کد خبر: 725940
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
فردا جدال دوباره ايران و روسيه
تيم‌ملي واليبال ايران فردا شب در ورزشگاه آزادي به مصاف روسيه مي‌رود. هفته هشتم ليگ جهاني فردا در حالي با جدال ايران – روسيه و لهستان – امريكا آغاز مي‌شود كه...
شیوا نوروزی
تيم‌ملي واليبال ايران فردا شب در ورزشگاه آزادي به مصاف روسيه مي‌رود. هفته هشتم ليگ جهاني فردا در حالي با جدال ايران – روسيه و لهستان – امريكا آغاز مي‌شود كه از اين بين ايران و لهستان براي صعود مي‌جنگند. ملي پوشان كشورمان براي رسيدن به مرحله بعد رقابت‌ها از يك سو بايد هر دو ديدار خانگي خود مقابل روسيه را با پيروزي پشت سر بگذارند و از سوي ديگر نيم نگاهي هم بايد به نتيجه ديگر بازي گروه داشته باشند.
در آخرين بازي بلند قامتان ايران در شرايطي كه همه منتظر غلبه دوباره بر لهستان بودند ورق به سود مهمان بازگشت و اولين شكست خانگي ما در آزادي رقم خورد. با وجود آنكه شانس صعود تيم‌ملي به حداقل رسيده شاگردان كواچ باخت به لهستان را فراموش كرده‌اند تا با آمادگي كامل به جنگ روسيه بروند. در دو بازي رفت واليباليست‌هاي كشورمان دو پيروزي شيرين برابر اين تيم به دست آورده‌اند و زمان آن رسيده كه اين بار در ورزشگاه آزادي از سد روسيه بگذرند. در عين حال سخت شدن راه صعود نبايد انگيزه بازيكنان را پايين بياورد. براي رسيدن به دور بعد تيم‌ملي ايران به هر شش امتياز دو ديدار باقي مانده نياز دارد. در صورتي كه تيم‌ملي كشورمان در هر دو بازي به برتري برسد و امريكا نيز در ديگر بازي گروه به لهستان امتياز ندهد امتياز تيم‌هاي دوم و سوم جدول مساوي مي‌شود و در ست شماري هم اين تيم ايران است كه جواز صعود را به دست مي‌آورد.

  روسيه در بحران

بحران در اردوي روس‌ها با استعفاي سرمربي اين تيم به اوج خود رسيد. آندري برونكوف كه از سال 2013 هدايت تيم‌ملي واليبال روسيه را بر عهده گرفته بود، پس از ناكامي در ليگ جهاني 2014 و ثبت بدترين ركورد در تاريخ واليبال كشور روسيه استعفا كرد. برونكوف در سال 2013 به قهرماني ليگ جهاني و قهرماني ليگ اروپا رسيده بود. الكساندر كلين‌كين دستيار برونكوف هدايت روس‌ها را بر عهده خواهد داشت. نگاهي به عملكرد ضعيف تيم‌ملي روسيه نشان مي‌دهد كه استعفاي سرمربي تصميم عجيبي نبوده است. قهرمان المپيك لندن بدترين دوران خود را پشت سر مي‌گذارد. باوجود آنكه تصور مي‌شد حضور روسيه در گروه B حساسيت بازي‌ها را به حداكثر برساند با 10 باخت متوالي اين تيم همه پيش بيني‌ها غلط از آب درآمد. روسيه فقط دو امتياز گرفته و قعرنشين بلامنازع گروه دوم است. از طرف ديگر اينكه هيچ بعيد نيست FIVB با توجه به نتايج ضعيف روسيه، دومين تيم جهان را از جمع تيم‌هاي درجه يك واليبال خارج كند.

  پاداش 3 ميليارد و 600 ميليوني

سيدمناف هاشمي، معاون پشتيباني و توسعه وزير ورزش از اختصاص مجموعا 3 ميليارد و 600 ميليون تومان به اعضاي تيم‌ملي واليبال ايران خبر داد: «با پيگيري‌هاي دكتر گودرزي مصوبه هيئت وزيران مبني بر اختصاص 2 ميليارد و 100 ميليون تومان ديگر به اعضاي اين تيم در اختيار وزارت ورزش قرار گرفته است و اميدوارم تا چند روز آينده سازمان مديريت اين مبلغ را به وزارت ورزش و جوانان اختصاص دهد. اسفند سال گذشته هيئت وزيران با پرداخت يك و نيم ميليارد پاداش به تيم‌ملي واليبال ايران موافقت كرد و با توجه به اينكه موضوع حواله خودرو براي اعضاي اين تيم محقق نشد، هيئت وزيران 2 ميليارد و 100 ميليون تومان ديگر پاداش براي اعضاي تيم‌ملي واليبال ايران درنظر گرفت كه مجموعا 3 ميليارد و 600 ميليون تومان به آنها پرداخت شده است. اين ميزان پاداش اگر بين 30 نفر از اعضاي تيم‌ملي و بقيه نفرات وابسته به آن در نظر گرفته شود به طور متوسط هر يك از اين عزيزان 120 ميليون تومان پاداش دريافت مي‌كنند.»

  لهستان تشنه يك امتياز

جدال حساس لهستان و امريكا ساعت 22:55 فردا شب آغاز مي‌شود، جدالي كه نتيجه‌اش تاثير زيادي در صعود يا حذف ايران از ليگ جهاني دارد. همانطور كه گفته شد لهستاني‌ها براي قطعي شدن حضورشان در مرحله نهايي مي‌بايست يك امتياز از يانكي‌ها بگيرند و حتي با كسب يك شكست سه بر دو مي‌توانند جشن صعود به راه بيندازند. اين در حالي است كه امريكا خيالش از بابت صعود راحت شده و احتمال دارد سرمربي اين تيم بيشتر به بازيكنان جوان خود ميدان دهد تا در مرحله نهايي با قدرت به جنگ حريفان بروند.

  ساير بازي‌ها

در گروه  Aنيز دو ديدار برگزار مي‌شود. برزيل كه ميزبان مرحله نهايي ليگ جهاني 2015 است در خانه امشب و فردا از ايتاليا پذيرايي مي‌كند. در اين گروه قناري‌ها صدرنشين هستند و صربستان و ايتاليا در رده‌هاي بعدي قرار دارند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جلیل برزگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
0
0
با توجه به تاثیر قطعی بازی آمریکا با لهستان در صعود ایران ، بازی جوانمردانه حکم می کند تا آمریکاییها با بازیکنان اصلی و با تمام توان در مسابقه حضور یابند . منتظر اقدام ورزشی آمریکا می مانیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار