کد خبر: 725664
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
وقتي استقلال دوباره به مظلومي رسيد
كمتر كسي تصور مي‌كرد اين مظلومي باشد كه به جاي امير قلعه‌نويي روي نيمكت استقلال مي‌نشيند.
دنيا حيدري
كمتر كسي تصور مي‌كرد اين مظلومي باشد كه به جاي امير قلعه‌نويي روي نيمكت استقلال مي‌نشيند. اما همانند اولين حضور او در استقلال، مظلومي بار ديگر همه را غافلگير كرد و هدايت آبي‌پوشان پايتخت را به عهده گرفت. آن هم در حالي كه بسياري بر اين باور هستند كه حضور مظلومي در استقلال يعني بازگشت به عقب و او نمي‌تواند دواي تيمي باشد كه دو فصل ناكامي را تجربه كرده است.

  كارنامه مربيگري
مظلومي مربيگري را با دستياري پورحيدري در استقلال آن هم به مدت 9 سال آغاز كرد. بعد از آن از 81 تا 83 به مدت دو سال هدايت صبا باتري را به عهده گرفت. بعد از آن يك سال روي نيمكت نفت آبادان نشست (85- 84)، سپس توسط قلعه‌نويي هدايت تيم ملي ب ايران را در دست گرفت. او در سال ۲۰۰۷ بازي‌هاي غرب آسيا، به عنوان سرمربي در كنار ماركار آقاجانيان به هدايت تيم ب ايران پرداخت و اين تيم را كه از بازيكنان كم‌تجربه‌اي چون خسرو حيدري بهره مي‌برد، قهرمان جام غرب آسيا كرد. اما بعد از مدت كوتاهي، راهي ابومسلم خراسان شده و از سال 86 تا 88 روي نيمكت سياه‌جامگان خراساني نشست كه در اين سال ابومسلم عنوان بهترين تيم شهرستاني ليگ را به خود اختصاص داد. مقصد بعدي مظلومي سال 88- 87 مس كرمان بود و در ليگ هشتم به همراه مس كرمان در رتبه سوم ليگ برتر ايران ايستاد و اين تيم را روانه ليگ قهرمانان آسيا كرد. اما پس از چند هفته از شروع ليگ نهم از مس كرمان جدا شد و بعد از آن در مقطع كوتاهي نيز هدايت باشگاه ابومسلم مشهد را به‌عهده داشت. اما بعد از آن راهي استقلال شد و از سال 89 تا 91 روي نيمكت آبي‌پوشان پايتخت نشست. اما به دنبال جدايي تارتار از تيم استيل‌آذين زاگرس، در تاريخ ۱۸ مهر ۱۳۹۱ به عنوان سرمربي اين تيم انتخاب شد. اما پس از گذشت كمتر از يك هفته و بدون نشستن روي نيمكت مربيگري تيم، به‌دليل آنچه وي حل نشدن مسئله مالكيت جديد و مشكلات مالي تيم عنوان كرد، از اين تيم جدا و 23 بهمن 91 جايگزين ميثاقيان در آلومينيوم هرمزگان شد. سال 93- 92 پس از عدم نتيجه‌گيري ياوري در مس، راهي اين تيم بحران‌زده شد و امسال نيز يك مرتبه ديگر به استقلال بازگشت.

  اولين حضور در استقلال
سال 90- 89 در حالي كه همه تصور مي‌كردند قلعه‌نويي سكان هدايت استقلال را به دست بگيرد، فتح‌الله‌زاده مظلومي را روي نيمكت اين تيم نشاند. مظلومي در حالي هدايت آبي‌پوشان پايتخت را قبول كرد كه دو بازيكن اصلي اين تيم يعني خسرو حيدري و جانواريو راهي سپاهان شده بودند، آن هم در حالي كه قلعه‌نويي گفته بود از استقلال بازيكن نمي‌گيرد. علاوه بر آن استقلال شرايط مالي چندان جالبي هم نداشت اما مظلومي با اضافه كردن چند بازيكن به تيم كه شاخص‌ترين آنها مبعلي، ميداوودي و شريفات بودند، توانست نايب قهرمان ليگ دهم شود، آن هم با يك امتياز كمتر از تيم قهرمان و البته دربي رفت و برگشت را نيز يك بر صفر به سود خود خاتمه داد. ۲۵ شهريور ۱۳۹۰ استقلال براي سومين بار متوالي با اين مربي پرسپوليس را شكست داد و ۱۸ آذرماه سال ۱۳۹۰ براي بار چهارم موفق شد برنده دربي هفتادوسوم شود و خود را پرويز سوبله چوبله خواند. او همچنين در سال 90 قهرماني جام حذفي را نيز براي استقلال به ارمغان آورد. سال بعد و در ليگ يازدهم، استقلال با اختلاف يك امتياز نسبت به قهرمان و يك گل كمتر نسبت به تيم دوم، به مقام سومي در ليگ دست يافت و مظلومي از نيمكت اين تيم جدا شد، اما نه به دليل جايگاه استقلال، بلكه به اين دليل كه زايد در پنجمين دربي شكست 3- 2 استقلال را رقم زده بود و هواداران اين شكست را تحمل نكرده و خواستار جدايي او شده بودند.

