
زهرا اربابي در اين جلسه فلسفه وجودي دفاترپيش خوان را تسهيل خدمت رساني به اقشار مختلف مردم و تحقق دولت الكترونيك و همچنين حل دغدغه هاي مردم در مراجعه به ادارات عنوان كرد .
اربابي افزود : واگذاري خدمات دستگاههاي اجرايي به دفاتر پيش خوان مي تواند نقش بسزايي در سلامت اداري داشته باشد .
وي ايجاد رفاه و آسايش و جلوگيري از اتلاف وقت مردم را از رسالتهاي دفاتر پيش خوان عنوان كرد و گفت : در نقشه اصلاح نظام اداري به نقش و اهميت دفاتر براي خدمات رساني تأكيد شده است كه اين مي طلبد كه به صورت جدي و كاملاً كارشناسي شده در جهت تقويت نقش اين دفاتر تلاش كنيم و با تعامل مشكلات را حل و فصل نماييم .
اربابي بر همسويي و تعامل دستگاههاي دولتي و دفاترپيش خوان در ارائه خدمات به مردم تأكيد كرد و گفت : دولت در چارچوب دستورالعمل هايي كه دارد از دفاتر حمايت مي كند چراكه رويكرد دولت در كوچك سازي امور و كاهش تردد در سفرهاي درون شهري است لذا بايد اين تعامل تقويت شود و دفاتر پيش خوان به عنوان بازوي اجرايي دستگاههاي دولتي نهادينه شوند .
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري تأكيد كرد : دستگاههاي اجرايي در راستاي چابك سازي تا آنجايي كه مقدور است بايد به واگذاري خدمات به دفاتر پيش خوان اقدام كنند . وي افزود : دستگاهها بعد از واسپاري خدمات خود نيز نبايد وارد رقابت و ارائه خدمات مشابه با دفاتر شوند چرا كه مشاهده شده برخي ادارات به طور همزمان ارائه خدمات مي كنند كه اين موضوع منجر به سلب اعتماد مردم از دفاتر ، عدم توجيه اقتصادي فعاليت دفاتر و موازي كاري مي شود .
وي اضافه كرد : برون سپاري خدمات دستگاهها به دفاتر پيش خوان به گونه اي باشد كه به فعاليتهاي دستگاه خدشه اي وارد نكند و به فعاليتهايي كه قابل واگذاري است توجه بيشتري شود .
گفتني است در اين جلسه اعضاي كارگروه به ارئه گزارش خدمات واگذار شده به دفاترپيش خوان پرداختند .