کد خبر: 649488
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
گروه خودروسازي سايپا، دو خودروي ساينا و تيبا 2 را به عنوان خودرو جايگزين پرايد معرفي كرد و قرار است اين دو خودرو نيمه دوم امسال روانه بازار شود.
بهناز قاسمي
سعيد مدني، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در مراسم نامگذاري دو خودرو جديد ساينا و آريو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اواخر سال ۹۲ تاكنون يك روند افزايشي در تيراژ توليد داشتيم كه اين روند، ادامه خواهد داشت.  وي افزود: ميزان توليد دو ماهه نخست امسال ۵۰ درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته است و بر اساس پيش‌بيني‌ها توليد امسال ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد بود ولي سعي داريم به ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو برسانيم.  مدني در خصوص برنامه صادراتي سايپا تصريح كرد: برنامه صادراتي ما چند بخشي است كه صادرات قطعات و صورت CKD به ونزوئلا، عراق، سوريه، نيجريه، مصر، آذربايجان و حدود ۳۰ كشور ديگر بسته به تيراژ‌‌هاي مختلف صادر مي‌كنيم. به گفته وي، امسال صادرات ۵۰ هزار دستگاه خودرو در دستور كار اين گروه خودروسازي است.  مديرعامل سايپا در پاسخ به سؤالي، مبني بر تيراژ خودروي ساينا و آريو اظهار داشت: ظرفيت توليد ساينا (۲۳۲) در شروع سال اول (نيمه دوم امسال) ۲۵ هزار دستگاه و در سال‌هاي آتي حداقل به ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسيد. به گفته وي، آريو نيز نام خودروي اس300 است كه با حجم موتور 1600سي‌سي در نيمه دوم سال جاري توليد و عرضه خواهد شد.  وي افزود: خودروي ۲۳۲ در كنار تيبا ۲ به تدريج جايگزين خودروي پرايد شده به گونه‌اي كه از تيراژ پرايد كاسته و به تيراژ اين دو خودرو افزوده مي‌شود.  مدني در خصوص قيمت خودروهاي جايگزين پرايد نيز گفت: قيمت خودروهاي پلتفروم ايكس ۲۰۰ كه شامل خودروي ۲۳۲ (ساينا)، خودروي ۲۱۱ و تيباي كنوني مي‌شود تفاوت زيادي را با پرايد نخواهد داشت و به صورت تقريبي حدود ۲۸ تا ۲۹ ميليون تومان خواهد بود. براساس اين گزارش، با جايگزيني دو خودرو فوق با پرايد، قيمت ارزان‌ترين خودرو ايراني از 21 ميليون كنوني به 29 ميليون تومان افزايش خواهد يافت.  
مدني در خصوص راهكار زدودن دلالان از بازار خودرو اظهار داشت: با توجه به اينكه طي دو سال گذشته حجم توليد به دليل فضاي نامناسب كسب و كار به شدت افول كرده بود باعث شد تقاضاي انباشته در بازار به وجود آيد كه اين تقاضاي انباشته امسال با توجه به افزايش تقاضاي مردم براي خريد، خود را نشان مي‌دهد.  
وي افزود: بنابراين برنامه افزايش توليد را نسبت به سال گذشته در دستور كار داريم ولي به‌‌رغم اين افزايش توليد پيش‌بيني مي‌شود به دليل وجود خودروهاي فرسوده و صادرات بخشي از خودروهاي داخلي تقاضا بيشتر از عرضه باشد.  مدني ادامه داد: با اين حال براي كنترل قيمت و تنظيم بازار در كوتاه مدت فروش فوري و نقدي را در دستور كار قرار داديم به صورتي كه ۲۰ درصد از توليدات از طريق فروش نقدي و فوري جهت كنترل بازار عرضه خواهد شد.  مديرعامل سايپا در خصوص توافق با شركت خودروسازي چانگان از كشور چين تصريح كرد: درصد بسيار پاييني از محصولات ما كه البته محصولات درجه يك چيني است خواهد بود. وي افزود: ما با شركت چانگان نه از طريق شركت‌هاي واسطه بلكه به صورت مستقيم مذاكره كرديم و اگر خواستار خريد سهام بودند، اين كار را انجام مي‌دهيم.  وي با تأكيد بر اينكه تقريباً با تمام شركت‌هاي خودرو كار مي‌كنيم اظهار داشت: برنامه‌هاي ما براي توليدات انبوه با شركت خودروسازي كيا است كه در اين راستا خط توليد خودروي «سراتو» به زودي نصب و راه‌اندازي مي‌شود.
 مديرعامل سايپا تصريح كرد: براي ايجاد يك فضاي رقابتي بايد با كشورهاي ديگر نيز رابطه داشته باشيم از اين رو شركت‌هاي خودروسازي رنو و نيسان با ما همكاري خواهند داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار