کد خبر: 1250155
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
وزیر راه و شهرسازی:

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به آنکه کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، اگر تکمیل و توسعه کریدور‌های ریلی و اتصال آن به کریدور‌های مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم، فرصت‌ها را از دست خواهیم داد. 
به گزارش «جوان» به نقل از صداوسیما، فرزانه صادق‌مالواجرد وزیر راه و شهرسازی دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اساس ریل و مسیر راه‌آهن در کشور ایران تمدن‌ساز بوده است و بسیاری از سکونتگاه‌های زیستی با عبور ریل ایجاد شده‌اند و شاهکار مهندسی در حوزه ریل که با تلاش مهندسان ایرانی و تعامل با مهندسان خارجی ایجاد شده و در اختیار ملت ایران قرار گرفته، بخشی از هویت ملت ایران شده است. 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با دیدگاه بلند مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت ژئوپلتیک و ارتباطات ایران با کشور‌های همسایه که بر تکمیل کریدور‌های ریلی تأکید دارند، باید این امور توسعه‌ای را بیش از پیش مورد تأکید قرار داد. همه مدیران در حوزه راه‌آهن زحمتکش هستند، اکنون باید به صورت جدی به تکمیل کریدور‌های ریلی پرداخت. با توجه به آنکه کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، اگر تکمیل و توسعه کریدور‌های ریلی و اتصال آن به کریدور‌های مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم، فرصت‌ها را از دست خواهیم داد. 
وی افزود: موضوع دیگر تعامل با کارکنان راه‌آهن است، تعامل با هزاران نفری که در این صنعت می‌کوشند، بسیار بااهمیت است و این تعامل باید بسیار دقیق و سنجیده تقویت شود. 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسئله دیگر تعامل با بخش خصوصی است و در‌ها باید به سوی همه ارکان بخش خصوصی که در حوزه ریلی کار می‌کنند، در کمال عدالت باز باشد. شرکت‌ها باید برای کار در این حوزه با یکدیگر رقابت کنند و توجه ویژه به بخش خصوصی باید قوی‌تر پیش برده شود. 
صادق تصریح کرد: با بودجه دولتی راه‌آهن نمی‌توان طرح‌های موجود را پیش برد، به همین دلیل بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد و حوزه ریلی نقشی بسیار مهم در توسعه کشور دارد و علاوه بر دوستدار محیط زیست بودن، می‌تواند ایمنی حمل‌ونقل و بهینه‌سازی مصرف انرژی را محقق کند، از این رو ظرفیت‌های موجود باید به صورت حداکثری مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 


 ضرورت افزایش سرعت حمل‌ونقل ریلی  در حوزه بار و مسافر
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل ریلی در بخش باری باید اقدامات جدی صورت گیرد، گفت: سرعت حمل‌ونقل ریلی نه در حوزه باری و نه در حوزه مسافری قابل قبول نیست و افزایش این سرعت باید با اولویت بالا پیگیری شود. 
صادق تأکید کرد: ترسیم و توصیف واقعیاتی که هم‌اکنون با آن مواجهیم، مهم‌ترین گامی است که مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید به انجام برساند و نقاط ضعف و چالش‌ها باید دسته‌بندی و اولویت‌بندی شود تا بتوان در سریع‌ترین زمان نسبت به رفع چالش‌ها اقدام کرد که در این راستا بدنه راه‌آهن باید به صورت حداکثری به کار گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار