کد خبر: 719560
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامي براي دولت مطاع است
‌رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامي براي دولت مطاع است، تصريح كرد: هرگز توافقي را امضا نمي‌كنيم كه به كسي اجازه دسترسي به اسرار علمي و نظامي كشور را بدهد.
‌رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامي براي دولت مطاع است، تصريح كرد: هرگز توافقي را امضا نمي‌كنيم كه به كسي اجازه دسترسي به اسرار علمي و نظامي كشور را بدهد.
به گزارش تسنيم، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جلسه شوراي اداري استان آذربايجان شرقي در بخش ابتدايي سخنان خود ضمن تبريك روز پاسدار، به نقش و جايگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حراست از انقلاب و دستاوردهاي آن و مقابله با تجاوز دشمن بعثي اشاره كرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تنها نهاد بزرگ نظامي است كه تجهيزاتش با غنيمت گرفتن از دشمن تأمين شده است. وي افزود: رزمندگان ما با فداكاري در نبرد، ملزومات مورد نياز خود را غنيمت گرفتند و به سلاح سازماني خود تبديل ساختند.

   ملت ايران همواره قدردان سپاه و ارتش
رئيس‌جمهور به همدلي و همزباني ارتش، سپاه، بسيج و نيروهاي ديگر انتظامي در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: ملت ايران هرگز افتخارات دوران دفاع مقدس را فراموش نكرده و از سپاه و ارتش، به‌دليل فداكاري ديروز و آمادگي امروز، همواره قدرداني مي‌كند. حجت‌الاسلام روحاني همچنين ضمن تبريك و تهنيت ورود به ماه مبارك شعبان كه ماه پيامبرعظيم‌الشأن اسلام(ص) و اعياد شعبانيه است، به عشق مردم ايران به سالار شهيدان حضرت ابي‌عبدالله الحسين(ع) اشاره كرد و افزود: افتخار ما اين است كه شيعه و پيرو اباعبدالله(ع) باشيم؛فرهنگ حسيني و عاشورا و راه و سيره امام حسين(ع) در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس راه سعادت را به ما نشان داد و امروز نيز راهنماي ماست.
رئيس‌جمهور در ادامه سخنانش با بيان اينكه ملت ايران وقتي اسم آذربايجان را مي‌برد، احساس غرور و افتخار مي‌كند و اين استان استعداد بسيار زيادي براي توسعه دارد، خاطرنشان كرد: استقبال باشكوه مردم از خادمان خود، بيانگر عشق آنان به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. وي تصريح كرد: مبالغه نيست كه آذربايجان سر ايران است، اما اين سر سوداي ايران دارد و امروز هم به عظمت كل ايران مي‌انديشد. وي در ادامه در بخش ديگري از سخنانش به مذاكرات هسته‌اي ايران و 5+1 اشاره كرد و گفت: به ملت ايران قول مي‌دهم هركس كه امروز شاهد اين مذاكرات است و فردا به آن مراجعه مي‌كند، نسبت به مباحث مطرح شده در حوزه‌هاي فني، حقوقي و قضايي احساس غرور و افتخار كند و به ديپلمات‌ها و كساني كه به‌نمايندگي از ملت ايران بر سر ميز مذاكره نشسته و حرف مي‌زنند، فخر ورزد.

  مديريت اجراي پروتكل الحاقي بر مبناي رعايت خطوط قرمز
حجت‌الاسلام روحاني با اشاره به مباحث مربوط به پذيرش پروتكل الحاقي در مذاكرات هسته‌اي، اظهار داشت: مديريت اجراي پروتكل الحاقي با ما و بر مبناي رعايت خطوط قرمز است. امروز 124 كشور دنيا اين پروتكل را امضا كرده‌اند، چراكه پروتكل‌ها شامل مقررات بين‌المللي هستند. وي با اشاره به پذيرش پروتكل‌هايي نظير پروتكل EKOيا پروتكل‌هاي بانكي، ادامه داد: نمي‌توان در عرصه بين‌المللي گفت كه اين مقررات ربطي به ما ندارد و ما مي‌خواهيم در هوانوردي از مقررات مربوط به خطوط هوايي ساخت تجهيزات هواپيما اجتناب كنيم يا مقررات بانكي را زير پا بگذاريم، چراكه اگر اين كار را انجام دهيم، ديگر هيچ هواپيمايي از خارج به فضاي ايران نيامده و به هواپيماهاي ايران نيز اجازه فرود نمي‌دهند و در مبادلات پولي نيز با هيچ كشوري معامله نخواهيم كرد، چراكه حساب ارزي براي جابه‌جايي پول و اعتبار وجود ندارد.
رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: همه كشورهايي كه به مقررات بين‌المللي مي‌پيوندند، عاقلانه تصميم گرفته و به‌دنبال حفظ منافع كشور خود هستند و اين مقررات را در چارچوب مي‌پذيرند،چراكه به واقع هيچ‌كس نمي‌خواهد امنيت كشورش را به خطر بيندازد. وي در ادامه با اشاره به اجراي پروتكل الحاقي از سوي كشورمان در سال‌هاي گذشته گفت: بايد در حفظ اسرار نظامي كشورمان دقت كنيم و دسترسي بازرسان آژانس براساس پروتكل بايد مديريت‌شده باشد.

  نظرات رهبر معظم انقلاب براي دولت مطاع است
حجت‌الاسلام روحاني با تأكيد بر اينكه آنچه رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه فرمودند براي دولت و همه مطاع است، تصريح كرد: اصول و خط قرمزهاي نظام را بايد مدنظر قرار دهيم. مذاكرات ما در چارچوب خطوط قرمز است. هرگز توافقي را امضا نمي‌كنيم كه به كسي اجازه دسترسي به اسرار علمي و نظامي كشور را بدهد. وي تأكيد كرد: مسائلي نظير تداوم غني‌سازي در كشور از جمله اين چارچوب‌هاست، چراكه اگر ما نمي‌خواستيم غني‌سازي كنيم، پرونده در مدت كوتاهي مختومه مي‌شد، نظير اتفاقي كه براي كره جنوبي روي داد و ظرف سه ماه پرونده هسته‌اي اين كشور بسته شد.
 
 تحقيق و توسعه خط قرمز ماست
رئيس‌جمهور ادامه داد: ما مي‌خواهيم فناوري در زمينه غني‌سازي و تحقيق و توسعه را ادامه دهيم و اين خط قرمز ماست، البته مذاكره‌كنندگان ما نيز به‌خوبي با اين خطوط آشنا و آگاه هستند و دولت در اين زمينه تخصص‌هاي لازم را در اختيار دارد.
حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينكه «در روابط با دنيا بايد اصول خود اعم از اصول ديني، انقلابي و ملي را حفظ كنيم»، گفت: سياست ما انتخاب راهي است كه كوتاه‌ترين و كم‌هزينه‌ترين راه براي ملت باشد. تدبير معنايش اين است كه نه تنها امروز و فردا بلكه به روزهاي بعد و آينده فرزندانمان نيز بينديشيم، اگر نتوانيم در عرصه‌هاي مختلف با كشورهاي ديگر رقابت كنيم، آن‌گاه جواب نسل فردا را چگونه مي‌دهيم؟
وي خاطرنشان كرد: به‌حول و قوه الهي، با حمايت و پشتيباني مردم و ارشادات مقام معظم رهبري از پيچ‌هاي مختلف در زمينه هسته‌اي عبور خواهيم كرد.
 
  نخواهيم گذاشت ناامني به مرزهاي ايران برسد
رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش به ناامن شدن منطقه براي ملت‌ها، توسط دشمنان اشاره كرد و با يادآوري آوارگي و مشكلات مردم عراق، سوريه، يمن و افغانستان كه در معرض وحشي‌گري‌هاي گروه‌هاي افراطي‌ قرار دارند، اظهار داشت: اگر اين فجايع در يك كشور غربي رخ مي‌داد، همه دنيا فرياد مي‌زد، اگر چنين اتفاقاتي در يك كشور اروپايي رخ مي‌داد آن‌وقت سازمان ملل و دنيا چه كارها كه نمي‌كرد، متأسفانه در دنياي امروز عدالت و اخلاق از ميان رفته و به همين دليل ما بايد حواسمان جمع باشد و قدرت نيروهاي مسلح خود را تقويت كنيم. رئيس‌جمهور تصريح كرد: با تيزبيني رهبر معظم انقلاب و با دقت ملت و دولت و نيروهاي نظامي نخواهيم گذاشت شعله درگيري و ناامني به مرزهاي ايران برسد و خواست بدخواهان محقق شود؛ ان‌شاءالله كشور ما امن‌تر از گذشته با برادري، محبت، يكپارچگي و انسجام در مسير توسعه راه خود را ادامه خواهد داد.
حجت‌الاسلام روحاني در ادامه با تأكيد بر فراهم كردن آرامش و ثبات در جامعه براي سرمايه‌گذاران، خاطرنشان كرد: علامت موفقيت دولت در بخش اقتصاد زماني است كه كارآفرينان با اطمينان در كشور حاضر شده و سرمايه‌گذاري كنند. وي افزود: وقتي يك سرمايه‌گذار و بخش خصوصي از كشور همسايه به آذربايجان مي‌آيد و سرمايه‌گذاري بلندمدت با آورده‌اي نزديك به 5هزار و 800 ميليارد تومان انجام مي‌دهد، علامت روشني از درستي و موفقيت برنامه‌هاي دولت است و معناي آن اين است كه راه دولت و استان صحيح است. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: خوشبختانه اين اتفاق‌ها در ديگر استان‌هاي كشور ‌رخ مي‌دهد و شاهد حضور سرمايه‌گذاران خارجي هستيم كه براي اجراي طرح‌ها، حتي نيازي به تسهيلات نظام بانكي ما نيز ندارد.
 
  بايد پروژه‌هاي نيمه‌تمام به مردم واگذار شوند
حجت‌الاسلام روحاني با تأكيد بر اينكه «بايد بخش توليد را به حركت در آوريم و براي تحقق اين هدف، سپردن امور به بخش غيردولتي ضروري است» اظهار داشت: بايد بخش بزرگي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام در استان‌ها، به مردم واگذار شوند. اتمام اين طرح‌ها از عهده هيچ دولتي برنمي‌آيد و باقي ماندن آنها در شرايط كنوني به‌ضرر همه است. بايد تا جايي كه امكانپذير است اين طرح‌ها را به مردم واگذار كرد و دولت و مجلس بايد در اين زمينه كمك كنند، چراكه راهي جز اداره اقتصاد توسط مردم وجود ندارد. وي در بخش ديگري از سخنانش به بازديد خود از شركت صنعتي توليد شيشه اشاره كرد و گفت: حضور بنده در اين بنگاه صنعتي اعلام اين پيام بود كه ما حامي بخش خصوصي هستيم و چقدر خرسندم كه متوجه روابط خوب و احساس رضايت كارگرها از كارفرما شدم و بايد همه به‌صورت برادر و كنار هم زندگي كنيم.
رئيس‌جمهور افزود: براي اشتغال راهي جز توليد نداريم، اگر به عده‌اي بيكار وام بدهيم در آينده به بيكار بدهكار مبدل مي‌شوند. شغل پايدار نيازمند به حركت درآمدن طرح‌هاي توليد است و بخش خصوصي نيز بايد در اين عرصه وارد شود و مسئوليت به‌عهده بگيرد. دولت هم بايد وظيفه حاكميتي، نظارتي، سياست‌گذاري و تسهيل‌سازي را انجام دهد.
   بايد صحنه‌اي در كشور ايجاد كنيم
كه سرمايه‌ها جذب شوند
رئيس‌جمهور با تأكيد بر «بايد صحنه‌اي در كشور ايجاد كنيم كه سرمايه‌ها جذب شوند» تصريح كرد: سرمايه‌گذار و كارآفرين بايد امنيت و اطمينان، آرامش و ثبات در جامعه را ببينند و مطمئن باشند كه نظام جمهوري اسلامي، حمايت مي‌كند و مطمئن باشند كه سرمايه و سود عادلانه‌اش محفوظ باقي مي‌ماند.
حجت‌الاسلام روحاني خاطرنشان كرد: وقتي نامه‌هاي مردم را مي‌خوانم، تلفن‌هاي آنها را گوش مي‌كنم و مي‌بينم كه چقدر خانواده‌ها نگران فرزندان بيكارشان هستند، بر دوش خود احساس سنگيني بار و مسئوليت مي‌كنم و مي‌دانم كه همه ما در پيشگاه خدا مسئول هستيم. وي در بخش ديگري از سخنانش گردشگري را يكي از راه‌هاي اصلي صدور فرهنگ اسلام، ايران و انقلاب دانست و گفت: هنگامي كه يك گردشگر از فضاي كشور ما راضي است، به سفير و مبلغ ايران مبدل مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار