حسینی افزود: وزن بالای لنگر نفتکش که برای یدک کش، بارهای سنگین محسوب میشود، پخش نیروی وزن آن برروی عرشه یدک کش، جلوگیری از کج و خم شدن بیش از حد یدک کش و مانور یدک کش در حالتعدم وجود تقسیم وزن برابر، از عملیات بارز فرمانده و خدمه شناور شهید بابایی بوده است.