  باختي كه حكم اخراج مظلومي را صادر كرد
حكم جدايي مظلومي را در واقع ايمون زايد با آن سه گلي كه در دربي سال 90 به ثمر رساند امضا كرد. بعد از باخت 3- 2 به پرسپوليس، مظلومي شعارهاي زيادي عليه خود شنيد و سكوها با فرياد حيا كن، رها كن خواستار جدايي او بودند. هر چند او معتقد بود اين شعارها هدايت شده است و تأكيد داشت عده‌اي كه در استقلال نيستند نمي‌خواهند اين تيم نتيجه بگيرد. اما سرانجام همان شكست زمينه جدايي او از استقلال را فراهم كرد. البته اخراج ميشاييل هنكه دستيار آلماني مظلومي از روي نيمكت بدترين اتفاق ممكن براي استقلال در حوزه تاكتيك و جريانات فني بود. با توجه به ضعف مفرط مظلومي در بازيخواني و اتخاذ تصميمات تاكتيكي درست، وجود هنكه يك برگ برنده هميشگي روي نيمكت آبي‌ها بود. اما اخراج او باعث شد استقلال در دربي تدبير درستي در قبال تعويض‌هاي دنيزلي نداشته باشد و در نهايت قافيه را باخت و همين شكست حكم اخراج مظلومي را امضا كرد. البته مظلومي تا آخر فصل ماند چون فتح‌الله‌زاده از او حمايت كرد. شايد هم چون مظلومي قبل از آن 4 دربي را برده بود بركنار كردنش كمي سخت بود. در سال آخر مربيگري او فرهاد مجيدي در نيم فصل ول كرد و رفت و چند بازيكن هم مصدوم شدند تا استقلال در نهايت از آسيا حذف شود و در ليگ هم به مقام سومي بسنده كند. اما سرانجام همان باخت كذايي باعث شد مظلومي نتواند به حضورش در استقلال ادامه دهد و ناچار به قبول جدايي شد.

  شروع دوباره سوبله چوبله
نام مظلومي در حالي به عنوان سرمربي جديد استقلال بعد از امير اعلام شد كه كمتر كسي تصور مي‌كرد او به‌رغم مصاحبه‌هايي كه مي‌كند بتواند بار ديگر روي نيمكت اين تيم بنشيند. اما پورحيدري تلاش زيادي براي انتخاب مظلومي كرد. آن هم در شرايطي كه تصور مي‌شد بعد از قلعه‌نويي استقلال سراغ مربي خارجي خواهد رفت. اما سرانجام اين مظلومي بود كه به استقلال بازگشت. از 4 عضو هيئت مديره استقلال دو نفر موافق مظلومي بودند و دو نفر مخالف او! همين مسئله نگراني‌هايي را ايجاد كرده اما در كميته فني سه نفره استقلال (پورحيدري، كردنوري و معيني) تقريباً همه با مظلومي موافق هستند و همين مسئله او را اميدوار كرده است. افشارزاده هم كه فعلاٌ مديرعامل استقلال است گفته با تمام قدرت و تا روز آخر از كادر فني حمايت مي‌كنم. البته مظلومي در محفلي خصوصي بابت موقت بودن افشارزاده و احتمال رفتن او ابراز نگراني كرده اما بايد ديد در ادامه چه اتفاقي رخ مي‌دهد.

  وعده براي دربي
مظلومي خوب مي‌داند هوادار استقلال چه مي‌خواهد، او يك بار اين تجربه را داشته و برايش ثابت شده كه برد در دربي از قهرماني براي طرفداران اين تيم مهم‌تر است. به همين دليل هم هست كه در بدو حضورش در استقلال مي‌گويد: «قول قهرماني را نمي‌دهم اما قول مي‌دهم دربي را مي‌بريم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار