کد خبر: 725329
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
برزيل با كوپا امه‌ريكا خداحافظي كرد
تيم ملي پاراگوئه با پيروزي مقابل برزيل در ضربات پنالتي به نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي امريكا صعود كرد. دو تيم در وقت‌هاي قانوني به تساوي يك - يك رضايت دادند اما در ضيافت پنالتي‌ها اين پاراگوئه بود كه در غياب نيمار چهار بر سه از سد سلسائو مدعي عنوان قهرماني گذشت و حريف آرژانتين در مرحله بعد شد. پاراگوئه در مرحله مقدماتي با ياران مسي بازي كرده و به تساوي دو - دو رسيده است. در دوره گذشته رقابت‌ها نيز (2011) آبي‌پوشان از سد قناري‌ها گذشته بودند.
شيوا نوروزي

مرگ عمو به خاطر شادي گل

گل گونزالس در دقيقه 72 اگرچه شادماني را به پاراگوئهايها هديه داد اما موجب شد عموي اين بازيكن از فرط خوشحالي زياد جان خود را از دست بدهد. ضربه پنالتي به دست آمده توسط گونزالس به گل تبديل شد اما در همان لحظه عمويش جانش را از دست داد تا اين بازيكن پس از شنيدن اين خبر اشك از چشمانش جاري شود: «چرا الان عمو؟ چرا؟ تو من را تنها گذاشتي در حالي كه سعي كردم شادي زيادي را به تو هديه كنم.»

پنالتيهاي تمام نشدني سيلوا

داويد سيلوا يك بار ديگر با بيدقتي يك پنالتي را تقديم حريف كرد. برزيليها كه با يك گل از حريف خود پيش بودند، مدافع اين تيم در محوطه جريمه روي بازيكن پاراگوئه خطا كرد تا داور مسابقه نقطه پنالتي را نشان دهد، همان پنالتي كار را به تساوي كشاند و در نهايت هم بازي با حذف تيم دونگا به پايان رسيد. سيلوا پيش از در جريان مرحله يكهشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا يك پنالتي به چلسي داد اما در نهايت در وقتهاي اضافه توانست يك گل سرنوشتساز براي پاريسيها به ثمر برساند.

ويروس ناشناخته

11 پيروزي پياپي هواداران برزيل را اميدوار كرده بود تا با قهرماني در كوپا امهريكا خاطرات تلخ جام جهاني را به دست فراموشي بسپارند. با اين حال حذف از جام ملتها اميدها را نقش برآب كرد. كارلوس دونگا، سرمربي تيمملي برزيل عنوان كرد 15 بازيكن اين تيم پيش از بازي برابر پاراگوئه دچار ويروس بودند و به اين ترتيب در شرايط بدي به ديدار برابر اين تيم رسيده بودند: «بهانه نيست ولي بايد اعتراف كنم كه 15 بازيكنم با بيماري و ويروس دست و پنجه نرم كردند و به همين خاطر جلسات تمريني را محدود كردم. بازيكنانم با سردردهاي شديد و درد دست و پنجه نرم كردند و در شرايط خوبي نبودند. حتي چند تن از بازيكنانم بين دو نيمه دچار حالت تهوع شدند كه ويليان يكي از آنها بود و روبينيو در پايان بازي نيز يكي ديگر. نبايد اجازه ميداديم بازي به پنالتي كشيده شود و شانس در سرنوشت بازي ما دخيل باشد كه متأسفانه اين اتفاق رخ داد.»

دونگا همچنين به پيشبينيهاي عجيب و غريب قبل از شروع مسابقات اشاره كرد: «كوپا امهريكا رقابت سخت و پيچيدهاي است. چندين بار فاتح اين رقابتها شديم و وقتي قهرمان شديم، همه گفتند كار برزيل آسان بوده ولي وقتي قهرمان نشويد همه از شما انتقاد ميكنند. چند بازيكن خود را در اين رقابتها نداشتيم. نيمار همانطور كه براي بارسلونا مهم است براي ما هم مهم است. در كنار او اسكار را از ابتدا به دليل مصدوميت همراه خود نداشتيم و مارسلو نيز ديگر غايب بزرگ ما در اين جام بود. هنوز هم بايد عطش برد و كسب پيروزي خود را حفظ كنيم؛ چراكه رقابتهاي انتخابي جامجهاني نزديك است كه براي ما اهميت زيادي دارد.»

شكستناپذيرها

رامون دياس، سرمربي پاراگوئه كه از صعود تيمش به شدت خوشحال بود، عملكرد بازيكنانش را مورد ستايش قرار داد: «ما با آرژانتين، اروگوئه و برزيل بازي كردهايم و هيچ يك از آنها نتوانستهاند ما را شكست دهند. بازيكنان، مديران و همه اعضاي تيم بسيار خوشحال هستند و اين براي ما بسيار مهم است. ما يك گام بزرگ به سوي هدفمان در اين پروژه برداشتهايم. ما براي برزيليها احترام زيادي قائل هستيم اما آنها هم نتوانستند ما را شكست دهند. در مورد آرژانتين هم بايد بگويم كه بهترين تيمملي دنياست. ما اين تيم را به خوبي ميشناسيم و زمان زيادي براي لذت بردن از موفقيت خاصي كه برابر برزيل كسب كردهايم، نداريم


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار