کد خبر: 1237936
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
آرژانتین آماده صعود به نیمه‌نهایی
رقابت‌های کوپاآمه‌ریکا هر چند زیر سایه مسابقات یورو ۲۰۲۴ قرار گرفت و به سبب ساعت انجام و پخش تلویزیونی مسابقات بیننده کمتری دارد، اما در عین حال هواداران فوتبال ناب امریکای‌جنوبی را به وجد آورده است، به خصوص اینکه تیم‌های بزرگی، چون برزیل با چالش جدی روبه‌رو شده‌اند.
حامد قهرمانی

جوان آنلاین: با پایان‌یافتن رقابت‌های مرحله گروهی کوپا‌آمه‌ریکا و مشخص‌شدن چهره تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات، مرحله حذفی از بامداد جمعه آغاز می‌شود. 
رقابت‌های کوپاآمه‌ریکا هر چند زیر سایه مسابقات یورو ۲۰۲۴ قرار گرفت و به سبب ساعت انجام و پخش تلویزیونی مسابقات بیننده کمتری دارد، اما در عین حال هواداران فوتبال ناب امریکای‌جنوبی را به وجد آورده است، به خصوص اینکه تیم‌های بزرگی، چون برزیل با چالش جدی روبه‌رو شده‌اند. سلسائو بعد از تساوی ناامیدکننده مقابل کاستاریکا در بازی اول در سومین بازی خود مقابل کلمبیا هم مساوی کرد تا تنها به لطف برتری مقابل پاراگوئه با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. 
کار برزیل در این مرحله سخت‌تر هم می‌شود چراکه باید مقابل اروگوئه قرار گیرد؛ تیمی که برخلاف طلایی‌پوشان با ۹ امتیاز و اقتدار کامل گام به این مرحله گذاشته است و بدتر اینکه برزیل وینیسیوس جونیور را هم در ترکیب خود ندارد. ستاره برزیل با کارت زردی که در بازی مقابل کلمبیا گرفت، از دیدار با اروگوئه محروم شد تا دوریوال جونیور، سرمربی تیم ملی برزیل اینگونه فریاد انتقاد و اعتراضش بلند شود: «کارت زردی که او گرفت، بسیار عجیب بود، چون روی اولین خطای بازی اتفاق افتاد، اما مردم مدام می‌گویند که ما باید بازی‌کردن بدون ستاره‌های بزرگ را یاد بگیریم و حالا زمان این کار فرارسیده است. ما در بسیاری از لحظات ستاره‌های بزرگ و مهم را نداشته‌ایم. همین حالا هم نیمار را نداریم. حالا سایر بازیکنان باید خودشان را نشان دهند.» در آن سوی میدان اروگوئه یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی مسابقات است و می‌خواهد با خاطره‌ای خوش امریکا را ترک کند. آن‌ها با برتری مقابل برزیل تاریخ‌سازی خواهند کرد. 
اما بازی‌های این مرحله از بامداد جمعه با دیدار آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی با اکوادور آغاز می‌شود. آلبی‌سلسته حتی در غیاب مسی هم خوش می‌درخشد و برای قهرمانی خود را آماده کرده است. شنیده‌ها حاکی است مسی به این بازی هم نمی‌رسد. اسکولانی فوق‌ستاره را برای بازی مهم مرحله نیمه‌نهایی نگه داشته است؛ دیداری که حتماً سخت‌تر از مصاف با اکوادور خواهد بود. دومین بازی این مرحله را بامداد شنبه ونزوئلا مقابل کانادا برگزار می‌کند؛ دیداری که هرچند برای دو تیم حساسیت‌های خاص خودش را دارد، اما به طور حتم نبرد آن‌ها مسابقه‌ای نیست که بتواند برای هواداران فوتبال امریکای‌جنوبی حساس باشد. دو بازی آخر این مرحله هم از ساعات اولیه یک‌شنبه برگزار می‌شود که ابتدا کلمبیا به مصاف پاناما می‌رود و بعد از آن اروگوئه و برزیل مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار