کد خبر: 1239861
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
فیلم کوتاه «کُر» به کارگردانی سامان حسین‌پور به جشنواره‌های جهانی فیلم در سه قاره آسیا، اروپا و آمریکا راه یافت.

جوان آنلاین: فیلم کوتاه «کُر» به کارگردانی سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فیلیپ ریتلر و سامان حسین‌پور، محصول مشترک ایران و سوئیس در ادامه حضور جهانی خود به بیست و چهارمین جشنواره آلترناتیو سئول در کره، بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی لوکانیا در ایتالیا و بیست و دومین دوره جشنواره نویا در برزیل راه یافت.

به گزارش مهر، جشنواره بین‌المللی فیلم آلترناتیو سئول NeMaf در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد. این رویداد سالانه، آثاری هنری مبتنی بر رسانه را با روحیه نوآورانه در مضامین و اشکال مختلف خود در سینما‌های مختلف سراسر سئول به نمایش می‌گذارد. این رویداد تاکنون بیش از ۲۰۰۰ اثر را به نمایش گذاشته و ۱۰۰۰ هنرمند را کشف کرده است. در این دوره، «کُر» در بخش بومی جهانی مختص آثار کوتاه انتخاب و با ۱۴ فیلم از کشور‌های دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

بیست و چهارمین دوره جشنواره آلترناتیو سئول، ۱ تا ۷ آگوست ۲۰۲۴ (۱۱ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۳) در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم لوکانیا LFF، رویدادی سالانه با هدف ترویج، انتشار و آموزش فیلم است که قصد دارد دانش و استفاده از رسانه‌های سمعی و بصری را در تمام اشکال آن ارتقا دهد. این جشنواره در طول برگزاری با نگرش سینما به‌عنوان یک فرصت برای توسعه، به طرز چشمگیری رشد کرده و به یک موقعیت هنری و اجتماعی مهم در صحنه جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی دست یافته است.

بیست و پنجمین دوره جشنواره لوکانیا، ۴ تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ (۱۴ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) در ایتالیا برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم نویا NOIA توسط دانشگاه دولتی برزیل و با ابتکار دانشجویانی که تمایل به تولید فیلم‌های خود و یافتن فضا‌های نمایش داشتند، در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد. نویا یک جشنواره فیلم کوتاه با هدف ترویج تولیدات سمعی و بصری ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه از همه کشور‌ها همراه با برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، ملی و محلی است. بیست و دومین دوره جشنواره نویا، ۲۰ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ (۳۰ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳) در برزیل برگزار خواهد شد.

این فیلم کوتاه با همکاری کمپانی سوئیسی داینامیک فریم تولید شده و پیش از این به شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین راه یافته است.

«کُر» با املا درست «کوڕ» در زبان کوردی، به معنای «پسر» است. این فیلم، راوی داستان مادری است که برای یافتن پسر سربازش راهی شهر می‌شود و به رازی بزرگ، پی می‌برد.

مریم بوبانی، کیانوش فرزین، مهوش شیخی، کورش احمدی، متین خیبلی و عمر محمدی، در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل فیلم «کُر» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سامان حسین‌پور، تهیه‌کننده: فیلیپ ریتلر و سامان حسین پور، محصول مشترک ایران و سوئیس، مجری طرح: لوشز فیشر و جوناس اولریچ، مدیر فیلمبرداری: رابین انگست، اپراتور دوربین: ایمان حبیبی، دستیاران تصویر: جمیل نصیری، پارسا کرم‌ویسه، آرمان صیدی، طراح صحنه: حسام حسینی، دستیاران صحنه: سینا نامور، کامران رمضانی، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: عدنان زندی، دستیار دو کارگردان: وحید احمدی، منشی صحنه: سروه علی‌ویسی، عکاس: فراز سیدعباسی، تصویربردار پشت‌صحنه: نیما عبدالعظیمی، گریم: رعنا خالدی، مدیرصدابرداری: ایرج نوروزی، دستیار صدابردار: متین شیخ‌نصراللهی، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، دستیار تولید: متین ساعدی، تدارکات: فرشاد احمدی، شیرزاد رستمی، عدنان احمدی، دلکش احمدی، طراح لباس: شاهده کریمی، جامه‌دار: کژال حسینی، مترجم: زاهد کمانگر، حمل‌ونقل: پویا صادقی، پیمان حسینی، رحیم بهرامی، سینا احمدنژاد، تدوین: سامان حسین‌پور و زوئی بوس، دستیار تدوین: وحید احمدی، جلوه‌های‌ویژه: زوئی بوس و دانیل لوپه، سرپرست پس تولید: زوئی بوس، طراح صدا: پیتر بون سیبنتال، دانیل بلور، میکس صدا: پیتر بون سیبنتال، اصلاح رنگ: یرلان تانیف، موسیقی: عمر محمدی، طراح گرافیک: متین خیبلی و ایتن برندنبرگ، پشتیبانی‌فنی: محمد گودرزی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار