کد خبر: 724902
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
وزير كشور با بيان اينكه لايحه استاني شدن انتخابات مجلس احتمالا به انتخابات پارلمان مي‌رسد، گفت: ‌طرح مجلس تنها در مورد استاني شدن انتخابات پارلمان است، اما لايحه دولت درباره انتخابات مجلس، جامع و كامل است.
به گزارش فارس، عبدالرضا رحماني‌فضلي از تلاش هيئت دولت براي تدوين و تصويب لايحه استاني شدن انتخابات و ارائه آن به مجلس خبر داد و گفت: اميدواريم لايحه دولت در اين رابطه تا زمان برگزاري انتخابات مجلس تعيين تكليف شود، البته طرح مجلس تنها در مورد استاني شدن انتخابات پارلمان است، اما لايحه دولت درباره انتخابات مجلس، جامع‌تر و كامل‌تر است.
وي ادامه داد: خوشبختانه با استفاده از تجربيات و استفاده از نظرات كارشناسان، لايحه جامعي را تدوين كرديم، البته در اين رابطه سعي شد كه اين لايحه هم راستا با سياست‌هاي كلي تدوين شده انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت نظام باشد.
 وزير كشور با اعلام اينكه وزارت كشور و دولت هماهنگي‌هاي لازم را با مجلس براي تدوين لايحه انتخابات انجام داده است، تصريح كرد: در تدوين اين لايحه، اعضاي كميسيون شوراهاي مجلس، مركز پژوهش‌هاي مجلس و برخي از نمايندگان مشاركت داشتند.
رحماني‌‌فضلي در تشريح نقاط ضعف و قوت طرح استاني شدن انتخابات مجلس، افزود: دولت نسبت به طرح اوليه استاني شدن انتخابات مجلس مخالف بود، اما سپس اصلاحاتي در اين بخش صورت گرفت كه در نهايت نظر دولت به آن مثبت شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار