کد خبر: 1237553
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
مدیرعامل توانیر هشدار داد:
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: نرخ برق محاسبه شده از تاریخ شناسایی استفاده غیرمجاز از شبکه‌های عمومی برق، ۱۰۰ برابر تعرفه‌های عادی محاسبه می‌شود.

جوان آنلاین: مصطفی رجبی مشهدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت توانیر با پلیس امنیت اقتصادی جهت جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق عمومی و یارانه‌ای برای استخراج رمزارزها درباره افزایش پاداش معرفی ماینرهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: وزارت نیرو امیدوار است با همکاری هم‌وطنان گام‌های بزرگ‌تری در خصوص ریشه‌کن‌کردن این معضل برداشته شود.
وی ادامه داد: وزارت نیرو برای هم‌وطنان پاداش‌های مناسبی جهت شناسایی استفاده‌کنندگان غیرمجاز در نظر گرفته است، به‌گونه‌ای که هم‌وطنان در صورت اعلام کشف هر یک دستگاه حداقل یک میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل توانیر با بیان این که امکان اعلام گزارش به شرکت‌های توزیع نیروی برق، سامانه برق من و همچنین با تماس رایگان و ۲۴ ساعته با شماره ۰۹۶۳۰۰ برای معرفی ماینرهای غیرمجاز وجود دارد، گفت: درعین‌حال جرایم شدیدی در جهت مقابله با این پدیده مذموم در نظر گرفته شده است، به‌طوری‌که پس از کشف در نوبت اول، نرخ برق محاسبه شده از تاریخ شناسایی استفاده غیرمجاز از شبکه‌های عمومی، ۱۰۰ برابر تعرفه‌های عادی برق محاسبه می‌شود.

رجبی مشهدی افزود: در نوبت دوم انشعاب برق آنها جمع‌آوری و برق نیز قطع و شخص به مقام‌های قضایی معرفی می‌شوند.
وی از اخذ موافقت سازمان اموال تملیکی جهت امحا ماینرهای کشف شده خبر داد و از پیشنهاد سردار رحیمی فرمانده پلیس امنیت اقتصادی برای امحای یک جای ماینرهای کشف شده نیز استقبال کرد.
مدیرعامل توانیر به علاقه‌مندان این حوزه توصیه کرد: برای استخراج رمزارزها، راه‌های قانونی را در پیش گرفته و مجوزهای لازم را اخذ کنند.
رجبی مشهدی به برخی خانواده‌ها و کسب‌وکارهایی که به‌صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز مبادرت می‌ورزند هشدار داد و گفت: این افراد باید بدانند که سرمایه‌های خود را از دست خواهند داد و علاوه بر اینکه با جرایم سنگین مواجه می‌شوند، ممکن است امتیاز برق مجموعه که در آن اقدام به این کار غیرقانونی کرده‌اند نیز باطل شود.
وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی ادامه داد: توان مصرفی دستگاه‌های کشف شده در سه سال گذشته بیش از ۸۰۰ مگاوات و معادل مصرف حداکثری دو استان خراسان شمالی و جنوبی است.

مدیرعامل شرکت توانیر در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با پلیس امنیت اقتصادی که با حضور سردار رحیمی فرمانده پلیس امنیت اقتصادی انجام شد، با بیان این که این تفاهم‌نامه همکاری در جهت جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق عمومی و یارانه‌ای برای استخراج رمزارزها امضا شده است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری میان این دو نهاد، شاهد کاهش جرایم ناشی از استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار