کد خبر: 727782
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
در حالي ممنوع‌التصوير شدن برخي از هنرمندان به دليل انتشار تصاوير نامناسب در رسانه ملي اعلام شده بود كه روابط‌عمومي سازمان صداوسيما اين محدوديت را تكذيب كرده بود.
به گزارش «جوان»، جنجال اين روزهاي جديد صداوسيما، ممنوع‌التصوير شدن بازيگران است. ماجرا از يك مصوبه شوراي عالي نظارت بر صداوسيما آغاز شده است؛ در اواسط هفته گذشته سيدرمضان شجاعي‌كياسري، عضو ناظر مجلس در شوراي عالي نظارت بر صداوسيما اعلام كرد كه در جلسه شوراي نظارت بر صداوسيما مصوب شد كه از همكاري رسانه ملي با هنرمنداني كه عكس خلاف شرع از خود در فضاي مجازي منتشر كرده‌اند، جلوگيري شود.
وي اضافه كرد: بسياري از هنرپيشه‌ها در صفحات اجتماعي خود عكس خلاف شرع منتشر مي‌كنند. اينها كساني هستند كه چون مي‌خواهند از طريق صداوسيما نان بخورند با پوشش مناسب در رسانه ملي ظاهر مي‌شوند ولي در صفحات اجتماعي ارزش‌ها را زير پا مي‌گذارند و حرمت همكاري با رسانه جمهوري اسلامي را زير سؤال مي‌برند.
شجاعي‌كياسري خاطرنشان كرد: همه جاي دنيا مرسوم است كساني كه مي‌خواهند با رسانه ملي همكاري كنند، بايد اصولي را رعايت كنند و آزاد نيستند هر كاري انجام دهند.
اما اين شروع ماجرا بود. يك روز بعد از اين اتفاق روابط‌عمومي سازمان صداوسيما در اقدامي ديگر ممنوعيت حضور هنرمندان و مجريان رسانه ملي در شبكه‌هاي اجتماعي را تكذيب كرد. در اين تكذيبيه آورده شده بود كه رسانه ملي هيچ تصميمي مبني بر اعمال محدوديت براي حضور هنرمندان و مجريان صداوسيما در شبكه‌هاي اجتماعي نگرفته است. در پي ادعاي برخي سايت‌هاي خبري در خصوص ابلاغ تصميم رسانه ملي به هنرمندان، مجريان و گويندگان سازمان صداوسيما مبني بر ممنوعيت حضور در شبكه‌هاي اجتماعي، مدير كل روابط‌عمومي سازمان با تكذيب اين خبر تأكيد كرد: هيچ‌گونه تصميم يا بخشنامه‌اي در اين خصوص توسط رسانه ملي صادر نشده است. اين اخبار در حالي از سوي روابط‌عمومي سازمان صداوسيما تكذيب شد كه از طرفي شوراي نظارت بر صداوسيما در جلسه خود در دو روز گذشته براساس مصوبه‌اي، رسانه ملي را موظف كرد تا با هنرمنداني كه شئونات اخلاقي و رسانه‌اي را در شبكه‌هاي اجتماعي رعايت نمي‌كنند، قطع همكاري كند.
شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما استفاده و حضور در شبكه‌هاي اجتماعي را فرصت تعامل هرچه بهتر هنرمندان با مردم و مخاطبان دانسته است و صرفاً حضور نامناسب و انتشار تصاويري كه باعث ناديده انگاشته شدن ارزش‌ها مي‌شود را خلاف ضوابط و مقررات مي‌داند. اما اين پايان ماجرا نبود، روز گذشته، يك نماينده مجلس از ورود مجلس به اين ماجرا خبر داد.  حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي طاهري، سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس ديروز در گفت‌وگو با خبرگزاري «ايسنا» گفت: اين كميسيون در نامه‌اي به رئيس سازمان صداوسيما خواستار شد كه مصوبه شوراي نظارت بر اين سازمان در مورد استفاده نكردن از مجريان و هنرمنداني كه در شبكه‌هاي اجتماعي تصاوير خلاف اخلاق منتشر كرده‌اند، اجرا شود.
وي در توضيح جلسه كميسيون فرهنگي مجلس گفت: كميسيون فرهنگي نامه‌اي خطاب به رئيس سازمان صداوسيما در حمايت از مصوبه اخير شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما نوشته است مبني بر اينكه اگر هنرمندان در شبكه‌هاي اجتماعي تصاوير خلاف اخلاق منتشر كرده‌اند نبايد از آنها به عنوان مجري و هنرمند استفاده شود. حجت‌الاسلام طاهري ادامه داد: از آنجا كه صداوسيما نسبت به اين مصوبه بي‌اعتنايي كرده است، كميسيون فرهنگي در اين نامه از محمد سرافراز، مدير سازمان صداوسيما خواسته است كه نسبت به آن اقدام كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار