کد خبر: 727993
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
دبير بخش عكس چهارمين جشنواره تئاترشهر از تجربه متفاوت عكاسان و برنامه‌ريزي براي امكان حضور متفاوت آنها در اين جشنواره خبر داد.
دبير بخش عكس چهارمين جشنواره تئاترشهر از تجربه متفاوت عكاسان و برنامه‌ريزي براي امكان حضور متفاوت آنها در اين جشنواره خبر داد.
رضا موسوي درباره بخش‌هاي مسابقه عكس تئاتر در چهارمين جشنواره تئاتر شهر، اظهار كرد: اين مسابقه با دو رويكرد ارزش و اهميت عكاسي و اهداف آموزشي برگزار مي‌شود. اين بخش در سه قسمت متفاوت عكاسي تئاتر، عكاسي نمايش‌هاي خياباني و مسابقه و مدرسه كارگاهي عكاسي از نمايش‌هاي صحنه‌اي جشنواره برگزار مي‌شود. در نخستين بخش، عكاساني كه در زمينه تئاتر فعاليت مي‌كنند مي‌توانند پنج قطعه عكس با مضمون زندگي شهري به دبيرخانه ارسال كنند.
او ادامه داد: در بخش دوم، عكاسان با ثبت‌نام و ارسال سوابق كاري خود در خلال برگزاري جشنواره تئاتر فجر از نمايش‌هاي تئاتر خياباني عكاسي مي‌كنند. تا كنون ظرفيت ثبت‌ نام 20 نفر اعلام شده كه در تلاش هستيم اين تعداد را به 30 نفر برسانيم. عكاسان در اين بخش، اين امكان را دارند كه با كارت جشنواره از نمايش‌هاي خياباني عكاسي كنند و آثار هر روز خود را به دبيرخانه تحويل دهند. داوران عكس‌هاي دريافتي را بررسي مي‌كنند و به آنها امتياز مي‌دهند. اين امتيازها تا روز آخر جشنواره ذخيره مي‌شود.
اين عكاس همچنين بيان كرد: در بخش سوم، عكاسان بايد 10 عكس از بهترين عكس‌هاي خود را با ژانر و موضوع آزاد به دبيرخانه ارسال كنند. از بين اين عكاسان 20 نفر به‌عنوان عكاس جشنواره انتخاب مي‌شوند. براي آنها در طول برگزاري جشنواره، سالن‌هايي در نظر گرفته مي‌شود تا عكاسي صحنه‌اي انجام دهند. براي هر عكاس دو سالن در نظر گرفته‌ايم و آنها پس از پايان كارشان يك ساعت فرصت دارند عكس‌هاي خود را اديت و انتخاب كنند و به داوران تحويل دهند تا مورد بررسي قرار گيرد و امتياز بگيرند. در هر سالن امكان حضور دو عكاس وجود دارد.
وي گفت: علاقه‌مندان مي‌توانند براي اطلاع از شرايط شركت در بخش‌هاي مختلف اين مسابقه به سايت ايران تئاتر مراجعه و آثار خود را به ايميل‌هاي درج‌شده در فراخوان ارسال كنند. دريافت آثار در اين مسابقه فقط از طريق ايميل انجام مي‌شود. چهارمين جشنواره تئاترشهر به‌عنوان اصلي‌ترين جشنواره تئاتر شهرداري تهران توسط سازمان فرهنگي - هنري شهرداري و با دبيري شهرام كرمي از 26 شهريور تا دوم مهر برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار