به گزارش ایزدی خبرنگار جوان آنلاین مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان اظهار کرد: مردم در سال ۱۴۰۰ در نظرسنجی معاونت پژوهشی خواستار احداث جایگاه سوخت بودند که هماکنون این جایگاه بهصورت ۲۴ ساعته خدمترسانی میکند، و جایگاه معین در زمان بحران محسوب میشود.
حاجیان با بیان اینکه خواسته مردم توجه به شفافیت، صداقت و عدالت بوده است، یادآور شد: این شاخصها در سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان عملیاتی شده است و در موضوع عدالت، هیچ تفاوتی بین افراد آشنا و سایر افراد قائل نشدیم وهمه این اقدامات موجب شده است این آرامستان در کشور منحصر بهفرد باشد
وی با اشاره به اینکه از سالن معراج تا دفتر امور متوفیان ۸۰۰ متر فاصله بود که با احداث ساختمان شهید رئیسی با کمک بخش خصوصی، رفت و آمد مردم بین این دو بخش تسهیل شد، افزود: این ساختمان در مدت شش ماه ساخته شد و هماکنون همه اقدامات و ارائه خدمات در این نقطه انجام میشود.
مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان تصریح کرد: یک نفر با عنوان «هادی» همه خدمتگیرندگان در آرامستان باغ رضوان را از آغاز تا پایان روند دریافت خدمات همراهی میکند که موجب ایجاد آرامش آنها شده است.
حاجیان تصریح کرد: الکترونیکیشدن خدمات از دیگر پروژههایی است که امروز به بهرهبرداری میرسد؛ در گذشته هفت یا هشت کانتر نصب بود که بعد از دفن متوفی، مردم خدمات را از آنها دریافت میکردند، اما هماکنون همه این اقدامات و خدمات در قالب یک برنامه کاربردی بهصورت غیر حضوری ارائه میشود؛ در این راستا مردم خدماتی همچون جستوجوی متوفی، خرید مزار، خدمات مجالس، مداح و تشریفات را بهصورت الکترونیکی و غیرحضوری دریافت میکنند.
وی ادامه داد: تحقق خدمات الکترونیکی در آرامستان باغ رضوان منجر به کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر تردد و سفر از شهر اصفهان وطی یک هفته فعالیت این برنامه کاربردی غیرحضوری ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تراکنش مالی داشته است.
مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان یادآور شد: بخش خصوصی برای احداث ساختمان اداری شهید آیتالله رئیسی و هایپر (مجموعه فروشگاهی حیات) هشت میلیارد تومان سرمایهگذاری کرده است که ۵۰ درصد سرمایهگذاری آن (ساختمان اداری شهید آیتالله رئیسی) به آرامستان واگذار شده و ۵۰ درصد آن در اختیار پیمانکار است همچنین پیشبینی شده است که روی سقف این هایپر، کافیشاپ برای بهرهمندی زائران احداث شود.