کد خبر: 1083727
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به توئیت وزیر امور خارجه درخصوص زیاده‌خواهی امریکا
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه در توئیتی نوشت: ‏ «اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می‌شود، به دلیل زیاده‌خواهی طرف امریکایی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه در توئیتی نوشت: ‏ «اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می‌شود، به دلیل زیاده‌خواهی طرف امریکایی است. وزارت امور خارجه در جهت کسب عالی منافع ملت و رعایت خطوط قرمز‌ها با قدرت و منطق عمل می‌کند. هرگز زیربار زیاده‌خواهی امریکا نخواهیم رفت. اگر کاخ سفید واقع‌بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.» کاربران شبکه‌های اجتماعی با استقبال از رویکرد امیرعبداللهیان، آن را رویکردی درست دانستند و همچنین بر لزوم رعایت خطوط قرمز مذاکرات تأکید کردند و آن‌ها را ضامن حفظ عزت و منافع مردم ایران دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
اکبر منتظری:
این توئیت یعنی عبرت از دولت قبل و فهم شکست استراتژی توافق به هر قیمتی و هر توافقی بهتر از عدم توافق است. کاملاً درست است و ان‌شاءالله به نتیجه خواهد رسید.
سیدعبدالله متولیان:
۱- رفع همه تحریم‌ها طبق برجام (کاتسا، ایسا، یوترن)؛ ۲- جبران خسارت شش ساله بدعهدی غرب؛ ۳- تضمین قوی غیرقابل بازگشت فقط با تعهد شورای امنیت (صدور قطعنامه)؛ ۴- راستی آزمایی حداقل شش ماهه؛ ۵- بازگشت ایران به انجام تعهدات. هر توافقی به جز موارد فوق قطعاً عدول از خطوط قرمز نظام است.
الف. میرزایی:
آقای عبداللهیان ما به شما اعتماد داریم میدونیم قطعاً دشمنان ما نه تنها زیاده‌خواهن بلکه پیمان‌شکن هم هستند، قطعاً منافع ملی ما در گرو حفظ کامل خطوط قرمز است و گرفتن تضمین از آنها، چون توافقی که بعداً دوباره امریکا یک طرفه از آن خارج شود، بی‌فایده و حتی زیانبار است.
محمد مولایی:
‌نظر شخصی من اینه که اگر توافقی بشه که حتی یک ذره از عزتمان کم بشه، نمی‌پذیریم. حتی اگه زیر بار فشار اقتصادی استخوان‌هایمان خورد شود یا اگه مجبور شویم عاشورا را دوباره تکرار می‌کنیم.
کاربری با نام «ققنوس»:
‌همانطور که قطعاً مستحضرید لغو، نه تعلیق تحرم‌ها و تضمین غیرقابل برگشت بودن آنها، مهم‌ترین بند‌هایی است که ما مردمی که سختی و تلخی تحریم‌ها رو برای حفظ عزت کشور تحمل کردیم در هر توافقی انتظار داریم. یکبار خطوط قرمز را نام ببرید خیال مردم راحت بشود که تعریف واحدی از خطوط قرمز وجود دارد.
خلیل مرادی:
‌امریکا شیطان بزرگ است و غیرقابل اعتماد که نتیجه آن را فقط در هشت سال آقای روحانی دیدیم. پس عبرت بگیرید و منتظر امریکا نباشید.
سعید صالحوندی:
تحت هر شرایطی کوتاه اومدن از خطوط قرمز رهبری مساوی است با تکرار خسارت محض، رعایت خطوط قرمز جزء بدیهیئتی است که از دولتی انقلابی انتظار میره.
علی‌اکبر اخوان:
میشه به این سؤال ساده جواب بدید؟ اگر خطوط قرمزی که مدنظر شماست، انجام پذیرفت و مثلاً بعد از شش ماه امریکایی‌ها یا دیگران اومدند بانک مرکزی ما رو از دو مرتبه تحریم کردند. جمهوری اسلامی ایران چه کاری می‌تونه انجام بده؟! لطفاً پاسخ واضح بدید، تشکر.
مرضیه نعمتی:
حواستان باشد که از دولت قبل عبرت بگیرید و خسارت محض را تکرار نکنید. با این همه تحمل سختی حق مردم این نیست که به تکرار خسارت محض، برسند. اگر مردم خسارت محض را می‌خواستند به آقای رئیسی رأی نمی‌دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار