کد خبر: 724697
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
ايران – لهستان، تقابل بهترين‌هاي ليگ جهاني واليبال
تيم‌ملي واليبال ايران در ادامه رقابت‌هاي دور برگشت ليگ جهاني واليبال ساعت 21جمعه در هفتمين هفته اين مسابقات در سالن 12هزار نفري آزادي از لهستان قهرمان جهان پذيرايي مي‌كند، تيمي كه در رده دوم جدول رده‌بندي گروه B قرار دارد. اما با توجه به تغييرات مهمي كه ليگ جهاني 2015 نسبت به سال گذشته داشته، اهميت تعداد پيروزي‌ها در رتبه‌بندي جدول بيشتر است و به همين دليل تيم‌ملي واليبال ايران در صورت پيروزي در بازي نخست و كسب سه امتياز به دليل تعداد برد كمتر نسبت به لهستان در رتبه سوم باقي خواهد ماند.
دنیا حیدری
تيم‌ملي واليبال ايران در ادامه رقابت‌هاي دور برگشت ليگ جهاني واليبال ساعت 21جمعه در هفتمين هفته اين مسابقات در سالن 12هزار نفري آزادي از لهستان قهرمان جهان پذيرايي مي‌كند، تيمي كه در رده دوم جدول رده‌بندي گروه B قرار دارد. اما با توجه به تغييرات مهمي كه ليگ جهاني 2015 نسبت به سال گذشته داشته، اهميت تعداد پيروزي‌ها در رتبه‌بندي جدول بيشتر است و به همين دليل تيم‌ملي واليبال ايران در صورت پيروزي در بازي نخست و كسب سه امتياز به دليل تعداد برد كمتر نسبت به لهستان در رتبه سوم باقي خواهد ماند.
تيم‌ملي ايران رقابت‌هاي ليگ جهاني را با دو باخت سه بر يك برابر امريكا آغاز كرد و مقابل لهستان نيز دو باخت سه بر يك و سه بر دو را متحمل شد، اما از بازي با روسيه در همان دور رفت توانست كم‌كم نبض بازي‌ها را به دست بگيرد، به طوري كه بعد از كسب دو پيروزي سه بر يك و سه بر صفر مقابل روسيه، قهرمان المپيك تنها تيمي بود كه توانست هفت امتياز از بازي‌هاي خارج از خانه كسب كند. شاگردان كواچ اين روند رو به رشد را در دور برگشت نيز ادامه دادند و موفق شدند تيم‌ملي امريكا قهرمان ليگ جهاني را در دو بازي كه در آزادي برگزار شد با حساب سه بر صفر مغلوب كنند؛ تيمي كه تا پيش از رويارويي با ايران، همه بازي‌هاي خود را با برد پشت سر گذاشته بود اما دور برگشت متفاوت آغاز كرد و با قبول دو شكست، با دست خالي ايران را ترك كرد. اما بايد ديد شاگردان كواچ كه در رده دهم رنكينگ فدراسيون جهاني هستند مي‌توانند برابر تيم سوم دنيا در رنكينگ جهاني، نتايجي را كه برابر روسيه و امريكا كسب كردند، تكرار كرده و هت‌تريك شش امتيازي كنند؟

  رويارويي قهرمان جهان با ايران

لهستان، تيم دوم جدول رده‌بندي گروه B دومين حريف ايران در دور برگشت رقابت‌هاي ليگ جهاني است، تيمي كه در دور رفت تنها برابر امريكا مغلوب شده است. البته اين تيم يك امتياز هم در خانه به ايران داده اما حالا بايد برابر تيمي صف‌آرايي كند كه در خانه كاملاً متفاوت بازي مي‌كند. تقابل ايران و لهستان را مي‌توان تقابل بهترين‌هاي ليگ جهاني خواند، چراكه هر دو تيم بازيكناني را در بهترين‌هاي ليگ جهاني تا پايان هفته ششم دارند كه رويارويي آنها در هفته هفتم مي‌تواند جدالي جذاب را به نمايش بگذارد. در پايان هفته ششم ليگ جهاني واليبال، شهرام محمودي در صدر برترين زننده اسپك و محمد موسوي در صدر بهترين مدافعان روي تور، سعيد معروف نيز در رده چهارم بهترين پاسور و هشتم بهترين توپ‌گير قرار گرفتند. هرچند كه از بين برترين‌هاي لهستان، بارتوژ كورك، بهترين بازيكن اين تيم كه سال ۲۰۱۳ ورزشكار سال اين كشور شد و تا اينجاي كار نيز با كسب ۱۷۵ امتياز عنوان امتيازآورترين بازيكن ليگ جهاني را به خود اختصاص داده با مصدوميت دست و پنجه نرم مي‌كند و به احتمال فراوان نمي‌تواند تيمش را در بازي جمعه برابر ياران كواچ همراهي كند كه اگر اين اتفاق رخ دهد، جاكوپ ياروژبه كه در تمرين‌ها عملكرد خوبي داشته به جاي او بازي مي‌كند. فابيان دريژگ نيز از ديگر بازيكنان نامي لهستان است كه تا به اينجاي كار توانسته خود را به عنوان دومين پاسور ليگ جهاني مطرح كند. پاول زاتورسكي هم البته بهترين ليبروي ليگ جهاني تا پايان هفته ششم است كه بدون شك لهستاني‌ها حساب ويژه‌اي روي او براي دريافت‌هاي اول كرده‌اند. اين تيم تاكنون 16 امتياز و شش برد از رقابت‌هاي ليگ جهاني كسب كرده و سايه به سايه در تعقيب امريكاي صدرنشين است و مي‌تواند در صورتي كه موفق شود در آزادي از تيم‌ملي ايران امتياز بگيرد، امريكا را به زير بكشد، البته اگر اين تيم نتواند از عهده مغلوب كردن روسيه برآيد.

  خط و نشان سرمربي لهستان

بدون شك بعد از بازي ايران و امريكا، لهستان و روسيه، دو حريف ديگر ايران در رقابت‌هاي ليگ جهاني حساب كار دستشان آمده و مي‌دانند كه كار آساني در سالن 12 هزار نفري آزادي ندارند. با وجود اينكه آنتيگا اعتراف مي‌كند حضور در سالن آزادي شوكي بزرگ است اما مدعي است كه ايران بايد از قهرمان جهان بترسد: «ما در موقعيت خيلي خوبي به سر مي‌بريم و انتظار دو بازي خيلي سخت را برابر ايران در تهران داريم. سال گذشته دو باخت دردناك مقابل ايران متحمل شديم. صدا در سالن به قدري زياد بود كه بازيكنان من چيزهايي را كه به آنها مي‌گفتم نمي‌شنيدند. اين موضوع براي من يك شوك بود. هيچ جاي دنيا چنين جوي را مشاهده نمي‌كنيد. اكنون اما زمان بيشتري براي تطبيق شرايط در تهران داريم. سرنوشت‌ ما در دستان خودمان است. اگر پيروز شويم ايران نمي‌تواند از ما جلو بزند. علاوه بر اينكه ما خوب بازي مي‌كنيم قهرمان جهان هم هستيم و از تيمي نمي‌ترسيم، بلكه حريفان بايد از ما بترسند.»

  روسيه – امريكا

امريكا، صدرنشين گروه B بعد از قبول دو شكست پياپي برابر ايران، ساعت 20:45 جمعه در روسيه به مصاف تيم‌ملي اين كشور مي‌رود. تيمي كه به‌رغم يدك كشيدن عنوان قهرماني المپيك، در طول شش هفته‌اي كه از رقابت‌هاي ليگ جهاني گذشته موفق به كسب حتي يك امتياز هم نشده و رويارويي برابر اين تيم فرصت خوبي براي امريكاست تا فاصله امتيازهاي خود را با لهستان، تيم دوم جدول اين گروه بيشتر كند. البته به شرط آنكه روسيه تغييري در روند نتيجه‌گيري خود ايجاد نكرده باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار